Τι σας κάνει ως γονείς περήφανους; Η απάντηση είναι απλή: όταν βλέπετε ότι έχετε μεγαλώσει παιδιά με υγιεινές συνήθειες και που μπορούν να αντιμετωπίσουν τη ζωή ισορροπημένα. Και ο αθλητισμός είναι ένα μέσο που δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να μεγαλώσουν και να γίνουν σωστοί ενήλικες.
Σε μια εποχή όπου οι αλάνες έχουν εξαφανιστεί και ο ελεύθερος χρόνος πλέον είναι λιγοστός, η άθληση αποτελεί για τα παιδιά ένα παιχνίδι, το οποίο προσφέρει πολλά οφέλη. Ο αθλητισμός δίνει την ευκαιρία σε νέους και παιδιά να κοινωνικοποιηθούν, να μάθουν να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση και να συνηθίσουν έναν τρόπο ζωής, που θα ακολουθήσουν και στην ενήλικη ζωή τους. Γι αυτό δεν πρέπει οι γονείς να ξεχνάνε ότι ο στόχος της άθλησης πρέπει αρχικά να είναι η ευχαρίστηση και μια ευκαιρία για το παιδί να περάσει όμορφα και να γνωρίσει καινούριους φίλους.
Τι μπορούν να κάνουν όμως, οι γονείς ώστε να μάθει η νέα γενιά να αγαπάει τον αθλητισμό; Ευτυχώς υπάρχουν σημαντικές πρωτοβουλίες που επενδύουν σε ένα καλύτερο μέλλον για τους νέους. Και μια από αυτές είναι η πρωτοβουλία της ΟΠΑΠ να δημιουργήσει Αθλητικές Ακαδημίες στην Ελλάδα. Στόχος του προγράμματος είναι να εμφυσήσει στα παιδιά αρχές οι οποίες θα τα ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή, είτε γίνουν αθλητές είτε απλοί λάτρεις του αθλητισμού. Τα παιδιά είναι το μέλλον του κόσμου και αυτά μπορούν να τον κάνουν καλύτερο. Σε αυτήν ακριβώς την φιλοσοφία επενδύει η ΟΠΑΠ και την υποστηρίζει με το καινοτόμο πρόγραμμα των «Αθλητικών Ακαδημιών», το οποίο και προχωρά δυναμικά αγκαλιάζοντας τις 125 ακαδημίες ποδοσφαίρου οι οποίες επελέγησαν μέσα από μια διαφανή και πρωτοποριακή ηλεκτρονική διαδικασία. Η ΟΠΑΠ έχει σαν στόχο να προσελκύσει περισσότερα παιδιά κοντά στον αθλητισμό και να εμπνεύσει στους νέους τα ιδεώδη του αθλητισμού και τις ευγενείς αγωνιστικές αξίες, βοηθώντας τους να γίνουν καλοί αθλητές και σωστοί άνθρωποι.
Ακολουθώντας πιστά τη φιλοσοφία του προγράμματος Αθλητικές Ακαδημίες, η ΟΠΑΠ, διοργανώνει φέτος 10 μεγάλες γιορτές του αθλητισμού ανά την Ελλάδα. Όλες οι δραστηριότητες, στο πλαίσιο των φεστιβάλ, προωθούν με τον πιο ευχάριστο τρόπο το ευ αγωνίζεσθαι, τον σεβασμό, το ήθος και την ομαδικότητα. Συγκεκριμένα το πρώτο Φεστιβάλ των Αθλητικών Ακαδημιών της ΟΠΑΠ πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, όπου παιδικά χαμόγελα μαζί με περήφανους γονείς γέμισαν το Δημοτικό Στάδιο Περιστερίου. Εκεί βρισκόταν και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ κ. Kamil Ziegler, ο οποίος, απευθύνοντας χαιρετισμό, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Σας ευχαριστώ όλους που είστε εδώ σήμερα, είναι επιτυχία. Ο ΟΠΑΠ είναι εδώ για να στηρίζει τα παιδιά. Σήμερα αθλητές, αύριο καλύτεροι άνθρωποι. Αυτό είναι το όραμά μας».
Στο Φεστιβάλ της Αθήνας στο Περιστέρι συμμετείχαν παιδιά από τις παρακάτω 13 ακαδημίες: Ατρόμητος Σχηματαρίου Βοιωτίας, Πανσιφναικός Σίφνου, Ακαδημία Γιάννης Παθιακάκης, Αχιλλεύς Κάτω Αχαρνών, Μάχη Μαραθώνα, ΑΟ Τριγλία Ραφήνας, Νικητές Ανθούσας, Χαραυγή Αστέρας, ΑΟ Κορυδαλλός, ΑΕ Μοσχάτου, ΑΟ Μικρασιατικός Καισαριανής, ΠΑΟ Καματερού και ΑΟ Βριλλησίων. Οι μικροί αθλητές συμμετείχαν σε παιχνίδια ομαδικότητας και ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων, μαθήματα για θέματα διατροφής μέσα από παιχνίδι, καθώς και σε μία βιωματική εμπειρία, αγωνιζόμενοι ως παραολυμπιακοί αθλητές.
Επίσης, το παρόν έδωσαν και διακεκριμένοι αθλητές, όπως οι πρώην διεθνείς αθλητές Γιώργος Καραγκούνης, Αντώνης Νικοπολίδης και Θοδωρής Παπαλουκάς, Βαγγέλης Μάντζαρης, παίκτης ομάδας μπάσκετ Ολυμπιακού, Αντώνης Μάντζαρης, παίκτης ομάδας μπάσκετ Εθνικού, Γιάννης Αθηναίου, παίκτης ομάδας μπάσκετ Ολυμπιακού, Ζήσης Σαρικόπουλος, παίκτης ομάδας μπάσκετ ΑΕΚ, Δημήτρης Τσιάμης, αθλητής στίβου (τριπλούν), Στέλλα - Ηρώ Λεδάκη, αθλήτρια στίβου (επί κοντώ), Βύρωνας Κοκκαλάνης, αθλητής ιστιοπλοΐας, Τζέλη Σκαρλάτου, αθλήτρια ιστιοπλοΐας, Γιώργος Κουτσιούμπας, αθλητής πάλης, Γρηγόρης Πολυχρονίδης, παραολυμπιακός αθλητής boccia, Σεζόν Φερνάντες, παραολυμπιακός αθλητής στίβου και Δήμητρα Κοροκίδα, παραολυμπιακή αθλήτρια στίβου.
Ήταν μια γιορτή χαράς που μας υπενθύμισε ότι ο αθλητισμός δεν επηρεάζει θετικά μόνο την υγεία και τη σωματική ανάπτυξη, αλλά και τον τρόπο που τα παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τον κόσμο.