WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

3 μύθοι για τα προβιοτικά που πρέπει να σταματήσετε να πιστεύετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

17 Απριλίου 2022

3 μύθοι για τα προβιοτικά που πρέπει να σταματήσετε να πιστεύετε
pexels
Αν και τα οφέλη των προβιοτικών είναι πλέον γνωστά, υπάρχουν ακόμα μύθοι για τη χρήση και τη δράση τους.

Τα προβιοτικά είναι καλά βακτήρια που παρέχουν οφέλη και βοηθούν στη διατήρηση της ισορροπίας του μικροβιώματος του εντέρου σας. Πότε όμως πρέπει να τα προσθέσετε στην καθημερινότητά σας ως συμπλήρωμα;

Πολύ συχνά το άγχος, οι αλλαγές στη διατροφή ή/και αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να επηρεάσουν την πέψη και την υγεία του εντέρου μας. Αν λοιπόν παρατηρήσετε προβλήματα που σχετίζονται με το πεπτικό ή το γαστρεντερικό σωλήνα, είναι καλή ιδέα να αναζητήσετε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη του μικροβιώματός σας.

Το μικροβίωμα είναι η κοινότητα των βακτηρίων που κατοικεί στο έντερό σας και βοηθά στη διάσπαση και την πέψη των τροφών, εκτός από το να προσφέρει πολλά άλλα οφέλη για την υγεία. Η προσθήκη των κατάλληλων καλών βακτηρίων στο έντερο σας μπορεί να βοηθήσει σε αυτά τα περιστασιακά πεπτικά προβλήματα προάγοντας την πεπτική ισορροπία.

Επειδή όμως πολλά λέγονται και διαβάζουμε για τα προβιοτικά, παρακάτω θα δούμε 3 μύθους που πρέπει να σταματήσουμε να πιστεύουμε.

Μύθος 1: Όλες οι ανάγκες σας σε προβιοτικά καλύπτονται με το φαγητό

Τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το γιαούρτι, έχουν διαφημιστεί εδώ και καιρό ως κύριες πηγές προβιοτικών. Όμως, ενώ είμαι μεγάλη θαυμάστρια του γιαουρτιού, παρόλα αυτά δεν περιέχουν όλα τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση προβιοτικά—και αυτά που περιέχουν, θα πρέπει να τα τρώτε κάθε μέρα για να λάβετε τα οφέλη. Μπορεί κάποια τρόφιμα να περιέχουν ζωντανές καλλιέργειες, αλλά οι καλλιέργειες που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους συχνά δεν παρέχουν οφέλη για την υγεία, όπως τα πραγματικά προβιοτικά

Μύθος 2: Τα προβιοτικά δρουν άμεσα

Ως κοινωνία, έχουμε συνηθίσει τα πράγματα να κινούνται γρήγορα. Φυσικά, τείνουμε να εφαρμόζουμε αυτή τη νοοτροπία και στην υγεία και την ευεξία, επομένως είναι εύκολο να τα παρατάμε όταν ένα συμπλήρωμα δεν παράγει άμεσα αποτελέσματα, όπως ελπίζουμε.

Όμως όταν παίρνετε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζετε ότι το σώμα σας χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα βακτήρια.

Μύθος 3: Όσο περισσότερα προβιοτικά, τόσο το καλύτερο

Όταν πρόκειται για την υγεία του εντέρου σας αυτό που μετράει στην πραγματικότητα είναι η ποιότητα και όχι ποσότητα - η οποία για τα προβιοτικά μετριέται σε μονάδες σχηματισμού αποικιών ή CFU. Ακόμα κι αν έχετε, για παράδειγμα, 10 δισεκατομμύρια CFU σε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα, εάν κανένα από αυτά τα στελέχη δεν έχει μελετηθεί και δεν έχει αποδειχθεί ότι παρέχει τα οφέλη για την υγεία, τότε η ποσότητα δεν σημαίνει τίποτα.

Αντί να εστιάσετε στις CFU και τον αριθμό των στελεχών, επιλέξτε ένα προϊόν που έχει δημιουργηθεί από ειδικούς της πεπτικής υγείας για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων συμπτωμάτων.