UPDATE

Ηχητική τέχνη και κωφή εμπειρία: Μέσα στο εργαστήριο της ΕΛΣ


JTeam

16 Νοεμβρίου 2022

Ηχητική τέχνη και κωφή εμπειρία: Μέσα στο εργαστήριο της ΕΛΣ
Μιλήσαμε με την Ντάνα Παπαχρήστου και τον Γιώργο Σαμαντά, που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα εργαστήρια για κωφούς και βαρήκοους, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Η εμπειρία της μουσικής ακρόασης είναι – για τους περισσότερους- ανεκτίμητη, ενώ η κοινωνική λειτουργία της μουσικής στην καθημερινή μας ζωή, είναι αδιαμφισβήτητη. Τι συμβαίνει όμως με τους ανθρώπους οι οποίοι είναι βαρήκοοι ή κωφοί και αποκλείονται από αυτή τη συνθήκη;

Υπάρχει τρόπος να αντιληφθούν τη μουσική, να εκπαιδευτούν πάνω σε αυτή ή ακόμα και να δημιουργήσουν δικά τους μουσικά έργα; Ο διασημότερος κωφός συνθέτης, δεν είναι άλλος από τον Μπετόβεν, ο οποίος έγραψε το μεγαλύτερο μέρος των έργων του και ορισμένα από τα δημοφιλέστερα εξ αυτών, σε κατάσταση προχωρημένης κώφωσης, κατά την οποία μπορούσε να αντιληφθεί μόνο ορισμένες συχνότητες. Ιδιοφυής, ιδιάζουσα περίπτωση, εξαιρετικό ταλέντο, θα πει κανείς.

Η περίπτωση του Μπετόβεν, βέβαια, δεν είναι μοναδική, καθώς υπάρχουν και σύγχρονα παραδείγματα καλλιτεχνών, όπως η περκασιονίστρια Evelyn Glennie, η οποία είναι μεταγλωσσικά κωφή, ή η εκ γενετής κωφή Christine Sun Kim, διάσημη sound artist και performer.

Μήπως αξίζει να διερωτηθούμε, λοιπόν, αν η ίδια η κοινωνία αποκλείει εκ προοιμίου τους κωφούς και βαρήκοους από την επαφή τους με τη μουσική;

Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr