Την ερχόμενη εβδομάδα θα δούμε στην Αθήνα έργα με τις υπογραφές τόσο γνωστών, όσο και ανερχόμενων καλλιτεχνών καθώς και θρυλικών ονομάτων των παραστατικών τεχνών. Φεστιβάλ, θέατρο, χορός και μουσική, μπορούν να γεμίσουν με ομορφιά τις ώρες πνευματικής διερεύνησης και εξερεύνησής μας. Αυτήν την εβδομάδα θα μπορέσουμε να κάνουμε καινούριες ανακαλύψεις, όπως το φεστιβάλ νέων χορογράφων Arc For Dance Festival, αλλά και να απολαύσουμε διαμάντια του παρελθόντος όπως την απαστράπτουσα και σχεδόν σμαραγδένια Λίμνη των κύκνων, σε ρώσικο μπαλέτο, κάτω απο το φως της μουσικής του Τσαϊκόφσκι. Πέντε επιλογές, εναλλακτικές, κλισέ, πρωτότυπες, της ώρας αλλά και του αύριο, για εκείνους που συνομιλούν με την τέχνη και θέλουν συνεχώς να βουτήξουν βαθύτερα στην άβυσσο.
ΜΙΑ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ
Το Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού της Αθήνας στη δεύτερη δεκαετία δράσης του προκαλεί την προσοχή μας
Το Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL, με καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Φρόσω Τρούσα, διοργανώνεται από το 2008 από την καλλιτεχνική αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία DAN.C.CE Unitiva, ενώ από το 2018 απολαμβάνει την υποστήριξη της Ελληνικής Πολιτείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020».
Για περισσότερες και επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα του φεστιβάλ, προκρατήσεις για τις παραστάσεις και αιτήσεις συμμετοχής στα σεμινάρια, μπορείτε να απευθύνεστε στη διοργάνωση: ARC FOR DANCE FESTIVAL 11, DAN.C.CE Unitiva, http://www.arcfordancefestival.gr, [email protected]
«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου Από 10 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου
Το έργο παρουσιάζεται στην εξαιρετική μετάφραση, εκ νέου επεξεργασμένη, της Χρύσας Προκοπάκη, ενώ τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Γιάννης Χουβαρδάς.
Ο Αλσέστ, μέλος της «καλής κοινωνίας», είναι αθεράπευτα ερωτευμένος με τη Σελιμέν. Μισεί, όμως, όλους τους άλλους, καθώς όσοι τον περιστοιχίζουν επιδίδονται ανελέητα στην κολακεία, στον κοινωνικό σχολιασμό και στις ίντριγκες, στην υποκρισία και στο ψεύδος. Όταν ο Αλσέστ δει με τα μάτια του πως, η αγαπημένη του, διάγει ακριβώς αυτή τη ζωή που ο ίδιος απεχθάνεται, επιλέγει την αναχώρηση και τη μοναξιά.
Ένας αθεράπευτα ειλικρινής ήρωας που απεχθάνεται την υποκρισία κερδίζει τη συμπάθεια και τον θαυμασμό μας. Χάρη στη μαεστρία του κορυφαίου Γάλλου κωμωδιογράφου αναδεικνύεται σε σύμβολο που εκφράζει και δικές μας αγωνίες. Ο Αλσέστ μοιάζει να φέρει βιώματα του συγγραφέα για μια από σκηνής διαμαρτυρία. Εκεί συναντά τη δική μας φωνή.
Υπέρτιτλοι στα Αγγλικά: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-KΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24
FFF6 | ONE EMERGING FROM A POINT OF VIEW
Καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, η Wu Tsang παρουσιάζει μια βιντεοεγκατάσταση μετά απο ανάθεση του Fast Forward Festival 6, ρίχνοντας μια διαφορετική ματιά στο φαινόμενο της μετανάστευσης. Απο κοινού με την περφόρμανς της “Sudden Rise At A Given Tune”, τα δυο έργα συνομιλούν δημιουργώντας ανατρεπτικές εικόνες της σύγχρονης πραγματικότητας.
5-19.5.2019 | Εκθεσιακός Χώρος | Στέγη Ιδρύματος Ωνάση | 12:00-20:00
Συνανάθεση & Συμπαραγωγή: Sharjah Art Foundation και Onassis Stegi/Fast Forward Festival
Είσοδος ελεύθερη με δελτίο εισόδου
«Λίμνη των κύκνων» στο Μέγαρο Μουσικής
Στα “κρυσταλλικά νερά” του Πιότρ Ίλιτς Τσαικόφσκι
Η ιστορία του κύκνου που πεθαίνει,μετά την μαγευτική Μάγια Πλισέτσκαγια, ζωντανεύει για ακόμα μια φορά στη σκηνή του Μεγάρου Αθηνών. Το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού, που έρχεται στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής (3-5/5), μετρά χρόνια ιστορίας κι εμπειρίας. Με δική του ακαδημία αλλά και με μεταγραφές από διάσημα μπαλέτα των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, παραμένει ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα κλασικού μπαλέτου της Ανατολικής Ευρώπης. Αμέσως μετά τις παραστάσεις στο Λονδίνο, το ουκρανικό καλλιτεχνικό συγκρότημα κάνει στάση στην Αθήνα, με σολίστ κορυφαίους χορευτές που θα ερμηνεύσουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους: η Ολένα Ντόμπριανς θα ενσαρκώσει τη μαγεμένη Οντέτ, η Βικτόρια Μπερέζνια την Οντίλ, το μαύρο κύκνο και κόρη του μάγου Ρόθμπαρτ, ο Στανισλάβ Σκρίνικ τον πρίγκιπα Ζίγκφριντ, ο Σεργκέι Ντοτσένκο τον μάγο Ρόθμπαρτ και οι Γιουλιάν Μαρτσένκο και Ντανίλο Πάσουκ υποδύονται εκ περιτροπής τον Μπένο, φίλο του Ζίγκφριντ.
Το WHI ensemble παρουσιάζει αύριο στις Chimeres Space (πυθοδώρου 6 Μεταξουργείο, 21.00) μια συναυλία με πέντε συνθέσεις πειραματικής μουσικής από την Αγγλία του 20ου και 21ου αιώνα.
Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν οι λεκτικές και γραφικές παρτιτούρες:
John Lelly - Harmonica High (2002)
Cathrine Kontz - Windows 02.02 (2002)
James Saunders - Each will appear or not appear (2011)
Cornelius Cardew - Treatise (1963/67)
John White - Drinking and hooting machine (1970)
Η είσοδος είναι ελεύθερη με κουτί ενίσχυσης των καλλιτεχνών.
Το WHI ensemble δημιουργήθηκε το 2017 μέσα από τα εργαστήρια αυτοσχεδιασμού του Αλέξη Πορφυριάδη. Το σύνολο ασχολείται με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και τη μελέτη και εκτέλεση λεκτικών και γραφικών συνθέσεων πειραματικής μουσικής
Τα μέλη του WHI ensemble έχουν παρουσιάσει συναυλίες αυτοσχεδιασμού και πειραματικής μουσικής στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στο Underflow Music Store και στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Πιο συγκεκριμένα από το 2017 ως σήμερα έχουν παρουσιάσει συνθέσεις των John Cage, Christian Wolff, Joseph Kudirka, John White, Cornelius Cardew, Karlheinz Stockhausen, James Saunders, Carl Bergstrom Nielsen, Jukka Pekka Kervinen, Pauline Oliveros, Δημήτρη Παπαβασιλείου και Αλέξη Πορφυριάδη
WHI ensemble:
Φωτεινή Καλλιανού (Βιολοντσέλο, Αντικείμενα)
Αναστασία Κουκιόγλου (Βιολί, Αντικείμενα)
Μαργαρίτα Λάμπου (κλαρινέτο, Αντικείμενα)
Βασιλική Νικολάου (Korg Monotron, Κρουστά, Μελόντικα)
Δημήτρης Παπαβασιλείου (Ηλ.Κιθάρα, Κρουστά, Αντικείμενα)
Αλέξης Πορφυριάδης (Πιάνο, E-Piano, Κρουστά, Αντικείμενα)
Κωνσταντίνα Σαμακοβλή (Φωνή, Αντικείμενα)
Επιμέλεια ατζέντας: Ηρώ Ατματζίδη