WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πλιγούρι βρώμης: Πότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο για την υγεία μας;


Τζουλιάννα Καρνέζη

8 Δεκεμβρίου 2022

Πλιγούρι βρώμης: Πότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο για την υγεία μας;
pexels
Το πλιγούρι βρώμης έχει τη φήμη ως ένα τρόφιμο με πολλαπλά οφέλη. Ωστόσο μπορεί να μετατραπεί σε μια ανθυγιεινή επιλογή…

Είναι, όντως η βρώμη τόσο σούπερ όσο διαφημίζεται; Λοιπόν, η απάντηση εξαρτάται από το είδος που τρώτε. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε πρώτα τα οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει το πλιγούρι βρώμης.

3 λόγοι για να τρώμε πλιγούρι βρώμης

Λοιπόν, τι μπορούν να κάνουν όλες αυτές οι βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το πλιγούρι βρώμης; Ας το αναλύσουμε.

Μείωση της χοληστερόλης σας

Θέλετε να διατηρήσετε την καρδιά σας υγιή; Φάτε πλιγούρι βρώμης. Η έρευνα δείχνει ότι ένα καθημερινό μπολ πλιγούρι βρώμης μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης και της κακής χοληστερόλης που φράζει τις αρτηρίες. (Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης μπορεί να είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην καρδιακή νόσο.)

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι είδαν σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα χοληστερόλης μετά από μόλις έξι εβδομάδες που χρησιμοποίησαν το πλιγούρι βρώμης στην καθημερινή τους διατροφή.

Βελτίωση του ελέγχου του σακχάρου στο αίμα

Πολλά από τα οφέλη που συνδέονται με το πλιγούρι βρώμης περιλαμβάνουν έναν τύπο διαλυτής ίνας γνωστής ως βήτα-γλυκάνη. Εκτός από τη δράση της στη χοληστερόλη, η βήτα-γλυκάνη μπορεί επίσης να επιβραδύνει την απορρόφηση της γλυκόζης (ή των σακχάρων) στο αίμα σας.

Ο λόγος; Αφού φάτε πλιγούρι βρώμης, αυτή η βήτα-γλυκάνη διασπάται σε ένα διάλυμα που μοιάζει με τζελ και που καλύπτει το έντερό σας. Αυτό το παχύ στρώμα επιβραδύνει φυσικά το πόσο γρήγορα τα σάκχαρα εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματός σας.

Δεδομένου αυτού, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι το πλιγούρι βρώμης είναι ιδανική τροφή για κάποιον με διαβήτη τύπου 2. Άλλες έρευνες, ωστόσο, ήταν πιο συγκρατημένες σχετικά με τις επιδράσεις της βρώμης στον γλυκαιμικό έλεγχο.

Διατηρεί τακτικές τις κινήσεις του εντέρου

Χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχει το πλιγούρι βρώμης, μπορεί να έχει μια θετική επίδραση στη λειτουργία του εντέρου.

Μάλιστα μελέτες που επικεντρώθηκαν σε ηλικιωμένους ενήλικες δείχνουν ότι η κατανάλωση πίτουρου βρώμης μπορεί να εξαλείψει την ανάγκη λήψης καθαρτικών για την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα, η οποία συχνά γίνεται περισσότερο πρόβλημα με την ηλικία.

Το πλιγούρι βρώμης μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην πέψη και στην υγεία του γαστρεντερικού σας. Μισό φλιτζάνι βρώμη περιέχει περίπου 4 γραμμάρια διαιτητικών ινών και ο ημερήσιος στόχος φυτικών ινών για καλή γαστρεντερική υγεία θα πρέπει να είναι μεταξύ 25 γραμμαρίων και 35 γραμμαρίων.

Μπορεί το πλιγούρι βρώμης γίνει επικίνδυνο για την υγεία σας ;

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα καλά της βρώμης, φαίνεται ότι θα ήταν βλασφημία να πει κάποιος πως το πλιγούρι βρώμης είναι κάτι λιγότερο από υγιεινό. Αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις…

Τα αρωματισμένα πακέτα βρώμης συχνά καλύπτονται με αρκετή ζάχαρη, με αποτέλεσμα να διαβρώνουν μέρος της βασικής θρεπτικής αξίας που προσφέρει το πλιγούρι βρώμης. Οι παραγωγοί τροφίμων θα προσθέσουν ζάχαρη – πολλή ζάχαρη - για να κάνουν καλύτερη τη γεύση. Γι αυτό και είναι σημαντικό να ελέγχετε πάντα τη διατροφική ετικέτα και να ψάχνετε για πρόσθετα σάκχαρα. Αν τα δείτε, ψάξτε για άλλη επιλογή.

Και αν θέλετε να τονώσετε την ουδέτερη γεύση που έχει το πλιγούρι βρώμης, προσθέστε φρούτα ή μπαχαρικά στο μπολ σας. Και ακόμα κι αν ρίξετε ζάχαρη ή σιρόπι σφενδάμου, αν το κάνετε μόνοι σας, έχετε περισσότερο έλεγχο της προστιθέμενης ζάχαρης.