UPDATE #NOW

Givenchy, Jean Paul Gaultier & Paco Rabanne στη μεγάλη οθόνη


20 Μαΐου 2015

Vreeland-1.jpg

Ποιος ξεχνάει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Hubert de Givenchy στο Breakfast at Tifannys (1961);

Πόσο ανήκει η Kika (1993) στον Jean Paul Gaultier;

Πόσο μεγάλος θα ήταν ο Great Gatsby (2006) αν τον άφηνε η ομάδα της Prada να ντυθεί μόνος του;

Κι αν ο Paco Rabanne δεν δημιουργούσε τα κοστούμια για την Barbarella, πώς θα την έλεγαν;

Η μεγάλη και η μικρή οθόνη πάντα είχαν μια σχέση πάθους με τη μόδα. Η εκδήλωση ΜΟΔΑ ΚΑΙ. Κινηματογράφος στη Στέγη, στις 23 και 24 Μαΐου, προσφέρει άπαξ μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα πολύ ιδιαίτερα επιμελημένο πρόγραμμα ταινιών τρόμου, σουρεαλιστικών φιλμ και τηλεοπτικών επεισοδίων, σε συνδυασμό με μια σειρά σχετικών συζητήσεων πάνω στα κοστούμια, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από όλο τον κόσμο.

Κοστούμια, αξεσουάρ, στολές και παπούτσια, όλα τους ουσιώδη συστατικά της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής εμπειρίας, παίζουν σημαντικό ρόλο στην πλοκή μιας ταινίας ή μιας τηλεοπτικής σειράς και, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, καθοδηγούν την αφήγηση χάρη στην έλξη που ασκούν. Από τα πιο παράταιρα, δυναμικά ή τρομακτικά έως τα πιο απλά, γλυκά και καθημερινά, εκφράζουν τη φύση των χαρακτήρων που τα φορούν δημιουργώντας εικονικές προσωπικότητες που μένουν οπτικά αξέχαστες. Έτσι, αποκτούν ρόλο αφηγητή, κομπάρσου ή και πρωταγωνιστή.

Από ψεύτικα πόδια παραγεμισμένα με μπύρα έως μια σαγηνευτική εξωγήινη που φοράει γούνα, η εκδήλωση ΜΟΔΑ ΚΑΙ. Κινηματογράφος διερευνά τη δύναμη και τη λειτουργία του σχεδιασμού κοστουμιών, εξερευνώντας τα σημεία συνάντησης μεταξύ κοστουμιών και κινηματογράφου, θεάματος και αφήγησης και μόδας και ταυτότητας.

Τι επίδραση έχουν τα κοστούμια στους χαρακτήρες, την ιστορία και την ερμηνεία; Στόχος του ενδυματολόγου είναι να δημιουργήσει ένα οπτικά αξέχαστο θέαμα ή κοστούμια που να εντάσσονται αρμονικά στην αφηγηματική εξέλιξη της ταινίας; Και ακόμα, πώς μας επηρεάζει συναισθηματικά η γκαρνταρόμπα των ηθοποιών, κάνοντάς μας να κολλήσουμε στη δράση; Από το σοκαριστικό στο υπερρεαλιστικό, το αυθεντικό και το παράλογο, η εκδήλωση ΜΟΔΑ ΚΑΙ. Κινηματογράφος θα συζητήσει τις κομβικές στιγμές στην ενδυματολογία, που καλύπτουν τρία είδη και τέσσερις δεκαετίες ψυχαγωγίας επί της οθόνης.

Το πρόγραμμα παρουσιάζει μια πλούσια σειρά συζητήσεων με επαγγελματίες του χώρου, συντονιστής των οποίων είναι ο βραβευμένος ραδιοφωνικός παραγωγός του BBC και συγγραφέας Ian Peacock. Στο πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, η Claire Pajaczkowska, διδάσκουσα στο Royal College of Art του Λονδίνου, αναλύει τη σχέση κοστουμιών, εξουσίας και συμβολισμών στον υπερρεαλιστικό κινηματογράφο, ενώ ο διακεκριμένος θεωρητικός Jonathan Faiers καταθέτει τη δική του άποψη για την αρνητική κινηματογραφική γκαρνταρόμπα στις ταινίες τρόμου. Σε συζητήσεις συμμετέχει και ο Steven Noble, ενδυματολόγος ταινιών όπως Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting. Από τις ταινίες που θα προβληθούν, ξεχωρίζουν το δυστοπικό φιλμ επιστημονικής φαντασίας του Rainer Werner Fassbinder, Δικτυακός κόσμος (γερμ. Welt am Draht / αγγλ. World on a Wire), η επική ταινία ψυχολογικού τρόμου του Roman Polanski, Το μωρό της Ρόζμαρυ (Rosemarys Baby) και ένα επεισόδιο που έχει ελάχιστα προβληθεί από την αυθεντική τηλεοπτική σειρά-περιπέτεια, The Avengers (Οι Εκδικητές). Ελάτε μαζί μας σε μια οπτικά δυναμική επίδειξη, στην οποία η μόδα και η ενδυματολογία διαδραματίζουν ζωτικούς ρόλους για την εμπειρία του θεατή.