UPDATE #NOW

Το ΤΙΜΕ αποτυπώνει τον πόλεμο στην Ουκρανία σε δύο συγκλονιστικά εξώφυλλα


Στεφανία Παπαδημητρίου

18 Μαρτίου 2022

Το ΤΙΜΕ αποτυπώνει τον πόλεμο στην Ουκρανία σε δύο συγκλονιστικά εξώφυλλα
Με δύο εξώφυλλα, το περιοδικό τιμά τους δημοσιογράφους που χάθηκαν και μοιράζεται τις ιστορίες που όλοι πρέπει να διαβάσουμε

Από τις 24 Φεβρουαρίου, κατακλυζόμαστε από εικόνες προσφύγων, βομβαρδισμένων πόλεων, τραυματιών. Βλέπουμε στρατιώτες να αποχαιρετούν τις συντρόφους τους, οικογένειες να βρίσκουν καταφύγιο στον σταθμό του μετρό. Όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει, όμως δύσκολα βρίσκουμε τα λόγια να το περιγράψουμε. Πώς να περιγράψει κανείς έναν πόλεμο, άραγε;

Τρία εκατομμύρια άτομα άφησαν τα σπίτια τους κι αναζήτησαν ασφάλεια σε άλλες χώρες. Άμαχοι χάνουν τις ζωές τους, δημοσιογράφοι και cameramen χάνονται. Έτσι έφυγαν από τη ζωή ο Pierre Zakrzewski, η Oleksandra Kuvshynova και πιο πρόσφατα ο Brent Renaud του περιοδικού ΤΙΜΕ, το οποίο κυκλοφορεί με δύο εξαιρετικά δυνατά εξώφυλλα και προκαλεί ανατριχίλα.

«Χωρίς δημοσιογράφους σαν τον Brent, τον Pierre, την Oleksandra, δημοσιογράφους όπως οι Evgeny Sakun και Viktor Dudar, που σκοτώθηκαν στη μάχη, και σαν τόσους άλλους από την Ουκρανία και ολόκληρο τον κόσμο, το έργο των οποίων είναι απαραίτητο σ’ αυτήν την κρίσιμη στιγμή, οι ιστορίες του πολέμου δε θα είχαν ειπωθεί», τόνισε το περιοδικό.

Προς τιμήν όλων αυτών των δημοσιογράφων λοιπόν, το τελευταίο τεύχος του ΤΙΜΕ αποτυπώνει το πόλεμο στην πιο ωμή μορφή του.

«Λέμε τις ιστορίες των προσφύγων που τόσο προσπάθησε να καλύψει ο Brent, με δύο εξώφυλλα».

Το πρώτο, απεικονίζει την πεντάχρονη Valeriia που κατάγεται από τη γενέτειρα του Volodymyr Zelensky και έφυγε για την Πολωνία με τη μητέρα της, αφήνοντας πίσω τον πατέρα και τον αδελφό της. Η μαμά της, Tasiia, μίλησε στο TIME και εξήγησε πως της ήταν τρομερά δύσκολο να εγκαταλείψει την πατρίδα της. «Όμως όλοι θέλουν να φροντίσουν τα παιδιά τους», εξήγησε.

Το δεύτερο εξώφυλλο, είναι από το Κίεβο. Εκεί, ο Ουκρανός φωτογράφος Maxim Dondyuk αποτυπώνει όπως μπορεί τη ζωή και τον θάνατο. Φωτογράφισε έναν στρατιώτη που φυγάδευσε μία μητέρα με την κόρη της από το Irpin, τη μέρα που οι ρωσικές δυνάμεις κατέστρεψαν τις σιδηροδρομικές γραμμές.

Στο πρόσωπο της Valeriia, βλέπουμε «το μέλλον, την ελπίδα, τη χαρά και την ομορφιά που, σ’ αυτόν τον άσχημο πόλεμο, μας θυμίζει για τι παλεύουν οι Ουκρανοί φίλοι μας», εξήγησε ο καλλιτέχνης JR, που δημιούργησε την εικόνα της.