A New Gender Era: Μία viral καμπάνια για να βγάλουμε τα έμφυλα στερεότυπα από τη ζωή μας
JTeam
15 Δεκεμβρίου 2023
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε καμπάνια για τα έμφυλα στερεότυπα. Αλλά, αυτή η καμπάνια είναι κάπως διαφορετική. Μιλάει με έναν πολύ αυθεντικό τρόπο για την ισότητα και για πώς δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες.
Η ψηφιακή καμπάνια #a_new_gender_era περιλαμβάνει δύο βίντεο με τη Δανάη Μικέδη-Προδρόμου και τον Νικολάκη Ζεγκίνογλου. Τα βίντεο δημιουργήθηκαν από την ομάδα του έργου «A New Gender Era» και τον σκηνοθέτη Αλέξη Κουκιά-Παντελή. Και τα δύο βίντεο στοχεύουν στην αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων.
Η λεζάντα που συνοδεύει τα βίντεο σε ανάρτηση στα social media, γράφει «δες τη Δανάη και τον Νικολάκη να “παίζουν” με τα έμφυλα στερεότυπα που κυριαρχούν γύρω μας, να τα αποδομούν και να μας καλούν να τα “βγάλουμε” από τη ζωή μας». Σε σχετική ανακοίνωση της πρωτοβουλίας, αναφέρεται ότι αξιοποιώντας την αμεσότητα της κινηματογραφικής γλώσσας, στα βίντεο απεικονίζονται δύο νεαρά άτομα, τα οποία «παίζουν» με τα στερεότυπα, τα αποδομούν με χιουμοριστικό και σύγχρονο τρόπο.
Στο πρώτο βίντεο της καμπάνιας, η Δανάη Μικέδη-Προδρόμου, είναι μπροστά από έναν καθρέφτη που κρατά ο Νικολάκης Ζεγκίνογλου και προσαρμόζει την εικόνα της με βάση τις οδηγίες του, ώστε να είναι η «τέλεια» γυναίκα. «Σούπερ sexy, όμως σε θέλω πιο σεμνή». «Κάπως λίγο πιο δυναμική». «Πιο πάνω ο κότσος. Πιο πάνω ο κότσος, πιο δυναμική»...«Και για πάντα νέα». Στο βίντεο, η Δανάη Μικέδη-Προδρόμου ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του, προκειμένου να είναι αυτό που θέλει ο Νικολάκης Ζεγκίνογλου.
Στο δεύτερο βίντεο της καμπάνιας, οι ρόλοι αντιστρέφονται. Αυτή τη φορά, ο Νικολάκης Ζεγκίνογλου βρίσκεται μπροστά στον καθρέφτη, με τη Δανάη να του δίνει οδηγίες. Στόχος; Να δείχνει περισσότερο «άντρας». «Για να σε δω λίγο πιο αυστηρό». «Αλλά και έτσι λίγο πιο…πετυχημένο». «Ίσως λίγο πιο original». «Ναι αλλά και δυνατός και γενναίος». «Παντελονάτος, με αυτοπεποίθηση». «Άντρα κουβαλητή».
Και τα δύο βίντεο κλείνουν με τους πρωταγωνιστές να λένε: «Εντάξει, φτάνει. Έλα, βγάλτα να φύγουμε» και αυτό είναι το ηχηρό μήνυμα της καμπάνιας. Τα στερεότυπα, είναι παντού, μας καταπιέζουν, κι αυτό δεν σχετίζεται με το εάν είμαστες «άντρες» ή «γύναικες».