WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς η βραδινή γυμναστική μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας


Τζουλιάννα Καρνέζη

9 Απριλίου 2022

Πώς η βραδινή γυμναστική μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας
pexels
To Health and Human Services συνιστά στους ενήλικες να κάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας αερόβιας δραστηριότητας την εβδομάδα.

Η άσκηση είναι απαραίτητη για την υγεία της καρδιάς, την υγεία των πνευμόνων και για άλλες λειτουργίες του σώματος. Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους να βρουν χρόνο να ασκηθούν. Κάποιοι προτιμούν να γυμνάζονται το πρωί, ενώ άλλοι είναι πιο πιθανό να ασκηθούν το βράδυ.

Σύμφωνα με μελέτες η καλύτερη ώρα της ημέρας για άσκηση είναι εκείνη θα μπορέσετε να τηρήσετε. Αν η βραδινή γυμναστική είναι η καλύτερη στιγμή για να ασκηθείτε, τότε δεν χρειάζεται να πιέζεστε και να ξυπνάτε τα ξημερώματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις παρενέργειες της άσκησης πριν τον ύπνο.

Πιο συγκεκριμένα εάν γυμνάζεστε 2 ώρες πριν πάτε για ύπνο, μπορεί να αντιμετωπίστε δυσκολία στο να κοιμηθείτε με ευκολία. Αν όμως σας αρέσει να γυμνάζεστε το βράδυ, φροντίστε να το κάνετε τουλάχιστον δύο ώρες πριν προγραμματίσετε να πάτε για ύπνο.

Αυτό συμβαίνει καταρχάς γιατί το αίμα που διοχετεύεται στις φλέβες σας μπορεί να σας κρατήσει ξύπνιους τη νύχτα αφού έχετε πάει στο γυμναστήριο. Επίσης πολλοί άνθρωποι πίνουν καφέ πριν την προπόνηση για να έχουν ενέργεια και αυτό μπορεί να διαταράξει τον ύπνο τους.

Όμως ο καθένας έχει διαφορετικές αντοχές στην καφεΐνη, επομένως μπορεί να μπορείτε να απολαύσετε ένα φλιτζάνι καφέ πριν από την προπόνηση το βράδυ χωρίς να διαταράξετε τον ύπνο σας.

Ωστόσο, αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε το βράδυ, ίσως να σκεφτείτε να προσαρμόσετε το πρόγραμμα της άσκησής σας.