REAL LIFE WHO

Μαριέλα Νέστορα: Ίσως ο χορός είναι ένας τρόπος να πλησιάσουμε ξανά τη «φύση»


JTeam

14 Ιουνίου 2024

Μαριέλα Νέστορα: Ίσως ο χορός είναι ένας τρόπος να πλησιάσουμε ξανά τη «φύση»
Η χορογράφος και ιδρύτρια της ομάδας χορού Yelp danceco. Μαριέλα Νέστορα μάς μιλάει για το πως η δημιουργία της νέας της παράσταση «no matter how quiet», στο PalmTree MCA, την οδήγησε να ανακαλύψει εκ νέου την αγάπη και την πίστη της στην χορευτική τέχνη.

Για τη Μαριέλα Νέστορα, ιδρύτρια της ομάδας χορού Yelp danceco., η δουλειά ενός χορογράφου δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην καλλιτεχνική έρευνα αλλά εστιάζει, εξίσου, στην εξέλιξη της χορευτικής τέχνης και τη δημιουργία σχέσης με την κοινότητα του χορού. Στα 24 σχεδόν χρόνια πορείας της, η ομάδα Yelp danceco, με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, περισσότερες από 22 παραγωγές και σημαντικές συνεργασίες, συμβάλλει σε αυτή την εξέλιξη μέσα από μια πρακτική που επιτρέπει τη συνομιλία θεωρίας και πράξης, τη συνάντηση του χορού και της χορογραφίας με διαφορετικά πεδία γνώσης, τον πειραματισμό με τις συνθήκες θέασης, τον χώρο και την πολλαπλότητα των οπτικών, , προσεγγίζοντας, πάντα, με τα κατάλληλα χορογραφικά εργαλεία, το σώμα ως όλον.

«Είναι μια διαδρομή αντοχής, με δύσκολες συνθήκες και πολλούς συμβιβασμούς», μάς εξηγεί η Μαριέλα Νέστορα, η οποία, αυτή την περίοδο, μαζί με την ομάδα, παρουσιάζει, στο PalmTree Multinfuntional Center of Arts, τη νέα της παράσταση χορού με τίτλο «no matter how quiet». Το έργο έχει ως σημείο εκκίνησης την παράσταση «Continuous Project Altered Daily» της Yvonne Rainer και την ομότιτλη εικαστική εγκατάσταση του Robert Morris που, όταν παρουσιάστηκαν, για πρώτη φορά, τον Μάρτιο του 1969, έφεραν στο προσκήνιο τη διαδικασία του καλλιτεχνικού έργου στον χορό και στη γλυπτική αντίστοιχα.

Με τη σειρά τους, Μαριέλα Νέστορα και ομάδα χορού Yelp danceco., στο «no matter how quiet», έρχονται αντιμέτωποι με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις μιας ομαδικής δημιουργικής διαδικασίας, στηριζόμενοι σε σκέψεις και συζητήσεις πάνω στη χορευτική τέχνη, εστιάζοντας, ταυτόχρονα, στην μοναδικότητα των performer και στη συνύπαρξη διαφορετικών φωνών και κινησιολογικών λεξιλογίων.

Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr