Alessandro Michele: Εγκαταλείπει επίσημα την Gucci - Τι θα ακολουθήσει;
Τόνια Τζάφερη
24 Νοεμβρίου 2022
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci αλλάζει, χωρίς ακόμη να γνωρίζουμε ποιος θα είναι ο διάδοχός του. Από εχθές είχαν κυκλοφορήσει τα δημοσιεύματα για αποχώρηση του Alessandro Michele από τον ιταλικό οίκο, ενώ κοντινή πηγή της Gucci ανέφερε ότι ζητήθηκε από τον Michele να κάνει μια μεγάλη σχεδιαστική αλλαγή. Είναι αβέβαιο αν ο Michele αρνήθηκε να το πράξει ή αν τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.
Το αποτέλεσμα ωστόσο είναι πως πριν λίγες ώρες, ο ίδιος ο Alessandro, επιβεβαίωσε πως αποχωρεί από την Gucci, μέσα από ανάρτηση του στο instagram, όπου έγραψε χαρακτηριστικά:
«Υπάρχουν φορές που οι δρόμοι χωρίζουν λόγω διαφορετικών προοπτικών που μπορεί να έχει ο καθένας μας. Σήμερα τελειώνει για μένα ένα εξαιρετικό ταξίδι, που διήρκεσε περισσότερα από 20 χρόνια, μέσα σε μια εταιρεία στην οποία αφιέρωσα ακούραστα όλη μου την αγάπη και το δημιουργικό μου πάθος. Κατά τη διάρκεια αυτής της μακράς περιόδου, η Gucci υπήρξε το σπίτι μου, η υιοθετημένη οικογένειά μου. Σε αυτή τη μεγάλη οικογένεια, σε όλα τα άτομα που την φρόντισαν και την υποστήριξαν, στέλνω τις πιο ειλικρινείς ευχαριστίες μου, τη μεγαλύτερη και πιο εγκάρδια αγκαλιά μου».
«Είχα την τύχη να γνωρίσω τον Alessandro στα τέλη του 2014, και έκτοτε, είχαμε την ευχαρίστηση να συνεργαστούμε στενά καθώς η Gucci διέγραφε την επιτυχημένη πορεία της τα τελευταία οκτώ χρόνια. Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για την 20ετή αφοσίωσή του στην Gucci και για το όραμα και την άνευ όρων αγάπη του για αυτόν τον μοναδικό οίκο κατά τη διάρκεια της θητείας του ως δημιουργικού διευθυντή», ανέφερε ο CEO της Gucci, Marco Bizzarri λίγο μετά.
Ενώ η Kering (μητρική εταιρεία στην οποία ανήκει η Gucci) δήλωσε: «Η σχεδιαστική ομάδα της Gucci θα οδηγήσει τον οίκο προς τα εμπρός μέχρι να ανακοινωθεί ένας νέος δημιουργικός οργανισμός».
Ποιος είναι όμως ο Alessandro Mιchele για τη Gucci και τι σημαίνει η αποχώρηση του;
Ο Michele κατέκτησε τον τίτλο του creative director της Gucci το 2015 και έφερε μαζί του αέρα ανανέωσης και μεγάλες αλλαγές. Ο σχεδιαστής εντέχνως έπαιξε και συνεχίζει να παίζει με τα όρια μεταξύ αντρικού και γυναικείου ρούχου, παρουσιάζοντάς τα σε ένα show από το 2017 μέχρι και φέτος. Η αγάπη του για το vintage είναι έκδηλη και η gender fluid αισθητική του αψεγάδιαστη. Στα χρόνια που ο Michele βρίσκεται στη θέση του creative director του οίκου, έκανε πολλά και ενδιαφέροντα projects, όπως το “Hacker Project” με τον οίκο Balenciaga και μια εξαιρετική συνεργασία με την Adidas. Στο τελευταίο του show έβαλε δίδυμα αδέρφια να περπατάνε μαζί στην πασαρέλα me το χαρακτηριστικό gender-fluid στιλ του οίκου.
Πριν την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή όμως, ο Michele εντάχθηκε στην ομάδα σχεδιασμού της Gucci, με επικεφαλής τότε τον Tom Ford, πριν από 20 χρόνια ως ειδικός στα αξεσουάρ. Τον Ιανουάριο του 2015, η τότε δημιουργική διευθύντρια της Gucci, Frida Giannini αποχώρησε απότομα από την εταιρεία και ο διευθύνων σύμβουλος Marco Bizzarri προκάλεσε τον Michele να σχεδιάσει και να παρουσιάσει την επίδειξη ανδρικής ένδυσης του οίκου για το φθινόπωρο/χειμώνα μέσα σε πέντε μόνο ημέρες. Η συλλογή που προέκυψε καθόρισε το πρώιμο πρότυπο του Michele για τη ρευστότητα των φύλων και παρουσίασε το πρώτο του διάσημο αξεσουάρ: το Gucci loafer. Δύο ημέρες αργότερα διορίστηκε επίσημα δημιουργικός διευθυντής.
Η συμβολή του στον γνωστό οίκο, όσο και στη μητρικής της εταιρείας, Kering, ήταν ρηξικέλευθη. Η μετοχή της Kering βρισκόταν στα 155 ευρώ την ημέρα της πρώτης επίδειξης του Michele για την Gucci το 2015, ενώ το πρωί της Τετάρτης, κυμαινόταν γύρω στα 538 ευρώ.
Ερχόμενοι στο σήμερα, ο οίκος κατέγραψε υποτονική ανάπτυξη σε σύγκριση με άλλα brands της Kering, κυρίως την Yves Saint Laurent. Αυτό έχει επιβραδύνει τις επιδόσεις της εταιρείας σε μια αγορά πολυτελείας που εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία και να διαψεύδει τα ευρύτερα οικονομικά σημάδια ύφεσης.
Για να αναζωογονήσει τις ισχνές επιδόσεις της, ο πρόεδρος της Kering François-Henri Pinault ανακοίνωσε πέρυσι ένα σχέδιο ανάκαμψης για την Gucci, η οποία μετρά 101 χρόνια. Ο Pinault ( CEO της Kering) δεν φαίνεται να είναι πεπεισμένος πως ο Michele μπορεί να αναζωογονήσει τον οίκο για δεύτερη φορά.
Ο Luca Solca, στέλεχος της συμβουλευτικής εταιρείας Bernstein, δήλωσε στη Vogue Business: «Για να επιταχυνθεί εκ νέου, η Gucci δεν χρειάζεται να μετακινηθεί προς το mainstream ή να γίνει διαχρονική. Πρέπει να ανοίξει ένα νέο δημιουργικό κεφάλαιο. Αυτό, κατά πάσα πιθανότητα, μπορεί να γίνει μόνο με νέα δημιουργική ενέργεια και ταλέντο, συνεπώς όσο πιο γρήγορα φύγει ο Alessandro, τόσο το καλύτερο».
Ποιός θα μπορούσε να είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου;
Μια πρώτη επιλογή θα μπορούσε να είναι ο Tom Ford, ο οποίος ήταν δημιουργικός διευθυντής της Gucci από το 1995 έως το 2004 και τον οποίο ο Michele έχει χαρακτηρίσει «ιδιοφυΐα». Πρόσφατα πούλησε το ομώνυμο brand του στην Estée Lauder για 2,8 δισ. δολάρια. Ο Ford ωστόσο, έχει συμβόλαιο να παραμείνει στη θέση του ως δημιουργικός διευθυντής μέχρι το τέλος του 2023.
Η δεύτερη επιλογή του οίκου, θα ήταν να επαναλάβει ότι πέτυχε ο Bizzarri διορίζοντας τον Michele, έναν τότε εντελώς άγνωστο, στην κορυφαία θέση. Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτού είναι ότι οι κώδικες του νέου σχεδιαστή - εάν και εφόσον καθιερωθούν με επιτυχία - θα γίνουν εμβληματικοί για την Gucci.
Ο ιταλικός οίκος βρίσκεται τώρα ενώπιον μιας στρατηγικής απόφασης, ενώ αναμένουμε να δούμε και τα επόμενα βήματα του Alessandro Michele, ο οποίος μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να αφήσει το δικό του στίγμα στην σύγχρονη βιομηχανία της μόδας, επιτυγχάνοντας μια σπουδαία καριέρα.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.