UPDATE

Cacao Rocks: «Η αρχιτεκτονική ενίοτε είναι ο καμβάς μου. Ιδιαίτερα η λαϊκή αρχιτεκτονική των Κυκλάδων»


Νατάσσα Σχοινά

25 Ιανουαρίου 2025

Cacao Rocks: «Η αρχιτεκτονική ενίοτε είναι ο καμβάς μου. Ιδιαίτερα η λαϊκή αρχιτεκτονική των Κυκλάδων»
Το JennyGr μίλησε με τον διάσημο street artist για τo street art και τη συνεργασία του με το Ploom

Ο Cacao Rocks, ένας από τους πιο ανατρεπτικούς και πολυδιάστατους καλλιτέχνες της Ελλάδας, που δεν σταματά ποτέ να μας εκπλήσσει με τη δημιουργική του ματιά. Για εκείνον, κάθε τοίχος είναι μια ευκαιρία να αφηγηθεί μια ιστορία και να αφήσει το στίγμα του. Γιατί το street art δεν είναι απλώς μια μορφή έκφρασης, αλλά ένας τρόπος να επικοινωνήσεις με την πόλη και τους ανθρώπους της.

Εμείς μιλήσαμε μαζί του, μάθαμε για την αγάπη του για το street art και αυτά είναι όλα όσα μας είπε...

Τι σημαίνει για σένα το ψευδώνυμο «Cacao Rocks» και πώς το επέλεξες;

Δεν σημαίνει κάτι, έπρεπε να βρω ένα ψευδώνυμο για να ζωγραφίζω στους δρόμους. Μου άρεσαν τα γράμματα και μου είχε φανεί αστείο.

Υπήρξε κάποιο καθοριστικό γεγονός που σε ώθησε στο street art;

Ξεκίνησα να γράφω στους δρόμους από παιδί, επηρεασμένος από το MTV, τους Simpsons και το χιπ χοπ. Το 2007, έκανα ένα μεγάλο ταξίδι με το τρένο στην Ευρώπη. Εκεί είδα από κοντά την άνθιση του street art, στη Βαρκελώνη, τη Λισαβόνα, το Παρίσι και το Άμστερνταμ. Επιστρέφοντας, αποφάσισα παράλληλα με τις σπουδές μου να ζωγραφίζω πιο εντατικά στους δρόμους της Αθήνας, σαφώς επηρεασμένος από αυτό το ταξίδι.

Πώς περιγράφεις το καλλιτεχνικό σου στυλ σε κάποιον που δεν έχει δει ποτέ δουλειά σου;

Μοντέρνα ζωγραφική σκληρών αιχμών με κυρίως τοπική θεματολογία.

Η αρχιτεκτονική γύρω σου παίζει ρόλο στον τρόπο που σχεδιάζεις τα έργα σου;

Η αρχιτεκτονική ενίοτε είναι ο καμβάς μου, αλλά είναι και μια σημαντική επιρροή στο έργο μου. Ιδιαίτερα η λαϊκή αρχιτεκτονική των Κυκλάδων με τις απλές φόρμες και τις έντονες αντιθέσεις σκιάς και φωτός.

Το street art είναι μια μορφή τέχνης σε δημόσιο χώρο. Πώς αντιμετωπίζεις την αλληλεπίδραση του κοινού με τα έργα σου;

Η έκθεση στον δημόσιο χώρο χρειάζεται πάντα θάρρος. Όταν η έκφραση αυτή είναι ειλικρινής είναι και ένα κομμάτι της ψυχής του καλλιτέχνη. Αν το κοινό δεν υποδεχτεί αυτή την έκφραση θετικά, μπορεί να σταθεί πληγωτικό για τον δημιουργό. Όταν, όμως, οι αντιδράσεις του κοινού είναι θερμές, ζεσταίνεται και η ψυχή του καλλιτέχνη.

Πώς βλέπεις να εξελίσσεται το street art στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;

Το street art είναι από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος καλλιτεχνικά κινήματα στον κόσμο και το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην ιστορία. Η χώρα μας, αν και μικρή σε μέγεθος, έχει δεκάδες καλλιτέχνες με διεθνή αναγνώριση και αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Ποια θεωρείς πως είναι η κοινή βάση ανάμεσα στο street art και τη δημιουργικότητα που απαιτείται για την ανάπτυξη ενός προϊόντος όπως το Ploom;

Είναι τιμητικό για τους καλλιτέχνες μεγάλες εταιρείες και οργανισμοί να δείχνουν εμπιστοσύνη στο έργο τους και να συνεργάζονται στο δημιουργικό σκέλος των δραστηριοτήτων τους. Έτσι, αποκτά ανθρωπιά το βιομηχανικό προϊόν, όπως τα ντουβάρια των κτιρίων στις πόλεις που με την ζωγραφική πάνω τους αποκτούν ζωή.

Ποιες ήταν οι πρώτες σκέψεις σου όταν άρχισες να σχεδιάζεις το έργο σου για τη συνεργασία με το Ploom;

Δεν ήταν δύσκολο να αποφασίσω να φιλοτεχνήσω μια δική μου εκδοχή ενός έργου του σχεδιαστή Ora Ito. Πρόκειται για το εξώφυλλο του άλμπουμ του μουσικού συγκροτήματος AIR με τον τίτλο 10.000 hz Legend που κυκλοφόρησε το 2001. Είναι ακόμα και σήμερα ένα από τα αγαπημένα μου και με συνοδεύει συχνά στη ζωγραφική. Σαφώς το εικαστικό του ήταν για μένα μια σαφής επιρροή και μια εισαγωγή σε αυτή την ρετροφουτουριστική αισθητική που άνθισε στο ξεκίνημα του αιώνα μας και καθορίζει το design ακόμα και σήμερα.

Ποια είναι η βασική ιδέα πίσω από το έργο σου για το Ploom και τι θέλεις να αισθανθεί το κοινό όταν το βλέπει;

Θα ήθελα να μπορεί να ταιριάζει με τη μουσική των Air. Όλα μου τα έργα επιδιώκω να προκαλούν τη χαρά και ένα αίσθημα αγαλλίασης. Δεν είναι πάντα εύκολο.

*Αυτό το προϊόν απευθύνεται σε ενήλικες καπνιστές*

Advertorial