Το πράσινο πιπέρι, η επικαιρότητα που φέρνει τον Παπανώτα μπροστά από τη Μενεγάκη και άλλα μυστήρια...
Χριστίνα Κατσαντώνη
20 Απριλίου 2024
* Οι celebrities – υποψήφιοι των Ευρωεκλογών ήταν οι πρωταγωνιστές της εβδομάδας στα media, κι όσο κι αν ακούγεται σαν να ήρθαν τα ύστερα του κόσμου, είναι γεγονός: ο Δημήτρης Παπανώτας, η ένταξή του στις υποψηφιότητες του ΣΥΡΙΖΑ και η πολύ σύντομη διαγραφή του, στάθηκε το κεντρικό θέμα της επικαιρότητας, ακόμα και σε μια εποχή, που μόλις έχει διαρρεύσει ότι η Ελένη Μενεγάκη αποχωρεί από το Mega...
* Η όλη ιστορία γύρω από τον Δημήτρη Παπανώτα, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα των παγίδων που κρύβει η κατά τα άλλα αμοιβαία επωφελής σχέση της πολιτικής με celebrities. Τα κόμματα προσδοκούν στις ψήφους που φέρνει η αναγνωρισιμότητα, οι celebrities επενδύουν την αναγνωρισιμότητα που έχουν κατακτήσει σε μια νέα καριέρα, κι αυτό δεν είναι απαραιτήτως ή πάντα κακό, είπαμε όμως κρύβει παγίδες. Διότι ένας άνθρωπος που δεν έχει αναγνωρισιμότητα, ένας καθηγητής, ένας αγρότης, οποιοσδήποτε “αφανής” επαγγελματίας μπορεί να είναι γνωστός σε λίγους, αλλά οι πολλοί ξέρουμε γι’ αυτόν, όσα αναφέρονται στο βιογραφικό του. Οι celebrities όμως, πρόσωπα όπως η Ελεονώρα Μελέτη ή ο Δημήτρης Παπανώτας, είναι αναγνωρίσιμοι, είμαστε εξοικειωμένοι μαζί τους. Η παγίδα βρίσκεται στο ότι είναι και εκτεθειμένοι. Έχουν ήδη δώσει δείγμα γραφής δημοσίως, μπορείς εύκολα να τους ψάξεις και να βρεις π.χ. ότι η Μελέτη πριν από κάποια χρόνια για τις ανάγκες ρεπορτάζ είχε αναλάβει ρόλο “σκηνοθέτη” ερωτικής ταινίας κατά το γύρισμα της. Μόνο που στην περίπτωση του Δημήτρη Παπανώτα δεν έχουμε να κάνουμε με παλιές ιστορίες, αλλά με μια ανεπίτρεπτη σημερινή τοποθέτηση πάνω σε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα, που δεν έχει θέση ούτε στην Ευρωβουλή, ούτε στα πρωινάδικα.
* Το παράδοξο είναι ότι ο ίδιος ο Δημήτρης Παπανώτας, υπερασπίστηκε τον εαυτό του, μιλώντας για “μονταζιέρα”, για “κοπτοραπτική” των δηλώσεων του, που είχε στόχο να κοροϊδέψει τον κόσμο. Μα, ας κάνουμε εδώ μια παρένθεση: εδώ και χρόνια η δουλειά του δεν είναι ακριβώς αυτό; Να κρίνει και συνήθως να επικρίνει ανθρώπους, ορμώμενος από μια -μονταρισμένη πάντα- φράση τους, από ένα -μονταρισμένο πάντα- ρεπορτάζ; Και το κάνει μιλώντας για παρουσιαστές, πανελίστες, παίκτες ριάλιτι και influencers. Όταν ο ίδιος κρίνει τόσο αυστηρά όλο το “ελαφρύ” κομμάτι του τηλεοπτικού gossip, πάντα από ένα μονταρισμένο απόσπασμα, γιατί περιμένει να μη τον κρίνει κανείς από μια -μονταρισμένη ή αμοντάριστη- δημόσια τοποθέτηση, όταν μάλιστα θέλει να περάσει στο πιο “βαρύ” κομμάτι της πολιτικής ζωής του τόπου;
* Το μοντάζ μπορεί να φταίει για πολλά, δεν φταίει για τα πάντα. Η εκπομπή της Φαίης Σκορδά στον ΣΚΑΪ πρόβαλλε την αμοντάριστη τοποθέτηση του πρώην υποψήφιου, στην οποία μεταξύ άλλων δήλωνε: “Εγώ δεν βλέπω να έχει πρόβλημα η γυναίκα στην Ελλάδα και γενικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κανένα. Εκτός αν θέλει να έχει. Δηλαδή αν πάρει έναν σατράπη, ο οποίος την κακοποιεί και δεν μιλάει και κάθεται και το ανέχεται, είναι πρόβλημά της...”. Όχι εδώ, δεν έχουμε να κάνουμε ούτε με μοντάζ, ούτε με πολιτική ορθότητα, αλλά με μια άποψη που δεν μπορεί καν να συζητηθεί, καθώς αναιρείται από την πραγματικότητα και της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει, αν συμβουλευτεί επίσημα στοιχεία κι όχι μόνο το τι βλέπει στον μικρόκοσμο του.
* Αλλά, ας αλλάξουμε κλίμα, όπως λένε και στις ειδήσεις, διότι έχει τεθεί ένα σοβαρό ζήτημα: “Τι είναι το πράσινο πιπέρι;” Η μεγάλη απορία της εβδομάδας ανήκει σε παίκτη του “First dates”, ο οποίος διαβάζοντας το μενού, θέλησε να μάθει τι είναι -επιτέλους!- το πράσινο πιπέρι. Η απάντηση ότι είναι πιπέρι πράσινο δεν του έφτασε. “Θέλω να μάθω τι είναι το πράσινο πιπέρι” επέμεινε, δίνοντας και επιλογές: Α) “είναι σαν το κόκκινο πιπέρι;”, β) “είναι πράσινο πιπέρι κομμένο και μπαίνει από πάνω;” γ) “ή είναι αλεσμένο πράσινο πιπέρι;”. Ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας, το πράσινο πιπέρι, δεν ξεσήκωσε τόσο βαθύ και ευρύ προβληματισμό…
* Από το παρελθόν των ριάλιτι συνεχίζουν να αντλούν ιδέες οι παραγωγές του Νίκου Κοκλώνη, ο οποίος μετά την αναβίωση του “Just the 2 of us” και του “Fame Story”, προχωρά και στην επιστροφή ενός ριάλιτι που κάποτε είχε τίτλο “TV Stars παρουσιάστε” και πλέον επανέρχεται ως “TV Queen”, με παρουσιάστρια την Ιωάννα Μαλέσκου. Στόχος της εκπομπής είναι να “διδάξει” τηλεόραση, μέσα από μια τηλεοπτική “σχολή” με διευθυντή τον Ανδρέα Μικρούτσικο και “καθηγητές” όπως ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος. Κι ακόμα μια “καινούρια” εκπομπή που έρχεται στον ΣΚΑΪ, είναι το “My man can”, ένα παιχνίδι με στοιχεία ριάλιτι, που επίσης επιστρέφει από το παρελθόν, όπου κομμάτι της τηλεόρασης παραμένει σταθερά εστιασμένο, άγνωστο γιατί (όχι τόσο άγνωστο βέβαια, όσο το πράσινο πιπέρι).
* Βεβαίως, τηλεόραση “διδάσκουν” αυτή την εποχή και πολλές από τις εκπομπές που ασχολούνται με την επικείμενη αποχώρηση της Ελένης Μενεγάκη από το Mega, μεταδίδοντας απολύτως αξιόπιστα, επιβεβαιωμένα και έγκυρα ρεπορτάζ που λένε ότι η συνεργασία διαλύεται για μια οικονομική μείωση, που η ίδια δεν δέχτηκε. Το ποσοστό της μείωσης συζητείται και κρίνεται, ασχέτως αν το ύψος του κινήθηκε ανάλογα με την εκπομπή. Οι πολύ πρωινές το έφτασαν στο 50%, όσο πηγαίναμε προς το μεσημέρι έπεφτε στο 30% -κι αύριο μέρα είναι. Γεγονός, πάντως, είναι πως οι μόνες εκπομπές που δεν ασχολήθηκαν με τη Μενεγάκη ήταν τα ριάλιτι -κι η εξήγηση είναι σαφής: μονταζιέρα…
* Αυτά για σήμερα, περάστε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο, κάντε cut σε ό,τι σας ενοχλεί κι αν ψάχνετε για σειρά, δώστε μια ευκαιρία στον λίγο αργό, αλλά υπέροχα κινηματογραφικό ασπρόμαυρο κόσμο του νέου τηλεοπτικού “Ripley”...
Read More
- The Watcher: Ο πρώην, η φίλη, η ηθική, οι μεγάλες τηλεοπτικές συνεντεύξεις και ο Μαραθώνας της ζωής...
- The Watcher: Το κλάμα στην ψυχαγωγική τηλεόραση, το δίκιο των επιχειρηματιών και ο “serial killer” της καρδιάς μας
- The Watcher: Η φωνή της λογικής, η «ντροπή» της Μάνης, η ξινή φιλοσοφία του Μποτρίνι, η επιστροφή στο μέλλον και η κοινή γνώμη