AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE

ΤΙΜΕ: Στο νέο τεύχος, το εξώφυλλο το φτιάχνουμε εμείς (με μια οφθαλμαπάτη)


JTeam

28 Οκτωβρίου 2022

ΤΙΜΕ: Στο νέο τεύχος, το εξώφυλλο το φτιάχνουμε εμείς (με μια οφθαλμαπάτη)
Το περιοδικό TIME κάνει την ανατροπή στο νέο του τεύχος, για να δείξει τη σημασία της προσωπικής ευθύνης απέναντι στην κλιματική κρίση

Στο νέο εξώφυλλο του ιστορικού περιοδικού TIME, δεν απεικονίζεται κάποια διασημότητα του κινηματογράφου ή της μουσικής, μια πολιτική φιγούρα ή ένας ανερχόμενος influencer του επιχειρηματικού χώρου. Το νέο εξώφυλλο του ΤΙΜΕ το φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι.

Μια μικρή πράσινη καρδιά βρίσκεται στο κέντρο του εξωφύλλου, μπροστά από την εικόνα της Γης σε πορτοκαλί και κόκκινες αποχρώσεις. Ο αναγνώστης καλείται να την κοιτάξει για 12 δευτερόλεπτα και να κρατήσει το βλέμμα του σταθερό όσο η εικόνα πίσω από την καρδιά εξαφανίζεται. Συγχαρητήρια, μόλις δημιουργήσατε ένα κοινωνικό γλυπτό.

Λίγες μέρες πριν το Συνέδριο COP27 του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, η ομάδα του ΤΙΜΕ σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα εξώφυλλο που θα αντικατόπτριζε το σημείο καμπής στο οποίο βρισκόμαστε παγκοσμίως στο ζήτημα της κλιματικής κρίσης. Για να το πετύχουν αυτό, ανέθεσαν το concept του εξωφύλλου σε έναν από τους πιο αναγνωρισμένους και επιδραστικούς σύγχρονους καλλιτέχνης της εποχής μας, τον Olafur Eliasson.

Ο Eliasson είναι γνωστός για τα γλυπτά του και τις μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις του που αποτελούνται από στοιχειώδη υλικά όπως νερό, φως και αέρας, στόχος των οποίων είναι να εντείνουν την εμπειρία του θεατή με την καθημερινότητα γύρω του. Προκειμένου να δημιουργήσει το νέο εξώφυλλο για το TIME, ο Ισλανδο-Δανός καλλιτέχνης χρησιμοποίησε την τεχνική της μεταγραφικής απεικόνισης (κατά την οποία, όταν κοιτάζεις για ώρα ένα φωτεινό αντικείμενο, η εικόνα του μένει αποτυπωμένη στα μάτια σου ακόμη και αφού πάρεις το βλέμμα σου από πάνω του). Ακολουθώντας τις οδηγίες στο εξώφυλλο του περιοδικού, τα μάτια μας μπορούν να “δουν” ξανά τον υπερθερμασμένο πλανήτη μας με τα κανονικά του χρώματα, το μπλε και το πράσινο -να τον δουν ξανά υγιή.

Η κοινωνική γλυπτική είναι ένας όρος που εισήγαγε στην τέχνη ο δημοφιλής Γερμανός καλλιτέχνης Joseph Beuys, κατά τον οποίον «Ο άνθρωπος είναι το κέντρο του έργου τέχνης. Αυτός είναι το γλυπτό, ένα γλυπτό προικισμένο με σκέψη, ευαισθησία και θέληση». Ο Beuys άνοιξε μια συζήτηση για την έννοια της τέχνης και την επέκταση ή τη σύνδεσή της με ζητήματα που δεν παύουν να απασχολούν τους καλλιτέχνες του 21ου αιώνα, όπως είναι η δημοκρατία, ο ρόλος που επιτελεί η τέχνη απέναντι στην κοινωνία, οι συζητήσεις και οι ζυμώσεις ως διαδικασία της τέχνης πέρα από τα έργα μιας συλλογής, πιστεύοντας στη δημιουργική δύναμη του καλλιτέχνη με την οποία μπορεί να αλλάξει τον εαυτό του και τον κόσμο. Και με το νέο εξώφυλλο του TIME από τον Eliasson, η κοινωνική γλυπτική επεκτείνεται τώρα και στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, με δημιουργούς και καλλιτέχνες εμάς τους ίδιους.