Οι άγνωστες παρενέργειες και τα οφέλη του τζίντζερ

Τζουλιάννα Καρνέζη
Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2021

Το τζίντζερ είναι δημοφιλές για τη γεύση που προσθέτει στα φαγητά, καθώς και για την καταπραϋντική του προσθήκη σε τσάι και άλλα ροφήματα. 

Τυχαίνει επίσης να είναι απίστευτα δημοφιλές στην περίοδο των γιορτών, καθώς πρωταγωνιστεί σε τόσες πολλές λιχουδιές και ποτά. Αλλά με όποιον τρόπο και να το χρησιμοποιήσετε και να το καταναλώσετε, το τζίντζερ μπορεί να έχει μερικές αρκετά ενδιαφέρουσες παρενέργειες αλλά και πολλά οφέλη.

Εδώ είναι μερικές παρενέργειες και οφέλη της κατανάλωσης του τζίντζερ.

Μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της πέψης και στην ανακούφιση από τη ναυτία. 

Το τζίντζερ έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη βελτίωση της γαστρικής κινητικότητας, πράγμα που ουσιαστικά σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει στη μετακίνηση της τροφής από το στόμα στο παχύ έντερο, ώστε να έχετε λιγότερα αέρια και φούσκωμα.

Μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό του στόματος και του λαιμού όταν καταναλώνεται σε μεγάλες δόσεις.  

Έχετε νιώσει ποτέ αυτό το μυρμήγκιασμα μετά το φαγητό; Μπορεί να το παρατηρήσετε όταν τρώτε τζίντζερ. Οι δραστικές ενώσεις που παρέχουν οφέλη για την υγεία μπορεί επίσης να ερεθίσουν τη βλεννογόνο επένδυση του στόματος και του λαιμού. 

Μειώνει τη διάρροια και την δυσκοιλιότητα.

Εξαλείφει τα επιβλαβή βακτήρια και μικροοργανισμούς όπως η E. Coli, η οποία προκαλεί διάρροια στα παιδιά και γαστρεντερίτιδα. Ταυτόχρονα αυξάνει την εντερική περίσταλση, η οποία προωθεί τις εντερικές κινήσεις σε περίπτωση δυσκοιλιότητας.

Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου και της φλεγμονής.

Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για όσους έχουν πόνο στις αρθρώσεις ή αρθρίτιδα. Το τζίντζερ περιέχει τζίντζερλες και σογκαόλες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Τα συμπληρώματα τζίντζερ μπορεί να προκαλέσουν γαστρεντερική δυσφορία. 

Αν και τα συμπληρώματα τζίντζερ θεωρούνται σχετικά ασφαλή, οι υψηλές δόσεις μπορεί να προκαλέσουν ανεπιθύμητα συμπτώματα όπως γαστρεντερική δυσφορία (κράμπες στο στομάχι, φούσκωμα, αέρια.