WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Cico diet: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη δίαιτα που υποστηρίζει ότι θα χάσετε βάρος τρώγοντας τα πάντα


Τζουλιάννα Καρνέζη

31 Δεκεμβρίου 2022

Cico diet: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη δίαιτα που υποστηρίζει ότι θα χάσετε βάρος τρώγοντας τα πάντα
pexels
Μάθετε τα πάντα για τη Cico diet που υπόσχεται να σας αδυνατίσει, ενώ τρώτε παγωτά και τηγανητές πατάτες

Σύμφωνα με έρευνες, το 1/3 των ανθρώπων που κάνουν δίαιτα, καταλήγουν να έχουν περισσότερα κιλά λίγες εβδομάδες από τότε που ξεκίνησαν. Η κυριότερη αιτία είναι οι δίαιτες που βγαίνουν κατά καιρούς και γίνονται της μόδας. Οι περισσότερες από αυτές είτε είναι πολύ στερητικές είτε έχουν έναν ασυνήθιστο συνδυασμό τροφών για ένα μικρό χρονικό διάστημα κατά το οποίο παρατηρείται μεγάλη απώλεια βάρους. Εύκολα όμως, κανείς κουράζεται και ξαναρχίζει την κατανάλωση όλων των απαγορευμένων τροφών με αποτέλεσμα να ξαναπαίρνει όσα κιλά έχασε.

Μία από αυτές τις δίαιτες είναι και η Cico diet, η οποία υπόσχεται απώλεια κιλών τρώγοντας ό,τι θέλουμε. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι είναι η δίαιτα Cico

Το ακρωνύμιο σημαίνει "calories in, calories out" και στηρίζεται στο σκεπτικό ότι για να χάσεις βάρος, πρέπει απλώς να παίρνεις λιγότερες θερμίδες από αυτές που καις με τις καθημερινές σου δραστηριότητες, αλλά και για τις ζωτικές λειτουργίες όπως η αναπνοή και η διατήρηση της θερμοκρασίας. Οι υπέρμαχοι της CICO υποστηρίζουν ότι δεν έχει σημασία αυτό που τρώμε, αρκεί να δημιουργείται θερμιδικό έλλειμμα. Άρα μπορούμε να τρώμε κάθε μέρα τηγανητές πατάτες και παγωτά και να χάνουμε κιλά.

Jenny.Gr
pexels

Τι ισχύει στην πραγματικότητα;

Είναι αλήθεια ότι οι θερμίδες παίζουν βασικό ρόλο στην απώλεια κιλών. Όμως, η καταμέτρηση τους αποτελεί ένα μικρό κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ που λέγεται διατροφή. Η προσέγγιση λοιπόν, της CICO diet είναι πάρα πολύ απλή, γιατί δεν λαμβάνει υπόψη την ποιότητα των θερμίδων, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία.

Εξάλλου, είναι πλέον γνωστό ότι η ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνουμε, επηρεάζει το αίσθημα της πείνας και μπορεί να επιδράσει είτε θετικά είτε αρνητικά στη συνολική μας υγεία. Για παράδειγμα, οι θερμίδες που θα πάρουμε από ένα κομμάτι τούρτα, θα επηρεάσουν τελείως διαφορετικά τον οργανισμό από ότι εάν τις πάρουμε, τρώγοντας ένα μπολ δημητριακά ολικής άλεσης με αμύγδαλα και σταφίδες.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κατανάλωση των κορεσμένων και trans λιπαρών οξέων αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών ασθενειών, όπως καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη, χοληστερίνης κ.α.

Με απλά λόγια, εάν με ρωτήσετε αν θα χάσετε κιλά με τη δίαιτα CICO, η απάντηση μου είναι ότι ναι, μπορεί να χάσετε βάρος. Όμως, η απώλεια κιλών είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή μαθηματική εξίσωση και αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία εί