TIME: Ο Mark Zuckerberg και η «διαγραφή μας από το Facebook» πρωταγωνιστούν σε ένα δυνατό εξώφυλλο

The Jennettes
Παρασκευή, 08 Οκτωβρίου 2021

Η επιλογή «Διαγραφή από το Facebook» και ο Mark Zuckerberg πρωταγωνιστούν στο εξώφυλλο του περιοδικού TIME μετά τα στοιχεία που βγήκαν στο φως μέσω των εσωτερικών εγγράφων Facebook Files της The Wall Street Journal από την πρώην product manager της ομάδας αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης του μέσου, Frances Haugen.

Οι συνέπειες, ειδικά για τους νέους χρήστες, είναι κάτι παραπάνω από σοβαρές και δεν γίνονται τις περισσότερες φορές ορατές, σύμφωνα με την ίδια. Όπως εξηγεί στην κατάθεσή της στην επιτροπή Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας:

«Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί τις καταστροφικές επιλογές του Facebook όσο η ίδια η εταιρεία. Μια καλή αφετηρία είναι η αρχή της διαφάνειας γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις επάνω στους καταναλωτές, την προστασία των δεδομένων, το παράνομο περιεχόμενο, τις πρακτικές κατά του ανταγωνισμού και πολλά άλλα ζητήματα».

Ανάμεσα σε όσα αναφέρει, ξεχωρίζει επίσης το γεγονός πως το Facebook βρισκόταν πολλές φορές σε δίλημμα και συγκρούσεις μεταξύ των δικών του κερδών και της ασφάλειας των χρηστών και είναι γνωστό πως τασσόταν πάντα υπέρ του δικού του κέρδους. Οι αποκαλύψεις της πρώην product manager καίνε στο σύνολό τους, το Facebook αφού κάνουν λόγο μεταξύ άλλων, για μηδαμινή προστασία των νεαρών χρηστών, για παραπληροφόρηση και πολιτική σύγκρουση.

Όπως σημειώνει η ίδια: «Εάν το Facebook δεν ελεγχθεί, θα συνεχίσει να κάνει επιλογές ενάντια στο κοινό καλό. Μπορεί να αλλάξει αλλά δεν πρόκειται να το κάνει μόνο του. Υπάρχει ακόμη χρόνος για δράση αλλά το σημαντικό είναι να δράσουμε τώρα». Εάν δεν υπάρξει ο δρόμος προς «την αλλαγή της κουλτούρας του, του επιχειρησιακού του μοντέλου και των αλγόριθμων του», όπως τονίζει ο Roger McNamee, ο οποίος προσπάθησε πριν 5 χρόνια να συμβάλλει σε αυτή τη μεταμόρφωση, τότε μάλλον η λύση που θα υπερισχύει, θα είναι η «επιλογή της διαγραφής».

Το Facebook μπορεί να είναι μόνο 17 αλλά δείχνει πολύ μεγαλύτερο. Ένας από τους αρχικούς επενδυτές του, ο Peter Thiel είχε μιλήσει το 2012 για την επίδραση του μέσου στον κόσμο. «Η γενιά μου υποσχέθηκε να κάνει αποικίες στο φεγγάρι. Αντί γι' αυτό, χτίσαμε το Facebook». Η εταιρεία ξεκίνησε με μεγάλη αισιοδοξία, κάνοντας μικρές επαναστάσεις αλλά αποδεικνύει όλο και περισσότερο, πως έχει βγει εκτός φόρμας τα τελευταία χρόνια.

Δείτε ακόμη: Ψηφιακός καλλιτέχνης αναδημιουργεί διάσημους πίνακες ζωγραφικής στο σημερινό πλαίσιο της τεχνολογίας και των social media