UPDATE

The Watcher: Η νέα, εβδομαδιαία στήλη του JennyGr δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω


Χριστίνα Κατσαντώνη

6 Οκτωβρίου 2023

The Watcher: Η νέα, εβδομαδιαία στήλη του JennyGr δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω
Η Χριστίνα Κατσαντώνη ανοίγει τηλεόραση, περιοδικά, sites, το τρίτο μάτι της και παρουσιάζει κάθε Παρασκευή τις ειδήσεις που ξεχώρισε μέσα στην εβδομάδα που πέρασε -πάντα με τον δικό της, μοναδικό τρόπο

* Στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν, μας απειλούσε η μαζική επέλαση παικτών ριάλιτι που μέσα σε μια βραδιά βαφτίζονταν σταρ και μέσα σε… μισή βραδιά εξαφανίζονταν στη λήθη. Σήμερα η «απειλή» έρχεται από τη μυθοπλασία και την εμμονή με τις σειρές εποχής, που έχουν μετατρέψει τη βραδινή τηλεοπτική ζώνη σε ταξίδι στο χρόνο (πιο περίπλοκο κι από το Dark). Ξεκινά από τα χρόνια πριν από την επανάσταση του 1821 και φτάνει μέχρι την εποχή των χίπηδων στα Μάταλα και το ναυάγιο στη Φαλκονέρα το 1966. Η ιστορία επαναλαμβάνεται (όχι της επανάστασης, της τηλεόρασης). Όταν κάτι σημειώνει επιτυχία (όπως οι «Άγριες μέλισσες», που έσυραν το χορό), οι πάντες ακολουθούν, είτε πρόκειται για ριάλιτι, είτε για δράμα εποχής.

* Βέβαια, το ταξίδι στον χρόνο κρύβει παγίδες, ιδίως για σειρές που θέλουν να χαρακτηρίζονται υπερπαραγωγές. Το «Ναυάγιο», για παράδειγμα, εξελίσσεται το 1966, όμως σε κάποιο σημείο των πρώτων επεισοδίων, οι πρωταγωνίστριες πρότειναν η μία στην άλλη να πάνε σινεμά να δουν τις «Θαλασσιές τις χάντρες». Μόνο που η πολυαγαπημένη ελληνική ταινία βγήκε στα σινεμά ένα χρόνο μετά, τον Φεβρουάριο του ‘67. Λεπτομέρεια θα πει κανείς. Λεπτομέρεια, που όμως ήταν πανεύκολο να ερευνηθεί και να ελεγχθεί (απλώς google it). Γιατί όταν γίνονται τέτοια λάθη στα εύκολα, τι να περιμένουμε στα δύσκολα;

* Η διαφημιζόμενη ως πιο ακριβή παραγωγή της τηλεόρασης, «Μάγισσα», έχει κατακτήσει, την προτίμηση του μεγαλύτερου μέρους του τηλεοπτικού κοινού. Ίσως γιατί τη βλέπεις και καταλαβαίνεις ποια σειρά είναι -από τις βρισιές. Από την ιστορία, άλλωστε, ξέρουμε ότι ο Καραϊσκάκης ήταν αρκετά βωμολόχος κι αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική λεπτομέρεια, η «Μάγισσα» την ακολουθεί πιστά. Καπεταναίοι και παλικάρια αλληλοβρίζονται ακατάπαυστα με πολύ σύγχρονο υβρεολόγιο, που σήμερα συναντάς στους στίχους τραπ τραγουδιών -από αυτά που εκπροσωπούν κριτές μελλοντικών αστεριών του ελληνικού πενταγράμμου…

* Σε αυτή τη ζωή, συχνά λέμε ότι κανείς και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται (εκτός ίσως από το γούστο του Βενσάν Κασέλ στις γυναίκες). Στην τηλεόραση, πάντως, ο «κανόνας» ισχύει. Άλλο περιμένεις, άλλο βλέπεις. Οι ψυχαγωγικές εκπομπές καταπιάνονται με κάθε τραγική είδηση της επικαιρότητας και οι ενημερωτικές κυνηγούν κατά πόδας τον σύντροφο Κασσελάκη, οι εκπομπές, που υποτίθεται πως ασχολούνται με μόδα, “πουλάνε” καβγάδες και ανθρώπινες συγκινητικές ιστορίες, ενώ ακόμα και στις εκπομπές μαγειρικής (βλ. Σεφερλή – Μποτρίνι) λιγότερο μαγειρεύουν και περισσότερο χορεύουν…

* Το κυνήγι του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη, συνεχίζεται. Αφού ενημερωθήκαμε για καίρια ζητήματα όπως πώς πίνει τον καφέ του, πόσο παιχνιδιάρης είναι ο σκύλος του, ποια πίτσα προτιμά, πώς τρώει την ομελέτα του και τι έχουν μέσα οι μπάρες δημητριακών του (αποξηραμένα φρούτα ή κομματάκια σοκολάτας;), ήρθε η ώρα επιτέλους να ακούσουμε την τοποθέτησή του, για τον Μπάτμαν! (Αναμένω και για τον Τζον Σνόου και τον Κίτσο Πανθέο...)

* Στο σκηνικό με τον Αχιλλέα Μπέο, ο οποίος καταγράφηκε σε βίντεο να χτυπά πολίτη, το χειρότερο δεν είναι αυτή καθαυτή η πράξη, αλλά η παντελής έλλειψη μεταμέλειας. Το γεγονός ότι μια μέρα μετά, ο κ. Μπέος απέδωσε την πράξη του στις «αρχές» με τις οποίες έχει μεγαλώσει, θέτοντας από τον τηλεοπτικό αέρα το ερώτημα «τι να κάνουμε τώρα, να γίνουμε λουλούδες;». Αναφορά που -εν έτει 2023, όχι στην εποχή των «Πανθέων»- προκάλεσε σε δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ, αυθόρμητο ξεκάρδισμα…

* Είναι αλήθεια πως το χιούμορ λείπει από τη ζωή και την καθημερινότητά μας. Η τηλεόραση είναι γεμάτη δράματα, κι αν περιμένουμε από τα ριάλιτι, το χιούμορ τους εξαντλείται σε αστεία πενταήμερης και τρελά καλαμπούρια για το μπούστο του Κοκλώνη στο Fame Story ή «αστεία» γύρω από συγκεκριμένες βιολογικές ανάγκες του ανθρώπου, που προκαλούν κρίση γέλιου στη Φάρμα. Κι ίσως το πιο κωμικό σκηνικό των τελευταίων ημερών, ήρθε από έναν από τους πιο αγέλαστους ανθρώπους του κόσμου, τη Βικτόρια Μπέκαμ, η οποία προσπάθησε να πείσει ότι η οικογένειά της ανήκε στην εργατική τάξη, αλλά όπως ο σύζυγος Ντέιβιντ την κατάφερε να ομολογήσει, ο μεροκαματιάρης μπαμπάς, την πήγαινε με Ρολς Ρόις στο σχολείο. (Χαίρε υπερήφανη εργατιά του Gossip girl!)

Αυτά για τώρα! Τα λέμε την επόμενη Παρασκευή, με ό,τι θα φέρει η εβδομάδα.