Εύκολες συμβουλές για να τρώτε υγιεινά χωρίς περιορισμούς

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2021

Δεν είναι μυστικό ότι η υγιεινή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη γενική υγεία τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική. Αλλά μερικές φορές, μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να την υιοθετήσετε. 

‘Ίσως δεν έχετε τον χρόνο ή ακόμα και τη γνώση για να κάνετε κάθε γεύμα σας υγιεινό και ισορροπημένο. Γι' αυτό αποφάσισα να σας βοηθήσω συγκεντρώνοντας μερικές εύκολες συμβουλές για να τρώτε υγιεινά. Ας ελπίσουμε ότι θα  τις βρείτε χρήσιμες.

Ένας εύκολος τρόπος για να τρώτε πιο υγιεινά χωρίς να το συνειδητοποιείτε είναι να προσπαθήσετε να ανταλλάξετε μερικά από τα φαγητά σας με κάποιες πιο υγιεινές λύσεις. Με αυτό, δεν εννοώ ότι πρέπει να αντικαταστήσετε την κανονική σας πίτσα με κρούστα κουνουπιδιού ή να έχετε ψωμάκια από μανιτάρια στη θέση των πραγματικών ψωμιών. (Εκτός κι αν σας αρέσουν αυτές οι αλλαγές, φυσικά.)

Είναι πολύ σημαντικό οι αλλαγές που θα κάνετε να παραμένουν απολαυστικές για εσάς και να μην γίνονται εμμονή.

Δείτε μερικά πράγματα που μπορείτε να δοκιμάσετε:

Αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα δημητριακά με δημητριακά ολικής αλέσεως 

Η αντικατάσταση των επεξεργασμένων δημητριακών με δημητριακά ολικής αλέσεως είναι ένας εύκολος τρόπος για να λαμβάνετε περισσότερες φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως συνδέεται με πολλά οφέλη για την υγεία και είναι προστατευτική έναντι χρόνιων ασθενειών. 

Μπορείτε να επιλέξετε ζυμαρικά ολικής αλέσεως αντί για λευκά ζυμαρικά, αλεύρι φαγόπυρου αντί για λευκό αλεύρι, καστανό ρύζι αντί για λευκό ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως αντί για λευκό ψωμί…

Καταναλώστε τα βούτυρα των ξηρών καρπών με σύνεση

Τα βούτυρα ξηρών καρπών είναι ένα υπέροχο υγιεινό και χορταστικό σνακ, αλλά δεν είναι όλα ίδια. Μερικά από αυτά περιέχουν περισσότερο σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη και υδρογονωμένα έλαια. Ελέγξτε την ετικέτα και βεβαιωθείτε ότι παίρνετε βούτυρο με αλεσμένους ξηρούς καρπούς ή ακόμα καλύτερα μπορείτε να το φτιάξετε μόνοι σας! Τέλος καταναλώστε το με σύνεση καθώς περιέχει αρκετές θερμίδες.

Επιλέξτε πιο υγιεινά λάδια

Τα λάδια μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να λαμβάνετε υγιές λίπος και να κάνετε το φαγητό σας πιο νόστιμο και πιο χορταστικό. Αντί να χρησιμοποιείτε λάδι canola ή ηλιέλαιο, επιλέξτε ελαιόλαδο, έλαιο σπόρων chia ή λάδι αβοκάντο.

Αλλάξτε το ντρέσινγκ της σαλάτας σας

Ας είμαστε ειλικρινείς, μια σαλάτα χωρίς ντρέσινγκ απλά δεν είναι νπστιμη. Αλλά αντί να χρησιμοποιείτε έτοιμο ντρέσινγκ, γιατί να μην το αντικαταστήσετε με χούμους ή ταχίνι; Ή δοκιμάστε πολτοποιημένο αβοκάντο και χυμό λεμονιού.

Μπορείτε να χησιμοποιήσετε και κατεψυγμένα λαχανικά 

Υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι τα φρέσκα είναι πάντα καλύτερα όταν πρόκειται για τα λαχανικά, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην πραγματικότητα, πολλά κατεψυγμένα φρούτα ή λαχανικά μπορούν ακόμη και να έχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα φρέσκα επειδή καταψύχθηκαν στη μέγιστη ωριμότητα.

Αν λοιπόν δεν έχετε πάντα χρόνο να κόβετε τα λαχανικά, έχετε έναν πολύ καλό λόγο να τα αγοράσετε κατεψυγμένα. Μπορείτε επίσης να κόψετε και να καταψύξετε μερικά φρούτα για να φτιάξετε εύκολα smoothies. 

Προσθέστε σπόρους στα φαγητά σας

Μιλώντας για σπόρους, προσθέστε τους στις σούπες, τις σαλάτες, τα γιαούρτια ή τα σάντουιτς σας. Οι σπόροι έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, συν ότι έχετε μεγάλη ποικιλία για να διαλέξετε. 

Κάντε πιο εύκολα προσβάσιμες τις υγιεινές τροφές…

Είναι πολύ πιο εύκολο να φάτε αυτό που βλέπετε.  Βάλτε ένα μεγάλο μπολ με φρούτα στο τραπέζι της κουζίνας σας αντί για ένα βάζο με μπισκότα, τακτοποιήστε το ντουλάπι σας έτσι ώστε οι πιο υγιεινές επιλογές να είναι μπροστά, εφοδιάστε τα ράφια του ψυγείου σας που βρίσκονται στο ύψος των ματιών με λαχανικά, πάρτε ένα μείγμα από ξηρούς καρπούς και σπόρους στο γραφείο σας αντί για ένα σακουλάκι πατατάκια…Είναι πολύ πιο πιθανό να υιοθετήσετε πιο υγιεινές επιλογές με αυτόν τον τρόπο.

Ένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι τρώνε πρόχειρο φαγητό ή σε πακέτο είναι λόγω της ευκολίας, οπότε κάντε ό,τι μπορείτε για να είναι οι υγιεινές επιλογές πιο βολικές και προσβάσιμες. 

Τώρα που έχετε μάθει όλες αυτές τις εύκολες συμβουλές, θέλω να σας υπενθυμίσω ότι το να απολαμβάνετε αυτό που τρώτε είναι επίσης πολύ σημαντικό.

Αν και σίγουρα σας ενθαρρύνω να δοκιμάσετε τις παραπάνω συμβουλές, είναι σημαντικό το φαγητό να παραμείνει μια ευχαρίστηση και να μην πιέζετε τον εαυτό σας να τρώει τροφές που δεν σας αρέσουν.

Να θυμάστε ότι η χαρά του φαγητού είναι κι αυτή μέρος της υγιεινής διατροφής.