UPDATE #NOW

Ο James Bond μας έμαθε ένα αναπάντεχο κόλπο για καλύτερη επικοινωνία στη δουλειά


JTeam

1 Αυγούστου 2022

Ο James Bond μας έμαθε ένα αναπάντεχο κόλπο για καλύτερη επικοινωνία στη δουλειά
Μπορεί ο πράκτορας 007 να μην είναι το καλύτερο πρότυπο σε πολλά πράγματα, αλλά κάνει κάτι πολύ σωστό στην επικοινωνία του στη δουλειά

Ο κόσμος ακολουθεί τον James Bond με κομμένη την ανάσα από το 1950, όταν πρωτοεμφανίστηκε στα βιβλία του Ian Fleming, κι έπειτα και στη μεγάλη οθόνη από το 1960. Είναι γοητευτικός, ριψοκίνδυνος, αρρενωπός και, από την εποχή του Sean Connery, μπορεί και χειρίζεται τους ανωτέρους του με εξαιρετικό τρόπο.

Μπορεί να ακουστεί περίεργο, γιατί όλοι ξέρουμε ότι η αυθάδεια είναι σε ένα βαθμό σήμα κατατεθέν του πράκτορα και δεν κάνει εξαιρέσεις ούτε για τους ανωτέρους του. Παράλληλα όμως στέλνει κι ένα πολύ σημαντικό μήνυμα: κρίνε τη δουλειά μου, όχι τη συμπεριφορά μου.

Η συμπεριφορά δεν είναι πάντα ασήμαντη και όντως ο James Bond δεν είναι το καλύτερο παράδειγμα ως προς τις εργασιακές -ή οποιουδήποτε άλλου είδους- σχέσεις, αλλά το γεγονός ότι ξέρει ότι η δουλειά του και τα αποτελέσματα που φέρνει είναι αυτό που πραγματικά μετράει για το ΜΙ6 είναι πολύ σημαντικό. Σε πολλά εργασιακά περιβάλλοντα οι εργαζόμενοι είναι σχεδόν αναγκασμένοι να ξοδέψουν χρόνο και ενέργεια για να σκεφτούν τι να πουν και τι να κάνουν ώστε οι προϊστάμενοί τους να είναι ευχαριστημένοι, σε σημείο που η διπλωματία του γραφείου γίνεται πιο σημαντική από την ίδια τη δουλειά.

Αυτό που μπορεί λοιπόν να μας διδάξει ο James Bond είναι ότι η ποιότητα της δουλειάς μας και όχι η ευχάριστη συζήτηση με τον προϊστάμενό μας είναι αυτό που δείχνει την διάθεσή μας για εξέλιξη και βελτίωση.

Για όσους βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις, αυτό σημαίνει ότι πρέπει κι εκείνοι να επιδιώξουν την αλλαγή στην κουλτούρα του γραφείου: αντί να εξετάζουν ποιος έχει κάνει «συμμαχία» με ποιον, είναι πιο αποτελεσματικό να ρωτάνε ποιος έκανε τη δουλειά του σωστά και πώς μπορούν να τον βοηθήσουν να την κάνει ακόμα καλύτερα. Αυτό δε σημαίνει ότι η κοινωνική μας συμπεριφορά στο εργασιακό περιβάλλον είναι εντελώς ασήμαντη, αλλά δεν πρέπει να αναδεικνύεται περισσότερο από την ίδια τη δουλειά κάποιου. Ο James Bond μπορεί να μην έχει αξιοζήλευτες επικοινωνιακές δεξιότητες, αλλά είναι ίσως ο καλύτερος πράκτορας που πέρασε ποτέ από τις οθόνες μας κι αυτό είναι που μετράει περισσότερο.