moraitis blast lab, LEGO & η περίπτωση του Β. Χρυσανθακόπουλου
19 Ιανουαρίου 2016
Τα παιδιά έχουν πλέον άπειρα ερεθίσματα. Δεν είναι λίγες οι φορές που μας βάζουν τα γυαλιά με πληροφορίες που έχουν συλλέξει και τις δυνατότητες που αναπτύσουν. Δεν είναι εύκολο να τα εντυπωσιάσεις και οι μαμάδες μικρών παιδιών σίγουρα καταλαβαίνουν αυτό που γράφω. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ρομποτικής και αρχιτεκτονικής με LEGO στo moraitis blast lab σας διαβεβαιώ πως ίσως εντέλει εντυπωσίασαν εμένα πολύ παραπάνω από ότι το γιο μου.
Το moraitis blast lab είναι ένας εκπαιδευτικός πολυχώρος υψηλής αισθητικής, στον οποίο δημιουργούμε ρομποτική και αρχιτεκτονική μαγεία με τουβλάκια LEGO. Δημιουργήθηκε από την εταιρεία του Β. Χρυσανθακόπουλου blast (build and learn art • science • technology) σε συνεργασία με τη Σχολή Μωραΐτη και βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του σχολείου.
Τα εργαστήρια γεννήθηκαν από μια εντυπωσιακή περίπτωση ανθρώπου, αυτή του Βασίλη Χρυσανθακόπουλου, ενός φανατικού των LEGO αλλά και της εξέλιξης των πραγμάτων που έκανε το χόμπυ του επάγγελμα. Αφορμή για την τεράστια αλλαγή πλεύσης του ήταν όπως μου είπε, ένα δώρο της γυναίκας του. Όταν πήρε στα χέρια του ένα set LEGO MINDSTORMS, ήθελε να του δώσει αξία, να κάνει κάτι ξεχωριστό. Και πράγματι έκανε. Πήρε λοιπόν μέρος σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό σχεδιασμού ρομποτικής, κέρδισε το πρώτο βραβείο και όλα πήραν μοιραία το δρόμο τους. Πλέον είναι freelance σχεδιαστής ρομποτικής της LEGO, ένας από τους 12 σε όλο τον κόσμο, που συμμετέχει στο LEGO MINDSTORMS Expert Panel.
Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την κορυφαία πλατφόρμα ρομποτικής κι έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ολιγομελείς ομάδες (4-5 παιδιά) κατασκευάζουν και προγραμματίζουν τα ρομπότ τους, βιώνοντας πρακτικά έννοιες των μαθηματικών, της φυσικής, της μηχανικής και του προγραμματισμού. Βασική του συνεργάτης είναι η αρχιτέκτονας, Μαρίνα Σταμπολή και μαζί, με Δούρειο Ίππο τη ρομποτική και την αρχιτεκτονική, επιδιώκουν να δώσουν στα παιδιά more than that.
Το ταλέντο του Β. Χρυσανθακόπουλου δεν σταματάει στις τεχνικές δυνατότητές του ή στην δημιουργιότητά του. Έχει απίστευτη μεταδοτικότητα και φαίνεται πως τρέφεται από τα παιδικά χαμόγελα και την ικανοποίηση που σκορπίζεται στον αίθουσα. Δουλεύει καλώντας τα παιδιά να γίνουν mini επιστήμονες και τους αναθέτει κάθε φορά μια συγκεκριμένη αποστολή. Τα πιτσιρίκια ρουφάνε τα ερεθίσματα που τους δίνονται και εμπνέονται, πειραματίζονται και διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες, υιοθετώντας όσο είναι εφικτό έναν επιστημονικό τρόπο λειτουργίας και σκέψης και ανακαλύπτουν τα ταλέντα τους. Στο πρόσωπο του leader αυτού του project, φαίνεται πως αυτά ακριβώς τα σημεία είναι η πραγματική αμοιβή του.