WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτός είναι ο λόγος που ο καφές ερεθίζει το στομάχι μας. Να πώς να το αντιμετωπίσετε


Τζουλιάννα Καρνέζη

19 Ιανουαρίου 2023

Αυτός είναι ο λόγος που ο καφές ερεθίζει το στομάχι μας. Να πώς να το αντιμετωπίσετε
unsplash
Πώς η κατανάλωση καφέ επηρεάζει την πέψη;

Πολλοί από εμάς αγαπάμε τον καφέ, παρόλα αυτά μπορεί να υπάρχουν στιγμές που δεν φαίνεται να μας αγαπάει εκείνος. Για παράδειγμα, μπορεί να νιώθουμε περισσότερο νευριασμένοι από το συνηθισμένο όταν πίνουμε καφέ με άδειο στομάχι ή μετά από μια κουραστική ημέρα.

Όμως υπάρχουν φορές που απλά ο καφές επηρεάζει την πέψη ερεθίζοντας το στομάχι μας. Και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πολύ απλός: Όπως αποδεικνύεται η ταχύτητα με την οποία τελειώνετε το φλιτζάνι σας μπορεί να είναι η αιτία της πεπτικής δυσφορίας.

Πώς η κατανάλωση καφέ επηρεάζει την πέψη;

Ο όγκος του υγρού που καταναλώνετε μπορεί σίγουρα να διαταράξει τη λειτουργία της πέψης. Μόλις αρχίσετε να πίνετε ένα υγρό ή να τρώτε φαγητό, οι γευστικοί κάλυκες στη γλώσσα σας επικοινωνούν με τον εγκέφαλο προετοιμάζοντας το σώμα σας για επεξεργασία και πέψη. Μια σειρά από μικρές γουλιές ουσιαστικά ενεργοποιούν τον εγκέφαλο ότι πίνετε ένα υγρό, λέγοντάς του να ετοιμαστεί να απορροφήσει τυχόν θρεπτικά συστατικά από αυτό το υγρό.

Ουσιαστικά, το να απολαμβάνετε ένα ποτό - όχι να το καταπιείτε αμέσως - βοηθά στην προετοιμασία των σιελογόνων ενζύμων, διασφαλίζοντας ότι η έναρξη της πεπτικής διαδικασίας ξεκινά όπως θα έπρεπε. Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες γουλιές μπορούν να εμποδίσουν τη συνήθη εργασία. Κρατώντας το ρόφημά σας στο στόμα σας για λίγο περισσότερο πριν το καταπιείτε - πίνοντας μικρές γουλιές - το σάλιο σας έχει περισσότερο χρόνο να έρθει σε επαφή με το υγρό, κάτι που μπορεί να είναι ωφέλιμο για το γαστρεντερικό σας σύστημα.

Επίσης η γρήγορη κατάποση μπορεί να οδηγήσει σε κατάποση αέρα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικές διαταραχές. Η αεροφαγία μπορεί να έχει δυσάρεστα γαστρεντερικά συμπτώματα όπως φούσκωμα, αέρια, ναυτία, ρέψιμο ή πόνο.

Μπορεί η πιο αργή κατανάλωση του καφέ να μειώσει τις πεπτικές διαταραχές;

Με αυτά που γνωρίζουμε για τη διαδικασία της πέψης, είναι λογικό να αναμένουμε ότι πίνοντας τον καφέ αργά - ας πούμε, σε σύγκριση με το να πίνετε ένα σφηνάκι εσπρέσο με μια κίνηση - θα είχε ως αποτέλεσμα μια πιο σταδιακή εμφάνιση οποιωνδήποτε συμπτωμάτων. Τέτοια συμπτώματα περιλαμβάνουν την πεπτική δυσφορία και τον αυξημένο καρδιακό ρυθμό.

Παρόλα αυτά υπάρχει έλλειψη όσο αφορά την έρευνα που να δείχνει τον ιδανικό χρόνο κατά τον οποίο πρέπει να τελειώσετε τον καφέ σας για να παρακάμψετε τις ανεπιθύμητες παρενέργειες. Ωστόσο, εάν πίνετε αργά τον καφέ σας μπορεί να είναι ωφέλιμο με διάφορους τρόπους. Θα έλεγα ότι πιθανότατα θα ελαχιστοποιήσετε τις παρενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ο καφές έχει καλή γεύση, πίνοντάς τον μέσα σε περίπου 15 έως 30 λεπτά.

Jenny.Gr
pexels

3 συμβουλές για να περιορίσετε την πεπτική δυσφορία από τον καφέ

Προσπαθήστε να περιμένετε πριν πιείτε καφέ το πρωί

Τα επίπεδα κορτιζόλης είναι στο αποκορύφωμά τους έως και 30 λεπτά μετά το ξύπνημα και το να πίνετε καφέ όταν οι ορμόνες του στρες είναι υψηλότερες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα νεύρα σας και για την πέψη. Έχοντας αυτό κατά νου, συμβουλεύω να περιμένετε τουλάχιστον 45 λεπτά έως μία ώρα πριν απολαύσετε τις πρώτες (αργές) γουλιές του καφέ σας αφού ξυπνήσετε.

Πιείτε καφέ με το φαγητό

Η κατανάλωση καφέ με άδειο στομάχι μπορεί να προκαλέσει κάποια ανεπιθύμητα συμπτώματα στο πεπτικό σας σύστημα (ναυτία, κράμπες κ.λπ.) και στο νευρικό σύστημα (άγχος, γρήγορος καρδιακός ρυθμός κ.λπ.). Ενώ μερικοί άνθρωποι μπορεί να απολαμβάνουν το γεγονός ότι την καφεΐνη με άδειο στομάχι, εκείνοι με τις προαναφερθείσες ευαισθησίες είναι προτιμότερο να πίνουν καφέ μαζί με ένα γεύμα ή ένα σνακ.

Συγχρονίστε την κατανάλωση του καφέ σας με το πρόγραμμα ύπνου σας

Πίνοντας πολλά φλιτζάνια καφέ κοντά στην ώρα που είναι να κοιμηθείτε, μπορεί να σας εμποδίσει να έχετε ένα ποιοτικό ύπνο τη νύχτα. Αν λοιπόν αντιμετωπίζετε θέματα με τις αυπνίες, θα ήταν καλύτερο να αποφεύγετε την καφεΐνη κοντά στην ώρα του ύπνου.