CELEBRITIES

Τα «υπέροχα γονίδια» της Σίντνεϊ Σουίνι έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στο internet. Τι έχει συμβεί;


JTeam

29 Ιουλίου 2025

Sydney Sweeney
Getty Images @Taylor Hill
Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει βρεθεί στο επίκεντρο τις τελευταίες ώρες εξαιτίας νέας διαφημιστικής καμπάνιας

Την περασμένη Τετάρτη, η American Eagle ανακοίνωσε τη νέα της διαφημιστική καμπάνια με τίτλο «Sydney Sweeney has great jeans» («Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν»). Το σλόγκαν της καμπάνιας, ωστόσο, στο τέλος αρκετών βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκάλεσε έναν καταιγισμό διαδικτυακών συζητήσεων πριν καν η σειρά βγει στα καταστήματα. Οι αντιδράσεις που βλέπουμε τις τελευταίες ώρες κυμαίνονται από τη χαρά μέχρι τις κατηγορίες ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση προωθεί την ευγονική. Τι έχει συμβεί;

Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα παρουσιάσει την ηθοποιό σε μια νέα καμπάνια τζιν, όπως είπαμε. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, η American Eagle λανσάρει το «The Sydney Jean», μια περιορισμένη έκδοση των τζιν με φαρδιά μπατζάκια που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τη Σίντνεϊ Σουίνι, όπως λέει πάντα το δελτίο τύπου. Στη συγκεκριμένη καμπάνια, η ηθοποιός του Euphoria εμφανίζεται σε πολλές φωτογραφίες και βίντεο, συμπεριλαμβανομένου ενός βίντεο όπου τη βλέπουμε με total jean look και σβήνει ένα σλόγκαν που φαινόταν να είναι ένα λογοπαίγνιο για το τζιν. Ενώ η φράση αρχικά έλεγε: «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα γονίδια», η τελευταία λέξη στη συνέχεια διαγράφηκε και αντικαταστάθηκε με «τζιν». Το ίδιο σλόγκαν εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε διαφήμιση της καμπάνιας.

Όλοι ξέρουμε ότι οι φράσεις «καλά γονίδια» και «σπουδαία γονίδια» έχουν ιστορικά χρησιμοποιηθεί στη γλώσσα των ευγονιστών, οι οποίοι πιστεύουν ότι η ανθρώπινη φυλή μπορεί να βελτιωθεί γενετικά μέσω της επιλεκτικής αναπαραγωγής. Ο όρος χρησιμοποιείται συχνά για να μιλήσει για τη λευκότητα. Πολλοί βρήκαν προκλητικό το σημείο της καμπάνιας όπου η ηθοποιός μιλάει για τους απογόνους και τα γονίδια. «Τα γονίδια μεταβιβάζονται από τους γονείς στους απογόνους και συχνά καθορίζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών, την προσωπικότητα, ακόμα και το χρώμα των ματιών», λέει σε ένα σημείο και η κάμερα κάνει μια στροφή στα μπλε μάτια της.

«Ίσως είμαι πολύ εκτός. Αλλά το να έχεις μια γυναίκα γαλανομάτα, ξανθιά, λευκή και να επικεντρώνεις την καμπάνια σου σε αυτό που έχει τέλεια γενετική, είναι περίεργο», έγραψε κάποιος στο X. «Μου αρέσει η Σίντνεϊ Σουίνι και το brand, αλλά το "πρέπει να διασφαλίσουμε την ύπαρξη του λαού μας και ένα μέλλον για τα λευκά παιδιά" είναι ένα τρελό σλόγκαν για την πώληση τζιν», έγραψε κάποιος άλλος στο Χ. «Η συγκεκριμένη ηθοποιός είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της λευκής υπεροχής που είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο πολλοί άνθρωποι αντλούν αυτοεκτίμηση», είναι ένα ακόμα σχόλιο.

Όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα Independent, υπήρξαν τεράστιες πιέσεις για τη συγκεκριμένη διαφήμιση της American Eagle και την ελπίδα να φέρει χρήματα στην εταιρεία. Αυτήν τη στιγμή, εικόνες της ηθοποιού με τζιν της American Eagle υπάρχουν παντού σε διαφημιστικές πινακίδες στη Νέα Υόρκη και το Λας Βέγκας. Κάπου εδώ, αξίζει να σημειωθεί πως το 100% των καθαρών εσόδων από «The Sydney Jean» θα διατεθεί στο Crisis Text Line, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που προσφέρει δωρεάν και εμπιστευτική υποστήριξη μέσω μηνυμάτων σε άτομα που το έχουν ανάγκη.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και συντονιστείτε στον παλμό της διεθνούς showbiz, με συνεχή updates γύρω από την ποπ κουλτούρα και τους αγαπημένους σας celebrities.