Όταν το 1951 ο Luchino Visconti σκηνοθέτησε την ταινία «Bellissima», έδωσε στην Anna Magnani έναν από τους εμβληματικότερούς της ρόλους. Η Maddalena πηγαίνει την κόρη της Maria (Tina Apicella) στα στούντιο της Cinecittà για μια οντισιόν. Αποφασισμένη να κάνει την 7χρονη Maria star του σινεμά, ξοδεύει όλα της τα χρήματα σε δασκάλους, κομμωτές και «καλοθελητές» προκειμένου να τα καταφέρει. Μα η λέξη «bellissima» σηματοδοτεί παγκοσμίως την έννοια της χορταστικής γυναικείας ομορφιάς. Είναι ένα ολόκληρο σύστημα αξιών που έρχεται να διεκδικήσει δικαίως η Ιταλία σχετικά με την καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου modus vivendi, με άξονα την dolce ευφράδεια της μεταπολεμικής περιόδου στη γείτονα χώρα.
Το Μουσείο Maxxi στη Ρώμη αποτελεί μια φιλόξενη εστία που γεφυρώνει τις κομβικές ενάρξεις του δημιουργικού παρελθόντος της μόδας με τις σημερινές ευθυτενείς της αναφορές, μέσα στο δυναμικό αρχιτεκτονικό κουκούλι, σχεδιασμένο από την καταξιωμένη Zaha Hadid. Η έκθεση «Bellissima», σε επιμέλεια των Maria Luisa Frisa, Anna Mattirolo και Stefano Tonchi, επιχειρεί να αναδημιουργήσει τη σαγηνευτική ατμόσφαιρα της ιταλικής υψηλής ραπτικής, σε μια περίοδο που σχεδιαστές όπως οι Emilio Schuberth, Sorelle Fontana, Germana Marucelli, Mila Schön, Valentino, Simonetta, Roberto Capucci, Fernanda Gattinoni, Fendi, Renato Balestra, Biki, Irene Galitzine, Emilio Pucci, Fausto Sarli και πολλοί άλλοι δημιουργοί συνεισφέρουν αξιοσημείωτα προς τη βελτίωση της εικόνας της Ιταλίας στον πληγωμένο από τον πόλεμο κόσμο.
Η έκθεση είναι στημένη σε ένα υπερυψωμένο stage, όπου τα 80 outfits που αποτέλεσαν ορόσημα της μόδας τη δεδομένη εικοσαετία δίνουν την αίσθηση μιας νοσταλγικής πασαρέλας στον επισκέπτη. Τα κομμάτια προσδιορίζουν την ίδια την ταυτότητα της ιταλικής μόδας, αποκαλύπτοντας μοτίβα και θέματα κατά την περίοδο της σύλληψης και της γέννησής τους, που μετέπειτα εδραιώθηκαν και αποτέλεσαν σήμα κατατεθέν οίκων και σχεδιαστών.
Η περιδιάβαση αφορά σε ρούχα που καλύπτουν το φάσμα από τις θεματικές δημιουργίες που προορίζονταν για φαντασμαγορικά ballrooms και φουαγιέ θεάτρων, συνοδευόμενες από τα ανάλογα άκρως αστραφτερά, luxury κοσμήματα, μέχρι τη γέννηση του prêt-à-porter στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Η Ιταλία με αυτήν την έκθεση στο Maxxi έρχεται να παρουσιάσει περήφανα την εγγενώς υφολογική και δημιουργική της περίοδο, που την εδραίωσε ως ένα από τα πλέον κραταιά fashion spots.
Διαβάστε τη συνέχεια στο HOPE.
Κατεβάστε το HOPE στο iPad και το iPhone σας εντελώς δωρεάν
Download link: https://itunes.apple.com/gr/app/hope-magazine/id720068321
Facebook: https://www.facebook.com/HOPEthemagazine
Instagram: http://instagram.com/jennygr