Στην κλασική ελληνική ενδυμασία όλα τα ρούχα ήταν φτιαγμένα από ένα μόνο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο κομμάτι υφάσματος, με πτυχώσεις και δεμένο με διάφορους τρόπους. Και αυτό γιατί το ύφασμα ήταν πολύ - χρηστικό . Δεν εξυπηρετούσε μόνο ως φόρεμα, αλλά το χρησιμοποιούσαν για να ξαπλώσουν (ή σαν κουβέρτα), για κάλυμμα επίπλου, ακόμα και ως ιστίο. Για αυτόν τον λόγο το ορθογώνιο σχήμα έπρεπε να διατηρηθεί ακέραιο και δεν ήταν κομμένο, προκειμένου να ταιριάζει στη φόρμα του σώματος.
Η συλλογή αυτή επιχειρεί να διερευνήσει αυτή ακριβώς την έννοια. 12 ορθογώνια παραλληλόγραμμα συνδέονται σε πτυχώσεις για να δημιουργήσουν φορέματα του 21ου αιώνα, βασισμένα σ’ αυτήν την απλή αλλά ευφυέστατη κλασική ιδέα. Πιστεύω ότι ο μετατρέψιμος ρουχισμός αποτελεί ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα. Μπορεί να έχει πολύ μεγάλη εμβέλεια εφαρμογής, από την μετανάστευση μέχρι τα είδη θαλάσσης. Σε μια εποχή όπου το θέμα της μετανάστευσης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, είναι αναγκαίο να διερευνηθούν φορέματα, όπου θεωρητικά θα μπορούσαν πράγματι να χρησιμοποιηθούν ως σεντόνια, σκηνή και ούτω καθεξής. Στο πλαίσιο των ειδών θαλάσσης ένα φόρεμα μπορεί να φορεθεί πάνω από το μαγιό ή και ακόμα να καταλήξει να χρησιμοποιείται στην παραλία σαν κουβέρτα. Όλες οι μετατροπές που έχουν σχεδιαστεί είναι πολύ απλές, με κάποιες να παρέχουν λιγότερες συνθέσεις και άλλες περισσότερες.
-Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για τις δημιουργίες σου και τι σε εμπνέει γενικά στη δουλειά σου;
Εμπνέομαι από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Θα μπορούσα να αντλήσω έμπνευση τόσο από μουσική και τη λογοτεχνία, όσο και από τη τέχνη, την αρχαιολογία, την ιστορία, τη φύση.
-Ποια είναι η άποψη σου για την ελληνική μόδα και πώς βλέπεις τους νέους Έλληνες σχεδιαστές;
Θεωρώ πως οι νέοι Έλληνες σχεδιαστές έχουν αρκετό πάθος. Ωστόσο, για να φτάσουν ένα υψηλότερο ιδανικό στην καλλιτεχνική αξία της δουλειάς τους και για να είναι ικανοί να επεκταθούν στον επιχειρηματικό κόσμο επιτυχημένα, χρειάζονται περσσότερη υποστήριξη από την Ελληνική κυβέρνηση όσον αφορά τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις εβδομάδες μόδας, τις νέες επιχειρήσεις και τη βιομηχανία της μόδας σαν σύνολο. Οι Έλληνες σχεδιαστές έχουν το δυναμικό να συνεισφέρουν σημαντικά στην Ελληνική οικονομία, κάτι το οποίο πρέπει να αναγνωριστεί και να ενθαρυνθεί.
-Ποιος είναι ο τύπος γυναίκας που έχεις στο μυαλό σου όταν ετοιμάζεις μια συλλογή; Σχεδιάζεις πράγματα που θα ήθελες να φοράς εσύ η ίδια;
Φυσικά, νιώθω πως πρέπει πάντα να φαντάζομαι τον εαυτό μου να φοράει ένα από τα σχέδια μου όταν τα δημιουργώ. Φαντάζομαι γυναίκες σαν την Ελένη Τσαλιγοπούλου, την οποία έχω ντύσει. Φαντάζομαι γυναίκες με δυνατές προσωπικότητες, πάθος, ταλέντο, οι οποίες οδηγούνται από τον αυθεντικό εαυτό τους και είναι αρκετά θαρραλέες ώστε να δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα με την ενδυμασία τους.
-Η κρίση έχει επηρεάσει τη δημιουργικότητα σου και κατά συνέπεια τη δουλειά σου σε πρακτικό επίπεδο;
Όχι, είμαι αρκετά τυχερή ώστε να μην έχω επηρεαστεί. Δεν συμβιβάζομαι δημιουργικά. Διαλέγω τα project μου και κάνω πράγματα με τα οποία παθιάζομαι και στα οποία πιστεύω.
-Πώς είναι η διαδικασία για τη δημιουργία μιας συλλογής;
Πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή ιδέα, σαν ένας σπόρος ο οποίος φυτεύεται πριν καλλιεργηθεί οτιδήποτε. Τότε εξερευνώ αυτή την ιδέα και σταδιακά, μέσω της δημιουργικής διαδικασίας της εξερεύνησης, η συλλογή αρχίζει να σχηματίζεται. Ως σχεδιαστής έχεις ένα εκπαιδευμένο ένστικτο το οποίο πρέπει να ακούς πάνω απ ‘όλα. Οι τελικές μου σχεδιαστικές επιλογές θα κριθούν από το ποιες αισθάνομαι πως είναι οι σωστές. Είναι σαν την ολοκλήρωση μίας εικόνας, εάν κάτι υπολείπεται πρέπει να συμπληρωθεί.
Η Eleni Kyriacou θα παρουσιάσει τη νέα της συλλογή τη Παρασκευή 23 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια του 18th Athens Xclusive.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.