XΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

To τέλος του marketing;


Τζουλιάννα Καρνέζη

24 Μαΐου 2012

KEVIN-ROBERTS.jpg

Το «θάνατο του marketing» διακήρυξε στις 25 Απριλίου ο CEO της S&S Worldwide, Kevin Roberts, σε ομιλία του στο IoD Annual Convention του Λονδίνου.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που o Roberts λέει κάτι τέτοιο. Και φυσικά δεν ήταν η πρώτη φορά που ο χαρισματικός διαφημιστής δείχνει το δρόμο για το μέλλον. Μεταξύ άλλων, σημείωσε «Είμαι ριζοσπαστικά αισιόδοξος, δεν πιστεύω όλη αυτή τη συζήτηση για την ύφεση. Δεν νομίζω πως βρισκόμαστε σε περιβάλλον ύφεσης αλλά έχουμε πάρα πολλούς ηγέτες ύφεσης. Για να κερδίσουμε σήμερα το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να ξαναδώσουμε δύναμη, να επιταχύνουμε τα πράγματα». Σύμφωνα με τον Roberts: «ζούμε σε ένα έντονο κόσμο όπου τα παιδιά μας συνδέονται μεταξύ τους και με τα brands σε όλο τον κόσμο χωρίς να απαιτούνται χρήματα. Για μας αυτός είναι ένας τρελός κόσμος».

 Σε έναν κόσμο που αλλάζει Για αυτό λοιπόν δεν διστάζει να προχωρήσει στους αφορισμούς του. «H στρατηγική είναι νεκρή. Ποιος στα αλήθεια ξέρει τι πρόκειται να συμβεί πλέον σε αυτόν τον κόσμο; Όσο περισσότερο χρόνο και χρήματα αφιερώνεις σχεδιάζοντας στρατηγικές τόσο περισσότερο χρόνο δίνεις στους αντιπάλους σου να αρχίσουν να τρώνε το φαγητό σου». Συνέχισε λέγοντας πως «το Management είναι νεκρό. Για να κερδίσεις σήμερα χρειάζεσαι μία κουλτούρα και ένα περιβάλλον, όπου ευημερεί η «παράλογη» δύναμη της δημιουργικότητας. Ο Martin Luther King δεν είχε ένα «vision statement». Είχε ένα όνειρο. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε πως έχετε όνειρα. Τo brand σας χρειάζεται ένα όνειρο».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο οι επιτυχημένοι business leaders θα πρέπει να αξιοποιήσουν τη δημιουργική σκέψη στο μέλλον λέγοντας πως «οι Business Leaders θα πρέπει να γίνουν δημιουργικοί ηγέτες. Πρέπει να αλλάξουμε τη γλώσσα των επιχειρήσεων. Ποιος θέλει να γίνει Chief Executive Officer; Ακούγεται σαν να δουλεύεις για την κυβέρνηση. Ποιος θα ήθελε κάτι τέτοιο; Το Chief Excitement Officer ακούγεται καλύτερο, δεν νομίζετε; Ο ρόλος των καλών CEOs είναι να πείσουν τους ανθρώπους να «αγοράσουν» το όνειρο το δικό τους και της εταιρείας τους».

Το τέλος της μεγάλης ιδέας Ο Roberts στη συνέχεια ανέφερε πως η εποχή της «μεγάλης ιδέας» έχει παρέλθει. «Η μεγάλη ιδέα είναι νεκρή. Δεν υπάρχουν άλλες μεγάλες ιδέες. Οι δημιουργικοί ηγέτες θα πρέπει να έχουν σαν στόχο να «φέρνουν» πολλές μικρές ιδέες. Σταματήστε να βασανίζεστε αναζητώντας τη μία μεγάλη ιδέα. Βγάλτε πολλές ιδέες προς τα έξω και ύστερα αφήστε τους ανθρώπους με τους οποίους έχετε επαφή να τις τροφοδοτήσουν. Έτσι θα γίνουν μεγάλες». Υπογραμμίζοντας πως οι «ηγέτες θα πρέπει να έχουν συναισθηματική νοημοσύνη» ο Roberts κατέφυγε ξανά σε μία βασική του αρχή, στα δομικά στοιχεία που μας έδωσαν και τα «Lovemarks»: «Υπάρχουν τρία μυστικά για τη συναισθηματική νοημοσύνη: μυστήριο, ευαισθησία και οικειότητα (mystery, sensitivity and intimacy). Έχει να κάνει με το story telling. Tα brands πρέπει να λένε ιστορίες στις ιστοσελίδες τους, στις συσκευασίες τους, παντού. Βεβαιωθείτε πως το brand και η εταιρεία σας έχει μία μυρωδιά, κάνει ένα συγκεκριμένο ήχο, διαθέτει μία συγκεκριμένη αίσθηση και μία οικειότητα με τον κόσμο. Σήμερα μετράνε τα μικρά πράγματα και ο τρόπος που οι καταταναλωτές νιώθουν για τα brands μας».

 Το τέλος του marketing; Και ολοκλήρωσε λέγοντας πως «το Marketing έχει πεθάνει. Ο ρόλος του marketing έχει αλλάξει πλέον. Δεν υπάρχει κάτι νέο πλέον. Εάν οι marketers απλά ακούν για κάτι που συμβαίνει τότε είναι ήδη παλιό για το σημερινό κόσμο. Όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις στην ιεραρχία της εταιρείας τόσο πιο ανόητος γίνεσαι. Τόσο πιο πολύ απομακρύνεσαι από τα νέα πράγματα. Η ταχύτητα είναι το παν σήμερα. Η δουλειά του marketing είναι να δημιουργήσει κίνηση και να εμπνεύσει ανθρώπους να έρθουν μαζί σας. Όλοι θέλουν μία συζήτηση. Θέλουν έμπνευση. Δώστε την με την ιστοσελίδα σας. Μην διακόπτετε (interrupt), αλληλεπιδράστε (interact). Είναι λάθος να ζητάς σήμερα Return on Investment. Θα πρέπει να ζητάς Return on Involvement».

Πηγή: Άρθρο του Δημήτρη Τσουκαλά στο http://www.advertising.gr