WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς η ηλικία επηρεάζει την ανάγκη μας για ενυδάτωση


Τζουλιάννα Καρνέζη

5 Αυγούστου 2022

Πώς η ηλικία επηρεάζει την ανάγκη μας για ενυδάτωση
pexels
«Πιες περισσότερο νερό» είναι μία από εκείνες τις διαχρονικές συμβουλές ευεξίας που πιθανότατα έχετε ακούσει και διαβάσει παντού και από όλους

Η συμβουλή αξίζει επανάληψης: Η σωστή ενυδάτωση παίζει βασικό ρόλο στον οργανισμό, από την υγεία του εντέρου μέχρι την ψυχική ευεξία — αλλά οι ανάγκες μας για νερό είναι διαφορετικές καθώς μεγαλώνουμε. Κάθε στάδιο της ζωής απαιτεί μια ελαφρώς διαφορετική σχέση με το νερό, επομένως υπάρχουν πολλά να μάθετε όσον αφορά την κατάσταση ενυδάτωσης ανάλογα την ηλικία.

Για να είμαστε σαφείς, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να δοθεί προτεραιότητα στην ενυδάτωση σε κάθε ηλικία. Πρώτον, το νερό ενυδατώνει τις αρθρώσεις. Οι χόνδροι που επιστρώνουν τις αρθρώσεις και δημιουργούν τους μεσοσπονδύλιους δίσκους αποτελούνται κατά 80% από νερό.

Δημιουργεί επίσης το σάλιο και τη βλέννα. Η επαρκής παραγωγή σάλιου είναι απαραίτητη για την πέψη των τροφίμων και την διατήρηση υγιών των δοντιών. Και ο κατάλογος συνεχίζεται: Μια άλλη σημαντική λειτουργία του νερού είναι η αποβολή των άχρηστων προϊόντων. Το νερό είναι απαραίτητο για την αποβολή των υποπροϊόντων του μεταβολισμού μέσω των ούρων και των κοπράνων.

Όμως καθώς μεγαλώνετε το σώμα σας έχει ανάγκη από διαφορετικές ποσότητες νερού. Γι αυτό και παρακάτω θα δούμε πώς αλλάζουν οι ανάγκες ενυδάτωσης με την ηλικία.

Καταρχάς η ποσότητα του νερού που χρειάζεστε για να πίνετε αλλάζει παράλληλα με τη σύσταση του σώματός σας, η οποία φυσικά αλλάζει καθώς μεγαλώνετε. Για τους περισσότερους ανθρώπους καθώς περνούν οι δεκαετίες, η λιπώδης μάζα αυξάνεται ενώ η άλιπη μάζα μειώνεται. Και καθώς χάνουμε μυϊκό ιστό, χάνουμε την ικανότητα να κρατάμε όλο αυτό το νερό.

Τα χαμηλότερα επίπεδα ενυδάτωσης μπορούν επίσης να συνδεθούν με τη λήψη ορισμένων φαρμάκων που ονομάζονται διουρητικά φάρμακα (τα οποία μπορούν να αυξήσουν την ούρηση και συνεπώς την αφυδάτωση) και μπορεί να γίνουν μέρος της ρουτίνας σας καθώς μεγαλώνετε.

Επιπλέον, η ικανότητά μας να διακρίνουμε αν διψάμε ή όχι φαίνεται να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου. Το δύσκολο είναι ότι μπορεί να μπερδέψετε την αφυδάτωση με την κόπωση και τη σύγχυση. Μπορείτε όμως να μάθετε ότι είστε αφυδατωμένοι παρατηρώντας ότι τα ούρα σας είναι σκουρόχρωμα ή εάν αισθάνεστε ζάλη .

H ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας και είναι σημαντικό να μάθετε να δίνετε προσοχή στα σημάδια του σώματός σας.

Η σύσταση των οκτώ ποτηριών νερό την ημέρα είναι καλή για τους περισσότερους. Οι Εθνικές Ακαδημίες Επιστημών, Μηχανικής και Ιατρικής των ΗΠΑ συνιστούν περίπου 15,5 φλιτζάνια (ή 3,7 λίτρα) υγρών την ημέρα για τους άνδρες και 11,5 φλιτζάνια (2,7 λίτρα) υγρών την ημέρα για τις γυναίκες. Ωστόσο, αυτό περιλαμβάνει και άλλα ροφήματα όπως ο καφές και το τσάι, καθώς και τα ενυδατικά φρούτα (όπως το καρπούζι).

Τούτου λεχθέντος, οι ανάγκες σας σε νερό είναι μοναδικές για εσάς. Η γενετική, τα φάρμακα, η σωματική δραστηριότητα, το υψόμετρο και το κλίμα μπορούν να επηρεάσουν τις ανάγκες μας για νερό. Η καλύτερη σύσταση είναι να πίνετε αρκετά υγρά ώστε τα ούρα σας να είναι ανοιχτό κίτρινα : Σκεφτείτε το χρώμα του άχυρου, όχι πολύ σκούρο και σίγουρα όχι διαυγές.

Ας δούμε μερικές καλύτερες συμβουλές της για να παραμείνετε ενυδατωμένοι, ανεξάρτητα από την ηλικία σας

Αποφύγετε την πλήξη

Εάν το να πίνετε απλό νερό σας είναι βαρετό, μπορείτε να γίνετε δημιουργικοί τρώγοντας φρούτα ή πίνοντας νερό μαζί με τα αγαπημένα σας φρούτα . Για παράδειγμα, μπορείτε να βάλετε στο ποτήρι σας λεμόνι και αγγούρι ή να ρίξετε το νερό σε μια κανάτα μαζί με το καρπούζι και να απολαύσετε ένα ελαφρώς ζαχαρούχο ρόφημα.

Προσέξτε πόσο αλκοόλ πίνετε

Συγγνώμη που είμαι ο φορέας των κακών ειδήσεων, αλλά επειδή το αλκοόλ είναι διουρητικό , είναι εξαιρετικά αφυδατωτικό για τον οργανισμό σας. Επομένως, εάν δυσκολεύεστε να πίνετε αρκετό νερό, δοκιμάστε να μειώσετε το αλκοόλ και δείτε αν αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα.

Μην περιμένετε να διψάσετε

Μην περιμένετε μέχρι να διψάσετε πολύ για να πιείτε νερό. Διότι καθώς μεγαλώνουμε, τα σήματα που λένε στον εγκέφαλο μας ότι διψάμε δεν λειτουργούν εξίσου καλά, επομένως το να βασιζόμαστε στη δίψα μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Αντίθετα, δοκιμάστε να πίνετε μια γουλιά νερό κάθε 20 λεπτά.

Αγοράστε ένα μπουκάλι

Εάν δεν έχετε συνωθήσει να πίνετε συχνά νερό, μπορείτε να αγοράσετε ένα μπουκάλι και να το παίρνετε μαζί σας παντού. Είτε εργάζεστε απλά από το σπίτι είτε πηγαίνετε για μια βόλτα με φίλους, πάρτε αυτό το μπουκάλι νερό μαζί σας και φροντίστε να το ξαναγεμίζετε όλη την ημέρα.