WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι καλύτερες τεχνικές για να δυναμώσετε τη μνήμη σας


Τζουλιάννα Καρνέζη

14 Μαρτίου 2022

Οι καλύτερες τεχνικές για να δυναμώσετε τη μνήμη σας
pexels
Η μνήμη είναι πολύτιμη και καθοριστική. Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα, το μέλλον θα μας φαινόταν αβέβαιο και το παρελθόν μας δεν θα υπήρχε.

Κατά καιρούς, η μνήμη μας προδίδει όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας. Παρόλα αυτά οι διαταραχές μνήμης δεν είναι κάτι που θα πρέπει να αγνοήσετε. Σταματήστε να ανησυχείτε και αναλάβετε δράση. Παρακάτω θα δείτε τι μπορείτε να κάνετε σε καθημερινή βάση για να βελτιώσετε τη μνήμη σας.

Φτιάξτε μια εικόνα για κάθε νέο πρόσωπο που γνωρίζετε

Αυτή η τεχνική είναι πολύ εύκολη και αποτελεσματική. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να συγκεντρωθείτε για λίγα δευτερόλεπτα, να σκεφτείτε το όνομα του ανθρώπου που μόλις γνωρίσατε και να το κάνετε εικόνα. Φανταστείτε για παράδειγμα τη Μαρία να πίνει ένα φλιτζάνι καφέ. Με αυτή την τεχνική θα καταπολεμήσετε την απόσπαση προσοχής και θα βοηθήσετε τον ιππόκαμπο να συνεργαστεί με το μετωπιαίο λοβό του εγκεφάλου.

Μετακινήστε τα πράγματα σας

Βρείτε ποια αντικείμενα χρησιμοποιείτε καθημερινά, όπως τα κλειδιά, το πορτοφόλι, το κινητό, και αλλάξτε τους θέση από τη συνηθισμένη που τα τοποθετείτε. Αν μπείτε στη διαδικασία την επόμενη μέρα να σκεφτείτε που έχετε βάλει τα κλειδιά σας, τότε εξαασκείτε και δυναμώνετε τη μνήμη σας.

Κατεβάστε από τον υπολογιστή παιχνίδια μνήμης

Αν δε είστε λάτρεις του Sudoku ή των σταυρόλεξων, τότε η τεχνολογία θα σας δώσει τη λύση. Υπάρχουν πλέον πάρα πολλά παιχνίδια στα smartphone, τα οποία βελτιώνουν τη συγκέντρωση, τις δεξιότητες σας και την προσαρμοστικότητα. Δεν έχετε απλά να τα κατεβάσετε.

Να αλλάζετε παπούτσια κάθε φορά που βγαίνετε για περπάτημα

Αν σας αρέσει να περπατάτε, τότε εκτός από το σώμα, έχετε την ευκαιρία να εξασκήσετε και το μυαλό σας. Τι πρέπει να κάνετε; Είναι απλό, να βάζετε κάθε φορά που βγαίνετε έξω, διαφορετικά παπούτσια. Βάλτε από τα αθλητικά σας μέχρι τα σανδάλια σας. Και αν είστε γυναίκα και δεν μπορείτε να βγείτε να περπατήσετε με τα τακούνια σας, τότε φορέστε τα στο σπίτι και περπατήστε γύρω από τα δωμάτια.

Αν αναρωτιέστε που θα σας βοηθήσει αυτή η άσκηση, η απάντηση είναι απλή: Να βγείτε από τη ρουτίνα. Όταν δεν κάνετε τα ίδια πράγματα κάθε μέρα, τότε ο εγκέφαλος σας λειτουργεί και δεν μένει σε αδράνεια.

Αλλάξτε τον τρόπου που βουρτσίζετε τα δόντια σας και τα μαλλιά σας

Σίγουρα βουρτσίζετε τα μαλλιά σας και πλένετε τα δόντια σας πάντα με το ίδιο χέρι. Έχετε δοκιμάσει ποτέ να το κάνετε με το αντίθετο; Αν όχι τότε έφτασε η στιγμή να το δοκιμάσετε, γιατί έτσι εξασκείτε τον εγκέφαλό σας. Ξεκινήστε να αλλάζετε τακτικά τα χέρια σας, όταν χρησιμοποιείτε την οδοντόβουρτσά σας, τη βούρτσα και τον στεγνωτήρα μαλλιών ή το σίδερο. Αυτός ο τρόπος θα σας βοηθήσει να έχετε το μυαλό σας πάντα σε εγρήγορση, συμβάλλοντας στη μείωση των πιθανοτήτων να πάθετε άνοια καθώς μεγαλώνετε.