WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μισείτε το αερόβιο; 3 λόγοι που θα σας πείσουν να το εντάξετε στην προπόνησή σας


JTeam

3 Φεβρουαρίου 2022

Μισείτε το αερόβιο; 3 λόγοι που θα σας πείσουν να το εντάξετε στην προπόνησή σας
Andrea Piacquadio from Pexels
Τα οφέλη στη σωματική και την ψυχική υγεία

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας την αερόβια προπόνηση, αυτόματα κάνουμε εικόνες βγαλμένες από ταινία γυμναστηριακού τρόμου γεμάτες burpees, δάκρυα και ιδρώτα. Κι όμως, αερόβιο θεωρείται και το έντονο περπάτημα (μία γρήγορη βόλτα με τον σκύλο μας, ναι, είναι cardio), αλλά και η ποδηλασία, το τρέξιμο, ο χορός – οτιδήποτε ανεβάζει τους παλμούς μας μέσω επαναλαμβανόμενης ρυθμικής κίνησης.

Οι περισσότεροι μισούμε το αερόβιο. Ξέρουμε ότι θα μας κουράσει αναπνευστικά, όμως οι μύες μας θα είναι εντάξει. Ξέρουμε, επίσης, ότι σημασία έχει να πάρουμε βαθιά ανάσα και να ξεκινήσουμε – τα υπόλοιπα, θα έρθουν από μόνα τους και στο τέλος θα νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια.

Παρακάτω, θα δούμε λόγους που θα μας πείσουν να εντάξουμε αυτού του είδους την προπόνηση στην καθημερινότητά μας και να τελειώσουν, επιτέλους, οι δικαιολογίες.

To αερόβιο βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου μας

Ενώ το μυαλό μας δεν μπορεί να μας κάνει να τρέξουμε γρηγορότερα, γυμνάζεται ενώ τρέχουμε. Νευρολογική έρευνα, μάλιστα, που μελέτησε δείγμα 1000 γυναικών μέσης ηλικίας, έδειξε ότι εκείνες που βρίσκονταν σε «καλή καρδιαγγειακή κατάσταση» είχαν 88% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν άνοια, σε σχέση με τις συνομήλικές τους.

Το αερόβιο ενισχύει το ανοσοποιητικό

Στην εποχή που ζούμε, η φροντίδα του ανοσοποιητικού μας συστήματος πρέπει να γίνει προτεραιότητά μας. Μελέτη βρήκε ότι η αερόβια προπόνηση μέτριας έως υψηλής έντασης αυξάνει τα επίπεδα ανοσοσφαιρίνης στον οργανισμό μας, προστατεύοντάς τον από ιούς και βακτήρια.

Το αερόβιο βελτιώνει τη διάθεση, μειώνει το στρες και το άγχος

Την επόμενη φορά που θα αισθανθούμε πίεση και στρες, αντί να κάνουμε διάλειμμα και να δούμε Netflix, ας βγούμε για έναν περίπατο, ας χορέψουμε, ας βρούμε ένα HIIT αερόβιο στο YouTube. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωθούν τα επίπεδα των στρεσογόνων ορμονών, θα βελτιωθεί η ροή του αίματος, θα οξυγονωθεί ο εγκέφαλός μας και θα νιώσουμε καλύτερα. Εκτός από τη σωματική υγεία λοιπόν, με το cardio βελτιώνεται και η ψυχική.