4 δίαιτες που προκαλούν αφυδάτωση

Τζουλιάννα Καρνέζη
Κυριακή, 25 Ιουλίου 2021

Όταν επιλέγετε μια νέα δίαιτα εκτός από το πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι, πρέπει να σκέφτεστε εάν προκαλεί πιθανούς κινδύνους για την υγεία σας.

Ένας λοιπόν παράγοντα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι η αφυδάτωση. Δεδομένου ότι το νερό είναι απαραίτητο για την επιβίωσή μας, είναι σημαντικό να το λαμβάνουμε και από τις τροφές. 

Το νερό βοηθά όλα τα κύτταρα, τους ιστούς και τα όργανα να επιβιώσουν, οπότε δεν θέλετε να περιορίσετε την ενυδάτωση. Όμως οι περιοριστικές δίαιτες μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση. Επίσης οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πίνουν αρκετό νερό μέσα στην ημέρα, επομένως ψάχνουν άλλους τρόπους για να ενυδατωθούν, όπως μέσω φρούτων.

Ιδανικά λοιπόν καμία δίαιτα δεν πρέπει να προκαλεί αφυδάτωση. Ωστόσο σε ορισμένες δίαιτες πρέπει δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο πόσο νερό πίνετε, για να βεβαιωθείτε ότι είστε επαρκώς ενυδατωμένοι.

Θα πρέπει επίσης να μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημεία και τα συμπτώματα της αφυδάτωσης, τα οποί περιλαμβάνουν:

Αίσθημα δίψας

Ξερό στόμα

Ούρηση λιγότερο από το συνηθισμένο

Εφίδρωση λιγότερο από το συνηθισμένο

Ξηρό δέρμα

Ζάλη

Κούραση

Σκούρα χρωματισμένα ούρα

4 δίαιτες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αφυδάτωση

Δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες , όπως η δίαιτα Dukan, έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλείς. Ενώ οι διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές του U.S. Department of Agriculture’s Dietary Guidelines είναι ότι το 10 έως 35 τοις εκατό των ημερήσιων θερμίδων να προέρχεται από πρωτεΐνες, οι συγκεκριμένες δίαιτες δεν ακολουθούν αυτή την οδηγία. 

Το μειονέκτημα είναι ότι οι δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αφυδάτωση. Το άζωτο βρίσκεται στα αμινοξέα που περιέχουν πρωτεΐνες. Όταν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης, το σώμα σας αποβάλει υπερβολικό άζωτο με τα υγρά. 

Μια μικρή προηγούμενη μελέτη συνέκρινε τα επίπεδα ενυδάτωσης πέντε αθλητών αντοχής καθώς κατανάλωναν χαμηλές, μέτριες και υψηλές ποσότητες πρωτεΐνης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι καθώς η ποσότητα της πρωτεΐνης που καταναλώθηκε αυξήθηκε, ο βαθμός ενυδάτωσης μειώθηκε προοδευτικά.

Κετογονική δίαιτα

Μπορεί να σας ενδιαφέρει η δημοφιλής δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, επειδή έχετε ακούσει ότι μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορη απώλεια βάρους μέσω μιας μεταβολικής κατάστασης που ονομάζεται κέτωση . Η κέτωση οδηγεί το σώμα σας να κάψει λίπος απουσία αρκετών υδατανθράκων .

Όταν κόβετε του υδατάνθρακες, το σώμα μπαίνει στη διαδικασία αποθήκευσης γλυκογόνου, οπότε καταλήγει να χάνει περισσότερο νερό. Αν λοιπόν ακολουθήσετε μια κετογονική δίαιτα πρέπει να πάρετε μέτρα ώστε να ενυδατώνεστε συχνά μέσα στην ημέρα. 

Διαλείπουσα νηστεία

Η διαλείπουσα νηστεία είναι μια διατροφική προσέγγιση με την οποία θα εναλλάσσεστε μεταξύ νηστείας και φαγητού, καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας ή από τη μία μέρα στην άλλη. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να την ακολουθήσετε : Μερικοί άνθρωποι επιλέγουν την προσέγγιση 5: 2, η οποία σας επιτρέπει να τρώτε κανονικά πέντε ημέρες της εβδομάδας και στη συνέχεια να περιορίζετε τις θερμίδες σας τις άλλες δύο ημέρες. Άλλοι προτιμούν το σχέδιο 16: 8, που σημαίνει νηστεία για 16 ώρες την ημέρα. 

Επιτρέπεται να πίνετε νερό ακόμη και όταν δεν τρώτε, αλλά το πρόβλημα είναι ότι μερικοί άνθρωποι το ξεχνούν και το θυμούνται όταν είναι να ξαναφάνε. Και αυτό συμβαίνει γιατί το γεύμα είναι μια φυσική ευκαιρία να πιείτε ένα ποτήρι νερό.

Γι 'αυτό, αν είστε σε νηστεία, είναι σημαντικό να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο πόσο νερό πίνετε και να έχετε πάντα ένα μπουκάλι μαζί σας ή να συμπεριλαμβάνετε φρούτα και λαχανικά ως μέρος των γευμάτων σας.

Δίαιτα  Atkins

Η Atkins , μια δημοφιλής δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων που θα μπορούσε να σας θέσει τους σε κίνδυνο αφυδάτωσης. Ένας λόγος είναι ότι εξαλείφει πολλές ομάδες τροφίμων, όπως τα αμυλούχα λαχανικά και τα περισσότερα φρούτα. 

Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης, η οποία διαρκεί δύο εβδομάδες ή περισσότερο, τα φρούτα δεν επιτρέπονται καθόλου (αν και φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες όπως κεράσια και πεπόνια μπορεί να προστεθούν στη διατροφή σε μεταγενέστερες φάσεις). Ο χυμός φρούτων αποθαρρύνεται επίσης (λόγω των υψηλών επιπέδων πρόσθετων σακχάρων).

Εάν όμως εξαλείφετε τα φρούτα και τα λαχανικά από τη διατροφή σας, θέτετε τον εαυτό σας σε μεγαλύτερο κίνδυνο αφυδάτωσης. Για να βοηθήσετε στην αντιστάθμιση, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο νερό που πίνετε κα θόλη τη διάρκεια της ημέρας. 

Δείτε ακόμη: Yoga and the City