Πώς η εμμονή με το Tik Tok καταστρέφει το φλερτ και ξαναγράφει από την αρχή την ιστορία των social media

The Jennettes
Τρίτη, 07 Σεπτεμβρίου 2021

Σας έχει τύχει να εθιστείτε με μια σειρά στο Netflix, αντίστοιχη του Breaking Bad το 2015, και να θέλετε να δείτε όλα τα επεισόδια μέσα σε μία μόλις εβδομάδα; 

Κάπως έτσι, λειτουργεί κι ο νέος εθισμός γύρω από το Tik Tok. Πρόκειται για τη νέα εμμονή που ψυχαγωγεί και θα μπορούσε να χαρακτηρίσει μία ολόκληρη γενιά. Η αίσθηση του χρόνου χάνεται και μεταφράζεται σε θετικά συναισθήματα που γεννούν οι πιο feel- good ιστορίες. 

Ένας συνδυασμός από viral challenges και ταλέντα που ξεσηκώνουν το κοινό και κάνουν όλο και περισσότερους χρήστες να θέλουν να φτιάξουν το δικό τους βίντεο, ενσωματώνοντας ήχο από κάποιο άλλο και δημιουργώντας σίγουρα ένα fun αποτέλεσμα. Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγράψει κανείς τη νέα δημοφιλή πλατφόρμα που κερδίζει όλο και περισσότερο την αμέριστη προσοχή μας. 

Οι μισοί παραδέχονται πως έχουν διαγράψει την εφαρμογή από το κινητό τους γιατί αφιέρωναν τον περισσότερο χρόνο εκεί ενώ οι άλλοι μισοί ομολογούν πως άφησαν σχεδόν τα πάντα, ειδικά στην εποχή της πανδημίας που δεν υπήρχαν και πολλά για να αφήσεις πίσω, μόνο και μόνο για να μπορούν να παρακολουθούν όλα τα νέα βίντεο. Μέσα σε αυτές τις δύο παραδοχές, κρύβεται μία ακόμη. Η εμμονή μας με το Tik Tok έχει καταστρέψει το dating life και υπάρχει απόδειξη. 

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι New York Times το Tik Tok «ξαναγράφει την ιστορία των social media και θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν τα social media ακόμη κι αν το αποφεύγεις». Ως μία από τις πιο γρήγορα αυξανόμενες πλατφόρμες στον κόσμο, μπορεί να συγκριθεί με την εφαρμογή του Tinder στη λειτουργικότητα του swipe, είναι γρήγορο και πιο αποτελεσματικό από κάθε άλλο παραδοσιακό feed. 

Μέσα στην πανδημία, υπήρξαν πολλά βράδια που ξενυχτήσαμε χαζεύοντας ευφάνταστα βιντεάκια που μας έκαναν το άλλο πρωί να θέλουμε κι εμείς να αντιγράψουμε την επιτυχία τους. Η αλληλεπίδραση και το φλερτ άρχισαν να χάνονται και όλο και περισσότεροι κατηγορούν τη νέα αυτή εμμονή. 

Τα νούμερα επιβεβαιώνουν τη θεωρία. Σύμφωνα με μελέτη που έγινε για τη χρήση του app, το 45% των χρηστών έπιαναν τον εαυτό τους να σκρολάρει στο Tik Tok αντί να αφιερώνουν χρόνο σε dating apps όπως το Tinder, το Hinge και το Bumble. Ο χρόνος που υπό άλλες συνθήκες θα αφιερωνόταν σε εύρεση συντρόφου όπως υποστηρίζουν οι μελετητές, καταναλώθηκε όσο ποτέ μέσα στην πανδημία και συνεχίζεται να καταναλώνεται μπροστά από τα βίντεο που ξεπηδούν από το Tik Tok. 

Και δεν αφορά μόνο τα dating apps. Για την ακρίβεια, το 35% των χρηστών από τότε που κατέβασαν την εφαρμογή «πάγωσαν» διάφορες άλλες συνήθειες όπως το να βλέπουν τηλεόραση ενώ το 41% ακούνε λιγότερα podcasts. Όλα αυτά μαζί επιβεβαιώνουν το γεγονός πως κατευθυνόμαστε ολοταχώς προς ένα μέλλον όπου το Tik Tok θα πρωταγωνιστεί σε κάθε λεπτό της ζωής μας. 

Δείτε ακόμη: Ένας ψηφιακός καλλιτέχνης αναδημιουργεί διάσημους πίνακες ζωγραφικής στο σημερινό πλαίσιο της τεχνολογίας και των social media