Ιδέες και συμβουλές για τα παιδικά σνακ

Τρίτη, 02 Μαΐου 2017
animalsandwiches-4-jdubien.jpg

Τα πιο πολλά παιδιά τείνουν να απορρίπτουν τροφές που είναι πολύ θρεπτικές και αντίθετα τείνουν να είναι πιο επιρρεπείς “δέκτες” διαφημιστικών μηνυμάτων. Επίσης, πολύ εύκολα μιμούνται την διατροφική συμπεριφορά άλλων συνομήλικων παιδιών ή και οικείων ενήλικων προσώπων.

Ίσως σκέφτεστε πως στο σπίτι είναι εύκολο να προσέξετε την ποιότητα των τροφών που καταναλώνουν. Τι γίνεται όμως τις ώρες που είναι στο σχολείο ή σε άλλες εβδομαδιαίες δραστηριότητες;

Η καλύτερη λύση είναι να ετοιμάζετε εσείς τα μικρά ενδιάμεσα γευματίδιά τους, δίνοντας έμφαση στα παρακάτω:

Διαλέξτε αγνά υλικά: προτιμήστε σάντουιτς με μικρές μερίδες από τυριά πλούσια σε ασβέστιο (όπως γραβιέρα, φέτα) ή τυριά με μαλακή υφή που τα προσελκύουν αρκετά π.χ. κρεμμώδη τυριά. Προσθέστε λαχανικά σε μικρή ποσότητα (π.χ. Ντομάτα, πιπεριά, λίγο καρότο). Τα τραγανά συστατικά πάντα προσελκύουν τα παιδιά και αυτή είναι μια ευκαιρία για κατανάλωση περισσότερων λαχανικών.

Ζητήστε την βοήθειά τους: ψωνίστε μαζί τα απαραίτητα υλικά και πειραματιστείτε στο σπίτι φτιάχνοντας σάντουιτς από διαφορετικά είδη ψωμιού (π.χ. Στρόγγυλα ή τρίγωνα δοκιμάζοντας και αυτά που παρασκευάζονται από άλευρα ολικής αλέσεως, καθώς οι φυτικές ίνες βοηθούν στην ισορροπία των μεταγευματικών σακχάρων με αποτέλεσμα το παιδί να έχει καλύτερο έλεγχο στην αίσθηση της πείνας και στο ενδιάμεσο τσιμπολόγημα γλυκισμάτων) , δίνοντας σημασία στους συνδυασμούς που τους αρέσουν περισσότερο.

Αποφύγετε τα πολλά λιπαρά: προτιμήστε να αλείψετε το ψωμάκι του σάντουιτς με λίγο λάδι ή λίγο κρεμμώδες τυρί αντί για βούτυρο ή χρησιμοποιήστε μικρότερη ποσότητα από αγνό βούτυρο. Πολύ πιθανόν να τους αρέσουν τα αλλαντικά. Ωστόσο, αποφύγετε την συχνή κατανάλωσή τους και επιλέξτε όσα παρασκευάζονται από ολόκληρα κομμάτια κρέατος ή αντικαταστήστε με λεπτές φέτες από σπιτικό ψητό στήθος ή σνίτσελ κοτόπουλου.

Αποφύγετε τους “περίεργους συνδυασμούς”: στα παιδιά αρέσουν περισσότερο οι απλές γεύσεις, τα τραγανά συστατικά και ό,τι δεν έχει πολύ έντονη γεύση ή οσμή.

Προτιμήστε: μικρές μερίδες, αγνά συστατικά και ποικιλία συστατικών, ώστε σταδιακά να προσαρμόζονται σε νέες γεύσεις.

Μην ξεχνάτε πως οι ανάγκες τόσο σε ενέργεια όσο και σε θρεπτικά συστατικά είναι μεγάλες καθώς εξελίσσεται και η διαδικασία της σωματικής ανάπτυξης.

Τέλος, ισχύει πως η διατροφική συμπεριφορά ουσιαστικά διαμορφώνεται από μικρή ηλικία και συχνά μας συνοδεύει σε όλη την ενήλικη ζωή μας.

Αξίζει να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε από νωρίς τις κατάλληλες συνθήκες που θα οδηγήσουν σε μελλοντικές σωστότερες διατροφικές επιλογές.

Πηγή: 4moms

Μάθετε όλα όσα αφορούν τα παιδιά:

Το γράμμα ενός μπαμπά για το μέλλοντα σύζυγο της 7χρονης κόρης του

Ο πατέρας του 21ου αιώνα

Αγχώδης Μπαμπάς; Μπορεί να προκαλέσετε διαταραχές στο παιδί σας

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα