
Τις προάλλες γράφαμε πως το «Αnora» είναι το μεγάλο φαβορί των Όσκαρ. Τα βραβεία SAG, όμως, ήρθαν να αλλάξουν για ακόμη μια φορά το σκηνικό. Όχι μόνο για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, αλλά και για εκείνο του Α’ Γυναικείου Ρόλου. Το «Conclave», για παράδειγμα, μπήκε ξανά στην κούρσα του ανταγωνισμού, τόσο που φαίνεται να απειλεί την ταινία του Σον Μπέικερ. Χωρίς να σημαίνει απαραίτητα πως θα κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας. Από την άλλη, η Ντέμι Μουρ, όλα δείχνουν πως θα κερδίσει ένα ακόμα βραβείο, ίσως το πιο σημαντικό, έναντι της Μίκι Μάντισον του Αnora.
Το «Conclave» του Έντουαρντ Μπέργκερ, στέφθηκε ο απόλυτος νικητής των SAG, κερδίζοντας το κορυφαίο βραβείο του θεσμού, αυτό του Καλύτερου Καστ. Αυτή είναι μία σημαντική νίκη έναντι του «Anora». Στο μεταξύ, το «Τhe Brutalist» δεν ήταν καν υποψήφιο. Αυτή η νίκη, λοιπόν, διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Βέβαια, δε σημαίνει πως το Αnora δεν παραμένει φαβόρι, ίσα-ίσα. Κουβαλά σημαντικά βραβεία στις πλάτες του, αυτά από το Σωματείο Παραγωγών (PGA), Σωματείο Σκηνοθετών (DGA) και Σωματείο Σεναριογράφων (WGA).
Αλλά δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς πως το «Conclave» πηγαίνει στα Όσκαρ με άλλον αέρα πλέον. Μη ξεχνάμε πως κέρδισε και στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας στα βραβεία BAFTA, την περασμένη εβδομάδα. Σίγουρα είναι φαβορί για το Καλύτερο Προσαρμοσμένο Σενάριο και Καλύτερο Μοντάζ, αλλά αν όμως καταφέρει να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, θα επαναλάβει αυτό που συνέβη με το «Αrgo», το 2013. Αν και να σημειωθεί πως η εν λόγω ταινία κέρδισε στα βραβεία PGA και DGA, κάτι που το «Conclave» δεν κατάφερε.
Με βάση τις προηγούμενες απονομές, μόνο 15 φορές στα 29 χρόνια, ο νικητής του Καλύτερου Καστ στα SAG, κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Από την άλλη, και τα BAFTA έχουν συμβαδίσει μόνο δύο φορές με τα Όσκαρ, από το 2015 και έπειτα, και έχουν δώσει τον ίδιο νικητή, συμπεριλαμβανομένου του Οπενχάιμερ πέρυσι. Επίσης, πολλές ταινίες κέρδισαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας μετά τη νίκη τους στα Βραβεία SAG και BAFTA για την Καλύτερη Ταινία, αλλά αυτό συνήθως συμβαδίζει με νίκες στους θεσμούς Σωματείου Παραγωγών ή Σωματείου Σκηνοθετών.
Η μοναδική ταινία που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας με νίκη επίσης στα SAG και BAFTA, χωρίς να έχει κερδίσει από τα Σωματεία Σκηνοθετών ή Παραγωγών, ήταν το «Shakespeare in Love». Με λίγα λόγια, κανείς δεν ξέρει με σιγουριά τι θα γίνει στα Όσκαρ.
Πάμε όμως και στην Μίκι Μάντισον, την πρωταγωνίστρια του «Αnora». H ήττα της ταινίας στην κατηγορία Καλύτερου Καστ είναι πιθανό να της κοστίσει στα Όσκαρ, όμως η νίκη της Ντέμι Μουρ (που φέτος τα έχει σαρώσει όλα) στο βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, είναι εκείνη που κάνει όλο και πιο δύσκολη μια ενδεχόμενη νίκη της για Α’ Γυναικείο Ρόλο. Βέβαια, όταν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, το πλεονέκτημα πηγαίνει στην ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στην ισχυρότερη ταινία. Πέρυσι, η Λίλι Γκλάντστοουν κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στα Βραβεία SAG, αλλά η Έμα Στόουν πήρε το Όσκαρ, από τα τέσσερα που κέρδισε συνολικά το Poor Things από την Ακαδημία. Η ταινία της Γκλάντστοουν, «Killers of the Flower Moon», έμεινε χωρίς βραβείο.
Αυτή τη στιγμή, το The Substance δεν κυριαρχεί για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, με την Μάντισον να έχει ένα πλεονέκτημα, ωστόσο η Ντέμι Μουρ είναι το απόλυτο φαβορί. Πιθανότατα θα είναι εκείνη που θα ανέβει στην σκηνή του Dolby Theatre να παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο.