Humorbragging: Είναι το χιούμορ ο τρόπος για να ξεχωρίσεις στη δουλειά σου; Η επιστήμη λέει «ναι»
JTeam
16 Οκτωβρίου 2024
Όλοι ξέρουμε πως στην εποχή που διανύουμε, το να είσαι καλός στη δουλειά σου δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να κάνεις συνεχώς self-promotion, να επιδεικνύεις τα επιτεύγματά σου, χωρίς ωστόσο να φαίνεται αλαζόνας. Εύκολο; Όχι πάντα. Γιατί όσο περισσότερο καυχιέσαι πως είσαι ικανός, τόσο περισσότερο αντιπαθητικός μπορεί να γίνεις.
Πλέον, όμως, μια έρευνα βρήκε τη λύση. Το «Humorbragging» είναι αυτό που πρέπει να έχεις για να πας ένα βήμα παρακάτω στη δουλειά σου ή να εντυπωσιάσεις τους HR specialists όταν στέλνεις βιογραφικό. Το να διαφημίζεις, λοιπόν, τον εαυτό σου, χωρίς να φαίνεσαι «ψωνισμένος» μπορεί να γίνει απλό και εύκολο, βάζοντας μια μικρή δόση χιούμορ.
Ερευνητές του Stanford Graduate School of Business που είναι πίσω από τη νέα μελέτη, βρήκαν έξυπνους τρόπους για να ελέγξουν πόσο καλά λειτουργεί η συγκεκριμένη πρακτική. Ένας εξ αυτών, ήταν να στείλουν δύο βιογραφικά σε 345 εταιρείες. Η μία εκδοχή του βιογραφικού εμπεριείχε μία μικρή δόση χιούμορ. «Όσο περισσότερο καφέ έχω, τόσο πιο παραγωγικός θα είμαι», έγραφε. Και αυτό το βιογραφικό έλαβε απαντήσεις από 156 εταιρείες, ενώ η άλλη εκδοχή του μόνο από 125.
Η τέχνη του Humorbragging
Το Humorbragging λειτουργεί σε πολλά πλαίσια, όπου πρέπει να αναδείξεις τις ικανότητές σου, χωρίς να φαίνεται πως έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση από ό,τι χρειάζεται. Ωστόσο, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να συγχέεις το Ηumorbragging με το Ηumblebragging, όπου προσπαθείς να μετριάσεις το γεγονός πως κομπιάζεις, με την ταπεινότητα. Γιατί; Γιατί προηγούμενες έρευνες του Χάρβαρντ δείχνουν ότι οι άνθρωποι ενοχλούνται περισσότερο από την ψεύτικη μετριοφροσύνη και τη βρίσκουν ακόμα πιο ενοχλητική από την καυχησιολογία.
Φυσικά, το Humorbragging δεν σημαίνει πως θα κάνεις αστεία για να φανείς ικανός, μιλώντας για κάποιον άλλο. Ο στόχος πρέπει να είσαι πάντα εσύ. Δεν μπορείς να επιδιώκεις το αυτοσαρκαστικό χιούμορ όταν προσβάλλεις άλλους ανθρώπους.