REAL LIFE WORKING GIRL

Μήπως έχετε τοξικό περιβάλλον εργασίας; Ερευνητές από τα MIT και NYU δίνουν τα 4 σημάδια


JTeam

15 Μαρτίου 2022

Μήπως έχετε τοξικό περιβάλλον εργασίας; Ερευνητές από τα MIT και NYU δίνουν τα 4 σημάδια
Ο παράγοντας της τοξικότητας, είναι σημαντικότερος από τον οικονομικό, όταν πρόκειται για αναζήτηση εργασίας

H χρονιά που πέρασε μας έκανε να επαναπροσδιορίσουμε πολλά πράγματα. Ένα από αυτά, ήταν κι η δουλειά μας. Οι περισσότεροι είτε αλλάξαμε χώρο εργασίας, είτε σκεφτήκαμε σοβαρά να το κάνουμε. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, 24 εκατομμύρια άτομα παραιτήθηκαν κι αναζήτησαν καλύτερο επαγγελματικό μέλλον.

Μία από τις πιο βασικές αιτίες πίσω από την κίνηση αυτή, ήταν το τοξικό περιβάλλον που επικρατούσε. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που αναζητά ο εργαζόμενος, άλλωστε.

Παρακάτω, θα δούμε 4 σημάδια που μαρτυρούν ότι το κλίμα στον χώρο εργασίας μας είναι τοξικό, σύμφωνα με τους αναλυτές Donald και Chalie Sull του MIT, και Ben Zweig του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Έλλειψη σεβασμού

Όταν ένας εργαζόμενος αισθάνεται πως δεν τον σέβονται στην εταιρεία που εργάζεται, χάνει το κίνητρό του και δεν έχει λόγους να προσπαθεί. Το κλίμα είναι αρνητικό κι ο ίδιος νιώθει πως δεν ανήκει στην ομάδα του.

Ανήθικη συμπεριφορά

Η ανηθικότητα και η έλλειψη ακεραιότητας είναι το δεύτερο συνηθέστερο σημάδι τοξικής εργασιακής κουλτούρας. Όπως ανέφερε ο Donald Sull στο Business Insider, ενώ συχνά συναντάται σε ατομικό επίπεδο, την ενθαρρύνουν τα υψηλότερα ιστάμενα στελέχη και το κλίμα μπορεί να γίνει κακοποιητικό.

Ανταγωνισμός

Πολλές φορές, οι διευθυντές καλλιεργούν κλίμα ανταγωνισμού στους υφισταμένους τους, μιλώντας πίσω από την πλάτη τους, μειώνοντάς τους και καταστρέφοντας τις μεταξύ τους σχέσεις. Ως αποτέλεσμα, η παραγωγικότητά τους μειώνεται και αναζητούν ένα καλύτερο περιβάλλον.

Κακοποιητικοί managers

Η κακοποιητική συμπεριφορά των προϊσταμένων είναι ένα φαινόμενο που συναντάται συχνά και έχει αντίκτυπο τόσο στην ψυχική, όσο και στη σωματική υγεία των εργαζομένων. Σύμφωνα με τον Sull, «αν εργαζόμαστε με τέτοιους ανθρώπους, η πιθανότητα να διαγνωστούμε με σοβαρές ασθένειες, αυξάνεται κατά 35 έως 55%».