WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

6 λόγοι για να τρώτε πλιγούρι βρώμης κάθε μέρα


Τζουλιάννα Καρνέζη

19 Φεβρουαρίου 2022

6 λόγοι για να τρώτε πλιγούρι βρώμης κάθε μέρα
pexels
Ένα μπολ με πλιγούρι βρώμης είναι τόσο θρεπτικό όσο και νόστιμο.

Το πλιγούρι βρώμης είναι ίσως ένα από τα πιο δημοφιλή τρόφιμα, διότι, όχι μόνο είναι γευστικό, αλλά μας προσφέρει επίσης πολλαπλά οφέλη. Αν δεν έχετε πειστεί τότε παρακάτω θα δείτε 6 λόγους για να προσθέσετε το πλιγούρι βρώμης στην καθημερινή σας διατροφή.

Η βρώμη μπορεί να σταθεροποιήσει το σάκχαρο στο αίμα και να μειώσει τη δυσκοιλιότητα

Η βρώμη περιέχει τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες σχηματίζουν ένα παχύρρευστο τζελ που βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες βοηθούν στην περιορίζουν τη δυσκοιλιότητα και βελτιώνουν την υγεία του εντέρου.

Η βρώμη μπορεί να προστατεύει την καρδιά και το παχύ έντερο

Μια ποικιλία αντιοξειδωτικών γνωστών ως avenanthramides, βρίσκονται αποκλειστικά στη βρώμη. Οι avenanthramides έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και παρέχουν πρόσθετη προστασία έναντι της στεφανιαίας νόσου, του καρκίνου του παχέος εντέρου και του ερεθισμού του δέρματος. Μπορεί επίσης να παίζουν ρόλο στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης .

Η βρώμη είναι ένα εύκολο, ισορροπημένο πρωινό

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο πλιγούρι βρώμης περιέχει περίπου 150 θερμίδες, τέσσερα γραμμάρια φυτικών ινών (περίπου μισές διαλυτές και μισές αδιάλυτες) και έξι γραμμάρια πρωτεΐνης. Για να ενισχύσω περαιτέρω την πρωτεΐνη, τρώω πλιγούρι βρώμης με μια κουταλιά βούτυρο αμυγδάλου μέσα. Αυτός ο ισχυρός συνδυασμός θα σας κρατήσει μακριά από την πρωινή επίσκεψη στο μηχάνημα αυτόματης πώλησης του γραφείου σας.

Η βρώμη παρέχει σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα

Το πλιγούρι βρώμης είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Πιο συγκεκριμένα περιέχει θειαμίνη, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, σελήνιο και σίδηρο.

Η βρώμη μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε το βάρος σας

Η βρώμη μπορεί να σας κρατήσει χορτάτους για μεγάλο χρονικό διάστημα, βοηθώντας έτσι να ελέγξετε το βάρος σας. Δυστυχώς πολλές φορές οι υδατάνθρακες συχνά αποφεύγονται, αλλά αυτός είναι λάθος, καθώς τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να μειώσουν την πείνα, αυξάνοντας το αίσθημα κορεσμού.

Η βρώμη μπορεί να είναι και αλμυρή

Αν και η βρώμη συνήθως συνδυάζεται με γλυκά τρόφιμα ή φρούτα, η βρώμη είναι επίσης ένα τέλειο αλμυρό συνοδευτικό. Παρέχει μια υφή παρόμοια με το φαγόπυρο και η ήπια γεύση της είναι σαν ένας κενός καμβάς που σας επιτρέπει να προσθέσετε διάφορα καρυκεύματα και μπαχαρικά. Μπορείτε να συνδυάσετε το πλιγούρι βρώμης με τα αγαπημένα σας λαχανικά ή με αυγό και να απολαύσετε ένα δυναμωτικό πρωινό.

Βεβαιωθείτε ότι το πλιγούρι βρώμης που έχετε επιλέξει έχει λίγη έως καθόλου πρόσθετη ζάχαρη και προσθέστε τις δικές σας επικαλύψεις για γεύση. Τέλος καλό είναι να αναζητάτε προϊόντα που αναφέρουν μόνο βρώμη στη λίστα συστατικών τους.