Χαβιέ Μπαρδέμ: «H κακοποίηση γίνεται από τον πιο ισχυρό στον πιο αδύναμο. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το φύλο»
JTeam
20 Νοεμβρίου 2024
Η καριέρα του στον κινηματογράφο μετράει τρεις δεκαετίες και η ικανότητα του να μεταμορφώνεται από έναν τρομακτικά ήρεμο, κατά συρροή δολοφόνο, σε έναν παραμορφωμένο σούπερ κακό πρωταγωνιστή είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Φέτος, ο Χαβιέ Μπαρδέμ είχε μια τεράστια χρονιά με το «Dune: Part 2» και την ταινία κινουμένων σχεδίων «Spellbound», αλλά και με τον ρόλο του ως Χοσέ Μενέντεζ στη σειρά «Monsters: The Erik and Lyle Menendez Story» του Netflix. Εκεί, τον είδαμε ακόμα μία φορά να γίνεται ένας «κακός» τύπος, αλλά εκτός κάμερας, ο Μπαρδέμ φαίνεται να παραμένει ένας από τους πιο προσγειωμένους ανθρώπους.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Interview Magazine και στον Ρίτσαρντ Γκαντ από το «Baby Reindeer», ο Χαβιέ Μπαρδέμ έκανε μια εκτενή αναφορά στη σειρά «Monsters» και ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη μας φέρνει πιο κοντά στη φρικτή – πολλές φορές, πραγματικότητα. «Όσον αφορά στον λόγο για τον οποίο το κάνουμε αυτό, στόχος είναι να φέρουμε την ανθρώπινη ψυχή, την ανθρώπινη πτυχή όλων μας, σε μια συζήτηση με το κοινό. Το Baby Reindeer είναι ένα ισχυρό παράδειγμα αυτού. Υποθέτω γι΄αυτό έκανα κι εγώ το Monsters. Η ιδέα να προσπαθήσουμε να αναδείξουμε ό,τι σχετίζεται με εμάς, - σε αυτήν την περίπτωση τον πατέρα, σημαίνει για εμάς να καταλάβουμε ότι αυτό το άτομο που μπορεί να έχει κάνει ή να μην έχει κάνει αυτές τις φρικτές ενέργειες δεν είναι από τον Άρη, είναι ένας από εμάς. Είναι ένας άντρας που βρίσκεται σε ισχυρή θέση και ανατράφηκε με έναν συγκεκριμένο τρόπο που σχετίζεται με τον ανδρισμό και είχε αυτή την εκπαίδευση σχετικά με το τι σήμαινε να είσαι άντρας, η οποία έχει επίσης να κάνει με το να μην είσαι ικανός, ή ακόμα και πρόθυμος, να μοιραστείς το τραύμα σου, τον πόνο σου».
Όσοι έχουμε παρακολουθήσει τη σειρά «Μonsters» λογικά συμφωνούμε στο ότι όλες οι ερμηνείες ήταν εκπληκτικές και τρομακτικά ρεαλιστικές. Και ίσως, για αυτόν ακριβώς τον λόγο έχει κάνει μεγάλη επιτυχία και έχει φέρει ξανά το προσκήνιο την υπόθεση Μενέντεζ. «Προφανώς υπάρχουν δύο αποδείξεις που δεν παρουσιάστηκαν τότε στη δίκη και που μπορούν πραγματικά να αποδείξουν τη σεξουαλική κακοποίηση», τόνισε ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη συνέντευξη. «Και ελπίζω απλώς η δικαιοσύνη να είναι δίκαιη. Ξέρω ότι ακούγεται περιττό, αλλά γνωρίζουμε πως το δίκαιο και η δικαιοσύνη δεν πάνε πάντα μαζί. Πραγματικά πιστεύω ότι αυτά τα πράγματα που δεν προβλήθηκαν, επειδή δεν τους επετράπη να εκθέσουν την πιθανότητα της σεξουαλικής κακοποίησης, είχαν να κάνουν με τον τρόπο που αντιλαμβανόταν την ανδρική σεξουαλική κακοποίηση στη δεκαετία του '90. Ή, δεν έγινε καν αντιληπτό, ούτε καν συζητήθηκε».
«Υποθέτω ότι τώρα είμαστε πιο ικανοί να καταλάβουμε ότι η κακοποίηση πηγαίνει από τον πιο ισχυρό στον πιο αδύναμο, όπου κι αν είναι αυτή, όποιος κι αν είναι αυτός. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το φύλο. Έχει να κάνει με εμάς, ως ανθρώπινα όντα, και στην ικανότητά μας να πληγώνουμε τους άλλους για τη δική μας ευχαρίστηση, για τις δικές μας ανάγκες. Γι' αυτό τα μάτια (των ανθρώπων) που βλέπουν Monsters και Baby Reindeer είναι διαφορετικά από αυτά πριν από 10, 15 χρόνια. Δεν ξέρω πώς θα είχαν γίνει δεκτές εκείνες οι σειρές τότε, ίσως ούτε καν να πραγματοποιηθούν».
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ ξεκίνησε να κάνει ταινίες όταν ήταν 19 με 20 ετών. Περίπου στα 22 του, τον είδαμε στην ταινία «Jamón, Jamón». «Ήταν οι εποχές - ’92, όπου μια ταινία έμενε στον κινηματογράφο για ένα χρόνο, και δεν υπήρχαν τόσες πολλές ταινίες, σε αντίθεση με σήμερα», είπε στη συνέντευξή του και συνέχισε: «Έτσι, το να είσαι σε αυτήν την ταινία που έκανε τον περισσότερο θόρυβο ήταν τεράστιο πράγμα. Τότε, λοιπόν, είπα: "Ουάου, είναι ωραία. Ο κόσμος με αναγνωρίζει. Είμαι σημαντικός." Αρχίζεις να το εκμεταλλεύεσαι. Πας στα κλαμπ, σου δίνουν ποτό, έρχονται τα κορίτσια και σου μιλάνε. Αλλά μετά αρχίζεις να βλέπεις ότι όλα είναι ψεύτικα. Όλοι θέλουν κάτι από σένα. Και αρχίζεις να προστατεύεις τον εαυτό σου και να απομονώνεσαι γιατί καταλαβαίνεις ότι τίποτα δεν είναι πια φυσικό. Τίποτα πλέον δεν είναι αληθινό. Τίποτα. Κανείς. Δεν συμπεριφέρονται μαζί σου όπως θα έκαναν με κάποιον άλλο. Και είναι δύσκολο να προσαρμοστείς σε αυτό, ειδικά όταν είσαι ηθοποιός, γιατί αναζητούμε την αλήθεια».
Read More
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και συντονιστείτε στον παλμό της διεθνούς showbiz, με συνεχή updates γύρω από την ποπ κουλτούρα και τους αγαπημένους σας celebrities.