Συμβουλές για να χάσετε κιλά και να βελτιώσετε την υγεία σας

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2021

Ας το παραδεχτούμε - υπάρχει μια τεράστια ποσότητα πληροφοριών στο διαδίκτυο σχετικά με το πώς να χάσετε γρήγορα κιλά και να είστε σε φόρμα.

Από τις δίαιτες που προωθούν τα ωμά τρόφιμα έως τα σχέδια διατροφής που αποκλείουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων, κάθε μέρα εμφανίζεται και μια νέα δίαιτα της μόδας.

Το πρόβλημα είναι ότι, αν και οι πολύ περιοριστικές δίαιτες θα οδηγήσουν πιθανότατα σε απώλεια βάρους, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να τη διατηρήσουν και καταλήγουν να ξαναπαίρνουν τα κιλά μέσα σε μερικές εβδομάδες.

Μπορεί λοιπόν η απώλεια 5 κιλών σε μια εβδομάδα ακολουθώντας μια αυστηρή δίαιτα να ακούγεται δελεαστική, η πραγματικότητα είναι ότι αυτός ο τύπος απώλειας βάρους είναι συχνά ανθυγιεινός και μη βιώσιμος.

Το πραγματικό κλειδί για την ασφαλή και επιτυχημένη απώλεια βάρους είναι να υιοθετήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής που ταιριάζει στις ατομικές σας ανάγκες και που μπορείτε να διατηρήσετε για μια ζωή.

Οι παρακάτω συμβουλές είναι υγιείς, ρεαλιστικές και θα σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά βελτιώνοντας την υγεία σας. 

Αυξήστε την κατανάλωση φυτικών ινών

Οι ίνες βρίσκονται στις τροφές όπως λαχανικά, φρούτα, ολικής άλεσης, σπόροι και όσπρια. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος μακροπρόθεσμα. 

 Καταναλώστε υγιές λίπος

Ενώ το λίπος είναι συχνά το πρώτο πράγμα που κκόβετε όταν προσπαθείτε να αδυνατίσετε, τα υγιή λίπη μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους απώλειας βάρους. 

Στην πραγματικότητα, μετά από μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τα καρύδια έχει αποδειχθεί ότι διευκολύνεται η απώλεια βάρους. 
Επιπλέον, τα λίπη σάς βοηθούν να παραμείνετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας την επιθυμία  για τσιμπολόγημα. 

Ελαχιστοποιήστε τους περισπασμούς

Εάν καταναλώνετε γεύματα μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή, αποσπάται η προσοχή σας και μπορεί να καταναλώσετε περισσότερες θερμίδες και να αυξηθεί το βάρος σας.

Περπατήστε 

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν μια αυστηρή ρουτίνα άσκησης για να χάσουν βάρος.

Παρόλα αυτά το περπάτημα είναι ένας εξαιρετικός και εύκολος τρόπος για να κάψετε θερμίδες.

Στην πραγματικότητα, μόλις 30 λεπτά με τα πόδια την ημέρα έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην απώλεια βάρους.

Επιπλέον, είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Μην πίνετε τις θερμίδες σας

Πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι ακόμη και τα ποτά που διαφημίζονται για την ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης ή τη βελτίωση της υγείας μπορούν να έχουν αρκετές θερμίδες. 

Ακόμη και ο χυμός, που συχνά προωθείται ως υγιεινό ρόφημα, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους εάν καταναλώνετε πάρα πολύ.

Ψωνίστε έξυπνα

Η δημιουργία μιας λίστας αγορών και η τήρηση της είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποφύγετε να αγοράζετε ανθυγιεινά τρόφιμα. Επιπλέον, η δημιουργία λίστας αγορών έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε πιο υγιεινή διατροφή και προάγει την απώλεια βάρους. 

Ένας άλλος τρόπος για να περιορίσετε τις ανθυγιεινές αγορές είναι να καταναλώσετε ένα υγιεινό γεύμα ή σνακ πριν πάτε για ψώνια. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκείνοι που πηγαίνουν νηστικοί στο σούπερ μάρκετ τείνουν να αναζητούν ανθυγιεινά τρόφιμα με υψηλότερες θερμίδες. 

Μείνετε ενυδατωμένοι

Το να πίνετε αρκετό νερό είναι καλό για τη γενική υγεία και μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Μια μελέτη σε 9.500 άτομα διαπίστωσε ότι εκείνοι που δεν ενυδατώνονταν επαρκώς είχαν υψηλότερους δείκτες μάζας σώματος (ΔΜΣ) και ήταν πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι, από εκείνους που ενυδατώνονταν σωστά. 

Ορίστε ρεαλιστικούς και σημαντικούς στόχους

Η τοποθέτηση  του τζιν σας από το γυμνάσιο ή το να φορέσετε ξανά.το παλιόνσας μαγιό είναι δημοφιλείς λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι θέλουν να χάσουν βάρος. Ωστόσο, είναι πολύ πιο σημαντικό να κατανοήσετε πραγματικά γιατί θέλετε να χάσετε βάρος και τους τρόπους με τους οποίους αυτή η απώλεια μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζωή σας. Έχοντας υπόψη αυτούς τους στόχους μπορεί να σας βοηθήσει να ακολουθήσετε το σχέδιό σας.

Μην στερηθείτε κάτι

Το να πείτε στον εαυτό σας ότι δεν θα φάτε ποτέ ξανά τα αγαπημένα σας τρόφιμα δεν είναι μόνο μη ρεαλιστικό, αλλά μπορεί επίσης να σας προετοιμάσει για την αποτυχία.

Το να στερηθείτε κάτι, θα σας κάνει να το θέλετε περισσότερο και τελικά θα το φάτε. Όμως εάν μάθετε να έχετε αυτοέλεγχο και να τρώτε τα πάντα με μέτρο, δεν θα νιώσετε δυσαρεστημένοι ούτε ότι στερείστε το αγαπημένο σας φαγητό.

Το να μπορείτε να απολαύσετε ένα μικρό κομμάτι από το επιδόρπιο ή να απολαύσετε ένα το αγαπημένο σας πιάτο στις διακοπές είναι μέρος της υγιούς σχέσης με το φαγητό.

Να είστε ρεαλιστές

Το να συγκρίνετε τον εαυτό σας με μοντέλα σε περιοδικά ή διασημότητες στην τηλεόραση δεν είναι μόνο μη ρεαλιστικό - μπορεί επίσης να είναι ανθυγιεινό.

Ενώ το να έχετε ένα υγιές πρότυπο μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε κίνητρα. Από την άλλη μεριά η υπερβολική κριτική  στον εαυτό σας μπορεί να οδηγήσει σε ανθυγιεινές συμπεριφορές.

Δοκιμάστε να εστιάσετε στο πώς αισθάνεστε αντί να επικεντρωθείτε στο πώς φαίνεστε. Τα κύρια κίνητρά σας πρέπει να είναι να γίνετε πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς.

Συμπληρώστε το συναισθηματικό κενό

Η πλήξη μπορεί να σας οδηγήσει να αναζητήσετε ανθυγιεινά τρόφιμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η πλήξη συμβάλλει στην αύξηση της συνολικής κατανάλωσης θερμίδων, επειδή επηρεάζει τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερο. 

Η εύρεση νέων δραστηριοτήτων ή χόμπι που απολαμβάνετε είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής που προκαλείται από την πλήξη. Η απλή βόλτα και η απόλαυση της φύσης μπορούν να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε μια καλύτερη νοοτροπία και να επιμείνετε στους στόχους σας.

Ενώ υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χάσετε βάρος, η εύρεση ενός υγιεινού προγράμματος διατροφής και άσκησης που μπορείτε να ακολουθήσετε όλη σας τη ζωή, είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσετε επιτυχημένη, μακροχρόνια απώλεια βάρους.

Παρόλο που οι δίαιτες της μόδας μπορούν να προσφέρουν μια γρήγορη απώλεια κιλών, είναι ανθυγιεινές και στερούν από το σώμα τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες που χρειάζεται, οδηγώντας τους περισσότερους ανθρώπους να επιστρέψουν στις ανθυγιεινές τους συνήθειες μετά την επίτευξη του στόχου απώλειας βάρους.

Το να είστε πιο δραστήριοι, να εστιάζετε υγιεινά τρόφιμα, να μειώσετε την προσθήκη ζάχαρης είναι μερικοί τρόποι για να γίνετε πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένοι.

Θυμηθείτε, η απώλεια βάρους δεν είναι μονόπλευρη. Για να είναι επιτυχής, είναι σημαντικό να βρείτε ένα σχέδιο που να ταιριάζει σε εσάς και να ταιριάζει με τον τρόπο ζωής σας.