Παρά το γεγονός πως τα αεροπλάνα αποτελούν «το ασφαλέστερο μέσω μετακίνησης», είναι πολλοί εκείνοι που τρέμουν στην ιδέα ενός αεροπορικού ταξιδιού. Ωστόσο όσοι κάνουν τελικά τη δοκιμή, καταλήγουν να λατρεύουν τα ταξίδια και να προγραμματίζουν ξανά και ξανά το επόμενο.
Ποια θέση όμως, θα ήταν καλό να κλείσουν στο αεροπλάνο για το επόμενο ταξίδι τους ;
Η έρευνα του TIME, που εξέτασε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων 35 ετών, διαπίστωσε ότι τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροπλάνου είχαν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας.
Εξετάζοντας τις θέσεις, διαπιστώθηκε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα (28% ποσοστό θνησιμότητας). Τα χειρότερα αποτελέσματα είχαν οι θέσεις στον διάδρομο στη μέση της καμπίνας, 44% ποσοστό θνησιμότητας.
Παράλληλα, μετά από μια συντριβή, οι επιζώντες που βρίσκονται κοντά σε μια έξοδο είναι πιθανότερο να βγουν ζωντανοί, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Greenwich, η οποία εξέτασε τη χρήση των εξόδων κινδύνου μετά από ένα ατύχημα.
Βέβαια είναι σαφές ότι ο θάνατος σε αεροπορικό ατύχημα σχετίζεται και με τις συνθήκες που περιβάλλουν τη συντριβή. Εάν η ουρά του αεροσκάφους δέχεται το κύριο βάρος της σύγκρουσης, οι επιβάτες στις μεσαίες και μπροστινές θέσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τους επιβάτες πίσω.
Η FAA και άλλοι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πτήσεις είναι πολύ ασφαλείς και γίνονται όλο κα ασφαλέστερες με το πέρασμα του χρόνου.
Οι πιθανότητες να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αυτοκίνητο είναι 1 στις 112. Ως πεζός, 1 στις 700 και σε μοτοσικλέτα 1 στις 900. Στο αεροπλάνο, από την άλλη, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς είναι 1 στις 8.000.