REAL LIFE WHO

Oksana Lyniv: H πρώτη γυναίκα μαέστρος στα 145 χρόνια του φεστιβάλ του Bayreuth


The Jennettes

27 Ιουλίου 2021

Oksana Lyniv: H πρώτη γυναίκα μαέστρος στα 145 χρόνια του φεστιβάλ του Bayreuth
Για πρώτη φορά στην 145ετή ιστορία του, το φεστιβάλ του Bayreuth άνοιξε μία γυναίκα. Ο λόγος για την Oksana Lyniv, την οποία χειροκρότησε με θέρμη το κοινό στο τέλος του «Ιπτάμενου Ολλανδού» του Wagner.

Για πρώτη φορά στην 145ετή ιστορία του, το φεστιβάλ του Bayreuth άνοιξε μία γυναίκα. Ο λόγος για την Oksana Lyniv, την οποία χειροκρότησε με θέρμη το κοινό στο τέλος του «Ιπτάμενου Ολλανδού» του Wagner.

Μετά από ένα διάλειμμα, λόγω της πανδημίας, το φεστιβάλ επιτέλους πραγματοποιήθηκε και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Παρευρέθηκε ακόμη και η Γερμανίδα Καγκελάριος, Angela Merkel, μαζί με το σύζυγό της Joachim Sauer – και οι δύο, δηλώνουν λάτρεις του Wagner. «Επιτέλους», είπε εκείνη, όταν είδε την πρώτη γυναίκα μπροστά από την ορχήστρα.

Η 43χρονη Lyniv ήταν διευθύντρια της ορχήστρας στην Όπερα του Gratz στην Αυστρία, ενώ υπήρξε βοηθός μαέστρου στη φιλαρμονική του Βερολίνου. Εντυπωσίασε την Katharina Wagner, δισεγγονή του κορυφαίου μουσικού, η οποία είχε δηλώσει πως στο παρελθόν είχε συναντήσει ελάχιστες αξιόλογες μαέστρους. Η Oksana, όμως, εκπροσωπεί μία νέα, «αρκετά γενναία» γενιά.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Oksana Lyniv (@oksana.lyniv)

Αυτό που έχει σημασία σε μία ορχήστρα, σύμφωνα με τη Lyniv, δεν είναι το φύλο αλλά η ικανότητα. «Θα δουν μέσα σε τρία λεπτά αν μπορείς να το κάνεις ή όχι… Η ορχήστρα καταλαβαίνει αμέσως αν μπορείς να απαντήσεις σε θεμελιώδη ερωτήματα, ποια είναι η τεχνική σου με τη ράβδο, αν είσαι ικανός να καθοδηγήσεις εκατοντάδες άτομα χωρίς πρόβλημα. Αν μπορούν να σε εμπιστευθούν σε αυτά, τότε οι μουσικοί δε θα ενδιαφερθούν για το αν είσαι άνδρας ή γυναίκα. Μόνο οι δημοσιογράφοι νοιάζονται», δήλωσε στην Berliner Zeitung

Όταν, μάλιστα, ρωτήθηκε γιατί θεωρεί ότι ο χώρος είναι ανδροκρατούμενος, απάντησε πως «όλα εξαρτώνται από την εξέλιξη της κοινωνίας. Μέχρι τη δεκαετία του ’80, υπήρχαν αρκετές σημαντικές ορχήστρες που δε δέχονταν γυναίκες. Οι γυναίκες ήταν, επίσης, στο περιθώριο – σκεφτείτε τα εργασιακά δικαιώματα. Την τελευταία πενταετία, όμως, έχουν συμβεί πολλά. Οι σημαντικότερες σκηνές κάνουν προσπάθεια και διοργανώνουν τουλάχιστον τρεις παραγωγές τις οποίες διευθύνουν γυναίκες».

πηγή φωτογραφίας: Instagram

Δείτε ακόμη: Η ζωγράφος με συναισθησία που δημιουργεί εικόνες από μουσική

.

 

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr