Chloé Lopes Gomes: Η πρώτη μαύρη χορεύτρια στο κρατικό μπαλέτο Βερολίνου που έπεσε θύμα φυλετικών διακρίσεων από το ίδρυμα για το χρώμα της

The Jennettes
Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2020

Η Γαλλίδα Chloé Lopes Gomes είναι 29 ετών και είναι η πρώτη μαύρη χορεύτρια στο κρατικό μπαλέτο του Βερολίνου. Η ίδια εντάχθηκε στο Staatsballett ως μέλος του σώματος του μπαλέτου το 2018 και σήμερα ισχυρίζεται στον Guardian, πως έχει πέσει θύμα φυλετικών διακρίσεων από την επικεφαλής δασκάλα του μπαλέτου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μέλη του ιδρύματος της είχαν πει επαναλαμβανόμενα, ότι δεν ανήκει εκεί εξαιτίας του χρώματος της επιδερμίδας της. 

Τα όσα αναφέρει στην εφημερίδα, είναι το λιγότερο συγκλονιστικά ενώ η Gomes αναφέρει ότι η δασκάλα της την είχε μάλιστα αναγκάσει να κάνει λευκό μακιγιάζ για τη Λίμνη των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι για να μπορεί να ενταχθεί αρμονικά στην παράσταση με τους υπόλοιπους χορευτές. Μάλιστα, η δασκάλα χορού είχε αρνηθεί να της δώσει ένα λευκό πέπλο για την παράσταση της La Bayadére, «επειδή είναι μαύρη», όπως τονίζει σήμερα η χορεύτρια.

Χαρακτηριστικά αναφέρει για την εν λόγω δασκάλα, «Όταν έδινε τα πέπλα για την παράσταση La Bayadére και έφτασε σε μένα, γέλασε και μπροστά σε όλους είπε «Φυσικά δεν μπορώ να σου δώσω ένα. Το πέπλο είναι λευκό και εσύ είσαι μαύρη». Ένιωσα τόσο ταπεινωμένη», θυμάται η Lopes Gomes ενώ ο Guardian επιβεβαίωσε το συγκεκριμένο περιστατικό με έναν άλλον χορευτή που ήταν εκεί. 

Η μαύρη χορεύτρια από τότε που έγινε μέλος του σώματος του μπαλέτου το 2018, ένιωσε ιδιαίτερη χαρά καθώς θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο και σε άλλα νεαρά μαύρα κορίτσια ότι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το όνειρό τους, όπως τονίζει στη συνέντευξή της. Ωστόσο, το άγχος αντικατέστησε τη χαρά, κυριεύοντάς την, όταν άρχισε να νιώθει μη αποδεκτή στο ίδρυμα. Όπως δηλώνει, «Την επόμενη μέρα από την ακρόαση μου, η επικεφαλής δασκάλα είπε σε έναν συνάδελφο χορευτή, ότι πίστευε ότι ήταν λάθος να με προσλάβει επειδή μια μαύρη γυναίκα χαλάει την αισθητική. Η ίδια γυναίκα έκανε διακρίσεις σε βάρος μου για τα επόμενα δύο χρόνια».

Όπως προσθέτει, «Τις περισσότερες φορές, ήμουν υπό την επίβλεψή της οπότε δεν μπορούσα να την αποφύγω. Ξεκινήσαμε με την Λίμνη των Κύκνων. Πάντα με διόρθωνε και ισχυριζόταν ότι ήμουν εκτός γραμμής, αλλά βαθιά μέσα μου ήξερα ότι δεν ήμουν. Δεν είναι ότι δεν μπορώ να αποδεχτώ μία κριτική, αλλά μιλάμε για τα βασικά βήματα που μαθαίνει κάποιος όταν είναι τριών ετών. Μου είπε ότι ο καθένας πρέπει να λευκαίνει το δέρμα του για να μπορέσει να ταιριάξει. Της είπα ότι ποτέ δεν θα φαινόταν λευκό, είμαι μαύρη. Μου είπε απλώς ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσω περισσότερη πούδρα».

Η Γαλλίδα χορεύτρια, που εκπαιδεύτηκε στα μπαλέτα Μπολσόι στη Ρωσία, ανέφερε επίσης, ότι με τη δασκάλα επικοινωνούσαν στα ρωσικά καθώς εκείνη δεν ήξερε ούτε γαλλικά ούτε αγγλικά, και η 29χρονη μπαλαρίνα δεν γνώριζε γερμανικά. Όπως εξηγεί, «Αυτό σήμαινε ότι οι συνάδελφοί μου συχνά δεν κατάλαβαν τα σχόλιά της, όπως, «Δεν είσαι στη σειρά και το βλέπουμε ότι ξεχωρίζεις επειδή είσαι μαύρη».

Η Gomes ανέφερε παράλληλα, ότι η εταιρεία δεν μεριμνά για τους χορευτές όταν εκείνοι αναφέρουν διακρίσεις ή κακομεταχείριση και ότι οι ίδιοι ζούσαν μες στον φόβο πως θα απολυθούν αν διαμαρτυρηθούν. Τον Οκτώβριο, η Theobald είπε στη Gomes, ότι η εταιρεία δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιό της. Ωστόσο, είχε επιλεγεί για παραστάσεις μέσω της πανδημίας. «Αντί για 24 χορευτές, επέλεξαν 12. Αν ήμουν τόσο κακή, γιατί με είχαν επιλέξει;» αναρωτιέται σήμερα. 

Η δασκάλα του μπαλέτου μέχρι σήμερα πάντως, έχει αποφύγει να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο από τότε που οι καταγγελίες αυτές είδαν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη Γερμανία, αφήνοντας εκτεθειμένο το ίδρυμα απέναντι στις κατηγορίες περί φυλετικών διακρίσεων από τους ίδιους τους χορευτές του.

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits