CELEBRITIES MEN’S POINT

Reverse running ή οπισθοδρομία: Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι τρέχουν ανάποδα


JTeam

31 Ιανουαρίου 2022

Reverse running ή οπισθοδρομία: Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι τρέχουν ανάποδα
Reverse running ή οπισθοδρομία: H νέα δημοφιλής τάση στο fitness

Ίσως έχετε ακούσει για το reverse running ή retro running ή αλλιώς οπισθοδρομία στα ελληνικά.

Σύμφωνα με έρευνα της λονδρέζικης αλυσίδας γυμναστηρίων PureGym, οι online αναζητήσεις για το συγκεκριμένο είδος άσκησης έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα κατά 50%, καθιστώντας την οπισθοδρομία ένα από τα μεγαλύτερα fitness trends για το 2022.

Στο TikTοk μάλιστα τα videos με hashtag #backwardsrunning έχουν προβληθεί περισσότερες από 150 χιλιάδες φορές.

Το reverse running είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομα του. Αντί να τρέχεις προς τα μπρος, τρέχεις προς τα πίσω. Το ανάποδο τρέξιμο δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι διαδεδομένο εδώ και αιώνες σε Κίνα και Ιαπωνία, ενώ τα τελευταία χρόνια κερδίζει και την Ευρώπη.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα πλεονεκτήματα του να τρέχεις προς τα πίσω είναι πολλά ενώ μπορεί ακάομα και να βελτιώσει τις επιδόσεις σου στο κανονικό τρέξιμο.

Αποτρέπει τους τραυματισμούς

Δύο μελέτες του Πανεπιστημίου του Μιλάνου (2011) και του Κάρντιφ (2017) έδειξαν ότι όσοι έτρεχαν προς τα πίσω και καθώς πατούσαν στα δάχτυλα των ποδιών και όχι στις φτέρνες τους είχαν λιγότερους τραυματισμούς. Ο λόγος είναι πως η ανάποδη αυτή κίνηση παρουσιάζει μειωμένους κραδασμούς στα πέλματα, τους αστραγάλους και τα γόνατα.

Καίει πολλές θερμίδες

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Αφρικής κάνοντας 15 έως 45 λεπτά reverse running μπορείς να κάψεις κατά 30% περισσότερες θερμίδες από τους αντίστοιχους χρόνους κανονικού τρεξίματος. Αν το κάνεις τρεις φορές την εβδομάδα για έξι εβδομάδες θα δεις το σωματικό λίπος να μειώνεται κατά 2,5%.

Καλύτερη στάση του σώματος

Τρέχοντας προς τα πίσω κρατάς την πλάτη σου ίσια και βελτιώνεις την στάση του σώματος

Καλύτερη πρόσληψη οξυγόνου

Σύμφωνα με μελέτες, το ανάποδο τρέξιμο αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου κατά 84%, αντί του 60% της πορείας προς τα εμπρός.

Καλύτερες επιδόσεις

Δυναμώνει τους κοιλιακούς και τα πόδια, αυξάνει την ισορροπία και βελτιώνει την αντοχή και την ταχύτητα.

Μήπως να το εντάξεις στο πρόγραμμά σου;