Μετά από μια εξοργιστική έρευνα, η Lego βάζει τέλος στα «αγορίστικα/κοριτσίστικα» παιχνίδια
The Jennettes
11 Οκτωβρίου 2021
Σε έναν κόσμο που ακόμη προωθεί τα παιχνίδια με κουζινικά στα κορίτσια και τα πλαστικά εργαλεία στα αγόρια, με τα καταστήματα να έχουν ξεχωριστά τμήματα για τα δύο φύλα – το ένα βαμμένο ροζ, το άλλο μπλε – η Lego ανακοίνωσε ότι θα προσπαθήσει έμπρακτα να «καθαρίσει» τα προϊόντα της από τα στερεότυπα που εδώ και χρόνια προωθούν.
Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει αυτήν την αλλαγή έπειτα από παγκόσμια έρευνα, η οποία έδειξε ότι την ώρα που τα κορίτσια γεμίζουν αυτοπεποίθηση όταν ασχολούνται με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, τα αγόρια κλείνονται στον εαυτό τους.
Συγκεκριμένα, το 71% των αγοριών έκανε λόγο για ντροπή. Φοβούνταν πως τα άλλα παιδιά θα τα κορόιδευαν, αν έπαιζαν με «κοριτσίστικα παιχνίδια» - το ίδιο και οι γονείς τους. «Ανησυχούν περισσότερο πως θα πειράξουν τους γιους τους, παρά τις κόρες τους, αν τους δουν να παίζουν με παιχνίδια που προορίζονται για το άλλο φύλο», εξήγησε η CEO του Geena Davis Institute on Gender in Media και επικεφαλής της μελέτης, Madeline Di Nonno.
«Αλλά είναι και οι συμπεριφορές που συνδέονται με τους άνδρες, τις οποίες η κοινωνία εκτιμά περισσότερο», πρόσθεσε. «Μέχρι η κοινωνία να αναγνωρίσει ότι συμπεριφορές και δραστηριότητες που, τυπικά, σχετίζονται με τις γυναίκες είναι εξίσου σημαντικές και έχουν την ίδια αξία, οι γονείς και τα παιδιά θα διστάζουν να τις ενστερνιστούν».
Η έρευνα βρήκε επίσης ότι οι γονείς εξακολουθούν να ενθαρρύνουν τους γιους τους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό ή τον χώρο της STEM, ενώ τις κόρες τους με το χορό και τη μόδα ή τη μαγειρική.
Η ηθοποιός και ακτβίστρια Geena Davis, η οποία ίδρυσε το Geena Davis Institute on Gender in Media το 2004 για να αντιμετωπίσει τα έμφυλα στερεότυπα, εξήγησε στον Guardian ότι «υπάρχει ασυμμετρία».
«Ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να παίζουν με αγορίστικα πράγματα, αλλά όχι το αντίστροφο».
Αυτό είναι πραγματικό πρόβλημα, ειδικά την ώρα που τα παιχνίδια αντιμετωπίζονται και ως εκπαιδευτικό μέσο. «Οπότε, αν τα κορίτσια δεν παίζουν με Lego ή ψεύτικα εργαλεία, δεν αναπτύσσουν τεχνικές δεξιότητες που θα φανούν χρήσιμες αργότερα στη ζωή. Αν οι κούκλες προωθούντα στα κορίτσια κι όχι τα αγόρια, τα αγόρια δεν μαθαίνουν τη φροντίδα».
Το Geena Davis Institute on Gender in Media έχει ενώσει τις δυνάμεις του με το δανικό brand - το οποίο είναι και το μεγαλύτερο του κόσμου στον τομέα του - από την αρχή του 2021. Μαζί ολοκλήρωσαν τη μελέτη, την οποία υπέβαλαν στην επιτροπή του ΟΗΕ σήμερα, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Κοριτσιού, αναλύοντας τις απαντήσεις 7 χιλιάδων γονιών και παιδιών (ηλικίας 6 έως 14 ετών) από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Lego λοιπόν, τονίζει ότι θα κάνει μεγαλύτερες προσπάθειες συμπερίληψης. «Δουλειά μας είναι να ενθαρρύνουμε αγόρια και κορίτσια να παίξουν με σετ που, παραδοσιακά, θα θεωρούσαμε ότι δεν τους ταιριάζουν», τονίζει η υπεύθυνη marketing, Julia Goldin.
Περιμένουμε να δούμε τη διαφορά.
Δείτε ακόμη: Εκεί που η φυλετική ισότητα είναι δεδομένη