AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

8 σημάδια που δείχνουν ότι δεν τρώτε αρκετά


Τζουλιάννα Καρνέζη

19 Νοεμβρίου 2022

8 σημάδια που δείχνουν ότι δεν τρώτε αρκετά
pexels
Μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια και τα συμπτώματα που χρησιμοποιεί το σώμα σας για να σας ενημερώσει ότι δεν τρώτε αρκετά

Το άγχος, τα πολυάσχολα προγράμματα, οι ασθένειες, η θλίψη και οι απαιτήσεις της καθημερινής ζωής μπορούν να επηρεάσουν τόσο την όρεξη μας όσο και τον τρόπο που το σώμα μας ρυθμίζει την πείνα. Αυτό μπορεί συχνά να μας οδηγήσει στο να μην τρώμε αρκετά. Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι που επιδιώκουν την απώλεια βάρους συχνά καταλήγουν ακούσια να μην τρέφονται σωστά.

Όποια και αν είναι η αιτία, η μη κατανάλωση αρκετής τροφής και η στέρηση σημαντικών θρεπτικών συστατικών μπορεί να εκδηλωθούν με τρόπους που επηρεάζουν αρνητικά τον μεταβολισμό και τις ορμόνες σας.

8 συμπτώματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε εάν δεν τρώτε αρκετά

Χαμηλή ενέργεια

Εάν αισθάνεστε εξαντλημένοι για αρκετές εβδομάδες, ανεξάρτητα από το πόσο κοιμάστε, ίσως είναι καιρός να επαναξιολογήσετε τη διατροφή σας. Γιατί όταν δεν τρώτε αρκετά μπορεί να νιώθετε λήθαργο και νωθρότητα.

Αυτό το βλέπουμε συχνά στην περίπτωση των διαιτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Γνωρίζοντας ότι οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας του σώματος, είναι λογικό ο περιορισμός τους να οδηγήσει σε μειωμένα επίπεδα ενέργειας.

Ζάλη

Η ζάλη μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σωματικά σημάδια ότι δεν τρώτε αρκετά. Όταν δεν τρώτε αρκετό φαγητό, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας μπορεί να πέφτουν απότομα και να σας κάνουν να αισθάνεστε ζάλη ή λιποθυμία. Εάν νιώθετε συνεχώς ζαλισμένοι και δεν μπορείτε να καταλάβετε γιατί, αναρωτηθείτε εάν τρώτε αρκετά.

Για μια γρήγορη ενίσχυση, φάτε κάτι με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, όπως μια μπανάνα με λίγο βούτυρο αμυγδάλου, μια χούφτα μούρα και ξηρούς καρπούς ή λαχανικά με λίγο χούμους. Ο συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεΐνης θα σας βοηθήσει να αυξήσετε και να σταθεροποιήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας για να ενισχύσετε την ενέργειά σας.

Ωστόσο, εάν η ζάλη επιμένει αφού κάνετε αυτές τις αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής σας, μιλήστε με το γιατρό σας για να αποκλείσετε πιθανά προβλήματα.

Κακή γνωστική ικανότητα και παραγωγικότητα (δηλ. ομίχλη εγκεφάλου)

Έχετε ποτέ στιγμές λήθης όπου λέτε πράγματα όπως, "Πού έβαλα τα κλειδιά μου;"; Αυτό συμβαίνει σε όλους μας, αλλά η συχνή ομίχλη του εγκεφάλου θα μπορούσε να είναι ο τρόπος του σώματός σας να σας πει να ελέγξετε πώς τρέφεστε (δηλ. να τρώτε περισσότερο φαγητό.) Η ομίχλη του εγκεφάλου μπορεί να είναι σημάδι πολλών προβλημάτων για την υγεία, αλλά είναι επίσης ένα από τα βασικά συμπτώματα της μη επαρκής κατανάλωσης τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Τριχόπτωση και εύθραυστα νύχια

Η υγεία των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών είναι στενά συνδεδεμένη με το τι τρώτε μαζί με το πόσες βιταμίνες και μέταλλα απορροφά το σώμα σας. Είναι φυσιολογικό να χάνετε 50-100 τρίχες κάθε μέρα. Εάν όμως χάνετε περισσότερες από το συνηθισμένο και τα νύχια σας φαίνονται να σπάνε ευκολότερα, ίσως θέλετε να εστιάσετε στη θρέψη των μαλλιών και των νυχιών σας από μέσα προς τα έξω.

Το σπανάκι, τα φασόλια, το πλιγούρι βρώμης, ο σολομός, τα αυγά και τα μούρα είναι όλα εξαιρετικές πηγές θρεπτικών συστατικών που αγαπούν τα μαλλιά και τα νύχια. Η πρωτεΐνη, η βιοτίνη, ο σίδηρος, η βιταμίνη Β12 και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ειδικότερα, είναι τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά που σας βοηθούν να διατηρήσετε λαμπερά μαλλιά.

Ευερέθιστη διάθεση

Εάν δεν έχετε φάει τίποτα, η ευερεθιστότητα μπορεί να είναι μία από τις πρώτες εμφανείς παρενέργειες της μη κατανάλωσης επαρκούς τροφής. Ο καλύτερος τρόπος για να την αποτρέψετε είναι να τρώτε τακτικά γεύματα και θρεπτικά σνακ.

Επίσης τα σταθερά γεύματα μπορεί να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το σάκχαρο στο αίμα σας σταθερό, ώστε να μπορείτε έχετε ανεβασμένη διάθεση και ενέργεια. Όταν νιώσετε ότι το πρώτο σημάδι της πείνας έρχεται, μην το αγνοήσετε. Ακούστε το και πάρτε ένα γεύμα ή ένα σνακ, ανάλογα με το βαθμό πείνας που βιώνετε.

Αίσθημα κρύου

Έχετε ρίγη, όλη την ώρα; Πρέπει να καταναλώνετε σημαντική ποσότητα τροφής για να διατηρείτε το σώμα σας ζεστό ενώ εκτελείτε άλλες σωματικές λειτουργίες.

Εάν δεν τρώτε αρκετά, πιθανότατα δεν είστε σε θέση να πραγματοποιήσετε αποτελεσματικά τη θερμογένεση, η οποία είναι μια διαδικασία που βοηθά το σώμα σας να παράγει θερμότητα. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν μια περιοριστική δίαιτα έχουν χαμηλότερες θερμοκρασίες σώματος από εκείνους που τρώνε ισορροπημένα.

Συνεχής δίψα

Το να φροντίζετε να τρώτε αρκετά είναι στην πραγματικότητα ένας τρόπος για να διαχειριστείτε τα επίπεδα ενυδάτωσης σας. Πολλοί από τους ηλεκτρολύτες που λαμβάνετε από το φαγητό επηρεάζουν τη δίψα. Εάν εξακολουθείτε να αισθάνεστε διψασμένοι αφού πιείτε ένα ποτήρι νερό, είναι μια κόκκινη σημαία ότι μπορεί να μην καταναλώνετε αρκετές θερμίδες.

Μερικές φορές, το σώμα σας μπορεί επίσης να μπερδέψει τη δίψα με την πείνα και να σας παρασύρει μακριά από το μπουκάλι νερό. Απλώς θυμηθείτε να στοχεύσετε σε ενυδατικά ροφήματα, όπως τσάι χωρίς καφεΐνη, φρούτα και λαχανικά.

Αμηνόρροια

Η αμηνόρροια είναι ο επιστημονικός όρος για την απώλεια της περιόδου. Οι γυναίκες μπορεί να χάσουν την περίοδό τους για διάφορους λόγους, όπως εγκυμοσύνη, αλλαγές στη διατροφή και άγχος. Μερικές φορές ορισμένα φάρμακα που παίρνετε, συμπεριλαμβανομένης της αντισύλληψης, μπορούν επίσης να επηρεάσουν τον κύκλο σας. Συγκεκριμένες παθήσεις υγείας όπως ο υποθυρεοειδισμός και το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών μπορούν επίσης να επηρεάσουν τα επίπεδα ορμονών σας και επομένως και την περίοδό σας.

Η αμηνόρροια μπορεί όμως να συμβεί και εάν δεν τρώτε αρκετά και έχετε χαμηλό σωματικό λίπος ή είστε λιποβαρείς (περίπου 10 τοις εκατό κάτω από το «φυσιολογικό» βάρος), το οποίο είναι διαφορετικό για τον καθένα μας.

Είναι λοιπόν σημαντικό να είστε συντονισμένοι με το σώμα σας και τα σημάδια που σας στέλνει και σας δείχνουν ότι κάτι δεν κάνετε καλά. Χρησιμοποιήστε τα παραπάνω σημάδια και συμπτώματα για να προσδιορίσετε εάν χρειάζεται να αυξήσετε την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνετε.