WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Καρκίνος του δέρματος: Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο


Τζουλιάννα Καρνέζη

31 Μαΐου 2022

Καρκίνος του δέρματος: Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο
Ο καρκίνος του δέρματος είναι ο πιο συνηθισμένος καρκίνος στις Ηνωμένες Πολιτείες και ιδιαίτερα το μελάνωμα είναι η πιο σοβαρή μορφή της νόσου - μπορεί να εξαπλωθεί σε άλλα μέρη του σώματος και να γίνει θανατηφόρος.

Ενώ το μελάνωμα αντιπροσωπεύει μόνο περίπου το 1% των καρκίνων του δέρματος, οδηγεί στην πλειονότητα των θανάτων. Ευτυχώς όμως υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο.

Για να αποτρέψετε τον καρκίνο του δέρματος, ακολουθήστε τις παρακάτω στρατηγικές.

Καταρχάς λάβετε υπόψη τη τη σωρευτική έκθεση στον ήλιο

Ο καρκίνος του δέρματος προκαλείται από χρόνια αθροιστική έκθεση στον ήλιο. Σκεφτείτε όλες τις φορές που έχετε τυχαία εκτεθεί στην υπεριώδη ακτινοβολία (ακόμα και σε συννεφιασμένες ημέρες): περπατώντας, βγάζοντας τα σκουπίδια, τρέχοντας, οδηγώντας οδήγηση (ναι, οι ακτίνες UV μπορούν να διεισδύσουν και από τα παράθυρα του αυτοκινήτου σας) .

Μπορεί να μην νομίζετε ότι εκείνοι οι χρόνοι σε εξωτερικούς χώρους "μετράνε", αλλά το κάνουν και γι 'αυτό η καθημερινή χρήση αντηλιακού είναι τόσο σημαντική.

Αναλάβετε δράση ανεξάρτητα από το χρώμα του δέρματός σας

Ο καρκίνος του δέρματος μπορεί να συμβεί σε όλους τους τύπους δέρματος. Και ενώ είναι αλήθεια ότι η περισσότερη χρώση του δέρματος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, η έρευνα δείχνει ότι οι μαύροι άνθρωποι πεθαίνουν από μελάνωμα με υψηλότερο ρυθμό από τους λευκούς. Επιπλέον, σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει η ηλιακή βλάβη στο δέρμα σας συνολικά, αυτό μπορεί να είναι δυσχρωμία, ρυτίδες και θαμπάδα.

Χρησιμοποιήστε αντηλιακό

Για να καλύψετε σωστά και πλήρως το σώμα σας, θα χρειαστείτε αρκετό αντιηλιακό. Επίσης μην ξεχνάτε να βάζετε στα αυτιά, στον λαιμό και τις κορυφές των ποδιών σας. Το αντηλιακό σας πρέπει να είναι SPF 30 και, το πιο σημαντικό, να εφαρμόζεται ξανά κάθε 2 έως 3 ώρες.

Δώστε προσοχή σε αυτά που τρώτε

Επιλέξετε φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που μας προστατεύουν από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες. Κατά τον ίδιο τρόπο, ίσως θελήσετε να μειώσετε το αλκοόλ. Μελέτες έχουν δείξει ότι το αλκοόλ αυξάνει την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα, αν και ο μηχανισμός που συμβαίνει αυτό δεν είναι ακόμα γνωστός. Παρόλο που απαιτείται περισσότερη έρευνα, ωστόσο μια μελέτη διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο μελανώματος κατά 14%.

Να είστε δύσπιστοι με τα παράθυρα

Μπορεί να υποθέτετε ότι τα παράθυρα στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο εμποδίζουν τις υπεριώδεις ακτίνες. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, γιατί μπορεί να μην περνάνε οι ακτίνες UVB, αλλά περνάνε οι UVA. Οι ακτίνες UVA δεν θα σας προκαλέσουν έγκαυμα, όμως είναι υπεύθυνες για τον καρκίνου του δέρματος. Φυσικά δεν χρειάζεται να είστε σε ένα σκοτεινό υπόγειο, απλά μπορείτε τις ώρες αιχμής να μην αφήνετε να μπαίνει όλο το φως του ήλιου μέσα στο σπίτι και όταν οδηγείτε να φοράτε πάντα αντηλιακό.