REAL LIFE FAMILY MATTERS

Στις πρόβες του Athens Children Ballet


4MOMS

18 Νοεμβρίου 2016

ballet-shoes-1260800-1920-1.jpg

Χριστίνα, πες μια μερικά λόγια για σένα. Πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με το μπαλέτο;

Αρχικά ξεκίνησε ως χόμπι. Όπως όλα τα κοριτσάκια, με πήγε η μητέρα μου σε μια σχολή μπαλέτου στα 5 μου και από τότε τις ώρες που δεν βρισκόμουν στο σχολείο ή στο σπίτι τις περνούσα μέσα σε μια αίθουσα μπαλέτου! Η κλασική μουσική με την κίνηση και την έκφραση με συνεπήραν και απλά μαγευτικά!

Πότε κατάλαβες ότι ο χορός είναι το πεπρωμένο σου;

Όταν ήμουν 16 χρονών, θυμάμαι ξεκίνησα την προετοιμασία για τις εξετάσεις των Πανελληνίων, αλλά ο χορός ήταν κάτι το τόσο ιδιαίτερο και μαγικό για μένα που πολύ νωρίς κατάλαβα ότι δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι αλλό απο το να είμαι σε μια αίθουσα μπαλέτου και να χορεύω. Πιο πολύ αγάπησα την διδασκαλία και τα παιδιά! Η διδασκαλία έχει κάτι το πολύ ιδιαίτερο και πάντα το παρομοιάζω σαν ένα σπόρο που βάζεις σε μια γλάστρα και σιγά σιγά φυτρώνει και μετά ανθίζει. Με την διδασκαλία έχεις μαθητές ανεξαρτήτου ηλικίας που κάποια στιγμή ανθίζουν… Μπορεί να μην έχουν ταλέντο αλλά ο καθένας φτάνει σε ένα σημείο που σε συγκινεί πραγματικά και σου δίνει όλη τη δύναμη να συνεχίσεις αυτό που κάνεις και τόσο αγαπάς!

Σε έχω ακούσει να μιλάς με πολύ πάθος για το Athens Children’s Ballet, τι είναι αυτό που σε κάνει να το αγαπάς τόσο πολύ; Ποιά είναι η φιλοσοφία του και ποιοί οι στόχοι του;

Το ACB είναι ουσιαστικά μια ομάδα κλασικού μπαλέτου αλλά αντί να έχει επαγγελματίες χορευτές, στην ομάδα συμμετέχουν παιδιά και νέοι που έχουν ταλέντο και πάθος με το κλασικό μπαλέτο. Η φιλοσοφία μας ειναι να δώσουμε την ευκαιρία σε αυτά τα παιδιά και νέους -γιατί η ομάδα είναι μέχρι 22 χρονών- να συμμετέχουν σε μια ομάδα χορού και να δουν τί σημαίνει να είσαι μέλος μια ομάδας χορού. Να χορέψουν σε μια πρωτότυπη χορογραφία που έχει δημιουργηθεί ειδικά για εκείνα, να συνεργαστούν με αξιόλογους χορογράφους και δασκάλους, να μάθουν να δουλεύουν ομαδικά με συνέπεια, υπομονή και επιμονή, να κάνουν καινούργιες φιλίες αλλά πάνω από όλα θα μοιραστώ τα λόγια μίας μητέρας που η κόρη της είχε συμμετάσχει για 2 συνεχόμενες χρονιές «Ιδού ο πιο αυθεντικός και εμπνευσμένος ετήσιος θεσμός εκπαίδευσης μπαλέτου για παιδιά στην Ελλάδα. Η φροντίδα των επικεφαλής, η μαγεία της επαγγελματικής προετοιμασίας και η σχέση της με όλα τα μέλη της ομάδας, τροφοδότησαν ακόμα περισσότερο την αγάπη της για το χορό και έχουν μείνει ανεξίτηλα χαραγμένες στη σωματική και συναισθηματική της μνήμη.»

Μίλησε μας για την παράσταση Περσεφόνη – Το μυστικό των εποχών.

Όταν πρωτοσυνάντησα τον Erico Montes Nunes, που είναι και ο χορογράφος του φετινού μπαλέτου μου πρότεινε να κάνουμε ένα καινούργιο μπαλέτο βασισμένο σε κάποιον αρχαιοελληνικό μύθο. Μετά από αρκετή έρευνα εμπνεύστηκε από τον Μύθο της Περσεφόνης. Στην αρχή ήμουν αρκετά διστακτική αφού μέχρι σήμερα οι παραστάσεις μας ήταν πάντα γύρω από γνωστά παιδικά παραμύθια. Όσο πέρναγε ο καιρός και δημιουργήθηκε η χορογραφία πραγματικά ερωτεύτηκα όχι μόνο την ιστορία αλλά και όλο το μπαλέτο! Είναι τρομερά συγκινητικό να βλέπεις έναν τόσο όμορφο μύθο να ξεδιπλώνεται μέσα από το κλασικό μπαλέτο και την απίστευτη μουσική του Leo Delibes.

Πώς γίνεται η επιλογή των παιδιών που συμμετέχουν στην παράσταση;

Η επιλογή των παιδιών γίνεται με τη διαδικασία της ακρόασης. Τα παιδιά χωρίζονται ηλικιακά και κάνουν ένα μάθημα κλασικού μπαλέτου. Κατόπιν υπάρχει μία 3μελής επιτροπή που διαλέγει τους 60 πιο ταλαντούχους χορευτές και αν δεν έχουν όλοι το ταλέντο ψάχνουμε για παιδιά και νέους που έχουν το πάθος και τη λάμψη!

Πότε είναι η κατάλληλη ηλικία να ξεκινήσει το παιδί μπαλέτο;

Αυτό είναι κάτι πολύ σχετικό και εξαρτάται και από την ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού. Συνήθως ξεκινάνε μετά τα 3,5 όπου μέχρι και 6 χρονών κάνουν ένα μάθημα μουσικοκινητικής που είναι όμως προσαρμοσμένο στην τεχνική του κλασικού μπαλέτου. Ομώς μπορούν να ξεκινήσουν και αργότερα και στα 7 και στα 8. Ακόμα και αργότερα αρκεί το παιδί να θέλει πραγματικά να το κάνει από εκεί και πέρα είναι δουλειά της δασκάλας να το εκπαιδεύσει σωστά και να το κάνει να ανθίσει!

Στην παράσταση συμμετέχουν και δύο αγόρια. Πόσο εύκολο είναι ένα αγόρι να ξεκινήσει μπαλέτο. Πόσο εύκολο είναι να βρεις αγόρια που ασχολούνται με τον χορό στην Ελλάδα.

Αυτό είναι ίσως μία από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο στο ACB και πάντα ο κύριος ρόλος είναι μαθητής επαγγελματικής σχολής της Αγγλίας. Έρχονται πολύ λίγα αγόρια και αυτό με στεναχωρεί. Πολύ θα ήθελα ο κόσμος να είναι πιο ανοιχτός σε αυτό το θέμα και να αφήνει τα αγόρια να δοκιμάζουν χορό όπως δοκιμάζουν άλλα χόμπι. Εύχομαι κάποια στιγμή να έχουμε περισσότερα αγόρια στην ομάδα.

Θεωρείς ότι οι γονείς είναι διστακτικοί να γράψουν τα αγόρια χορό;

Ναι και είναι κάτι που στεναχωρεί όλους εμάς που διδάσκουμε χορό. Η περισσότεροι γονείς ακούγοντας τη λέξη χορό και ειδικά μπαλέτο έχουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από την πραγματικότητα. Ακόμα και ο “σκληροτράχηλος” Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ έκανε μπαλέτο παράλληλα με τις πολεμικές τέχνες γιατί ήθελε να αποκτήσει πιο σφαιρική γνώση για το σώμα και τις ικανότητές του. Είχε δηλώσει ότι το μπαλέτο είναι τέχνη, είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο άθλημα. Όποιος αντέξει μία ώρα προπόνησης στο μπαλέτο, μπορεί να αντέξει τα πάντα»

Μπαινοβγαίνοντας στις αίθουσες και βλέποντας τα παιδιά στο διάλλειμα, δεν θα μπορούσε να μη μου κάνει εντύπωση ο ένας και μοναδικός χορευτής. (Μου είπαν ότι υπάρχει άλλος ένας, ο οποίος εκείνη την ημέρα απουσίαζε και δεν είχα την ευκαιρία να τον δω.)

Ο Νικόλας είναι ένα αξιολάτρευτο αγόρι, και κατάλαβα απο τα πρώτα λεπτά ότι όλα τα κορίτσια της παρέας τον λατρεύουν. Μου είπε ότι έρχεται κάθε Κυριακή απο την Θεσσαλονίκη μαζί με την μαμά του και είναι πολύ χαρούμενος που θα λάβει μέρος στην παράσταση του Athens Children’s Ballet. Του αρέσει πολύ να εκφράζεται μέσω του χορού, τον βοηθά να επικοινωνεί με τους άλλους ανθρώπους και επίσης τον εκτονώνει. Προτιμά 100% το κλασικό μπαλέτο και θα ήθελε να γίνει μεγάλος χορευτής στη Σκάλα του Μιλάνου! Ο αγαπημένος του χορευτής είναι ο Μπαρίσνικοφ.(και εμένα Νικόλα!

Φυσικά και θέλησα πολύ να μιλήσω με την μαμά του Νικόλα για να μάθω περισσότερα για εκείνον. Η Κατερίνα Τσιάρα είναι Καλλιτεχνική διευθύντρια στο Κέντρο Τέχνης Σύνθεση, στα Μουδανιά στην Χαλκιδική.

Τώρα εξηγούνται όλα.

Ο 11χρονος Νικόλας μεγαλώνει σε μια καλλιτεχνική οικογένεια, αφού και ο πατέρας του είναι μουσικός. Με την δασκάλα μαμά του, έχει παρακολουθήσει πολλά μαθήματα κλασικού μπαλέτου. Μία ημέρα βλέποντας την μεγαλύτερη αδελφή του να κάνει μάθημα μπαλέτου εξέφρασε την επιθυμία να ξεκινήσει και αυτός. Στην ερώτηση μου αν δέχεται πειράγματα από τα αγόρια η απάντηση ήταν ναι, αλλά εκείνος είναι τόσο προσηλωμένος σε αυτό που θέλει να κάνει που δεν τον απασχολεί καθόλου.

Πιο δίπλα ένα πλασματάκι που το γνωρίζω από τότε που ήταν στην κοιλιά της μαμάς του. Η 12χρονη Όλγα, η κόρη της φίλης μου της Ξένιας, από τότε που ξεκίνησε να μιλάει έλεγε ότι θέλει να κάνει μπαλέτο. Στα 3 1/5 της χρόνια βρέθηκε μια σχολή χορού που δέχτηκε την μικρή Όλγα και το όνειρο της πήρε σάρκα και οστά.

Σήμερα, 9 χρόνια μετά εξακολουθεί να λατρεύει τον χορό και να προπονείται καθημερινά. Στην παράσταση βρέθηκε μετά από την επιτυχημένη της οντισιόν και ήταν ένας στόχος της που κατάφερε να πραγματοποιήσει. Θαυμάζει πολύ την Ζαχάροβα και επιθυμεί να σπουδάσει χορό. Βέβαια θέλει και κάνει και κάτι άλλο αλλά δεν το έχει βρει ακόμα. Όταν μια μέρα την ρώτησα τι είναι αυτό που αγαπάς στο μπαλέτο, μου αποκάλυψε κάτι που ούτε η μαμά της δεν γνώριζε. «Όταν ξεκινάει η μουσική και από το 1ο λεπτό που αρχίζω να χορεύω, ξαφνικά με ένα μαγικό τρόπο όλα μου τα προβλήματα περνάνε και είμαι χαρούμενη. Το μπαλέτο με κάνει να νιώθει ήρεμη και ελεύθερη, ιδιαίτερα αν έχω περάσει δύσκολη μέρα στο σχολείο. Λατρεύω τις κινήσεις του μπαλέτου, την κάθε λέξη η οποία αναφέρεται σε αυτό. Είναι ένα από τα πολυτιμότερα πράγματα στη ζωή μου που δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτό.»

60 χαμόγελα θα γεμίσουν το Παλλάς στις 26 & 27 Νοεμβρίου για το παιδικό μπαλέτο η Περσεφόνη: Το Μυστικό των Εποχών.

Μία παράσταση μπαλέτου που θα μαγέψει μικρούς και μεγάλους!

Προπώληση εισιτηρίων Viva.gr & Ticket365!

Photo credit: Ιφιγένεια Φιλοπούλου

Διαβάστε περισσότερα άρθρα εδώ.