AdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisementAdvertisement

UPDATE #NOW

Workout: Τελικά, πρέπει να κάνεις ντους αμέσως μετά την άσκηση;


JTeam

26 Σεπτεμβρίου 2022

Workout: Τελικά, πρέπει να κάνεις ντους αμέσως μετά την άσκηση;
pexels
Αν πιστεύεις ότι πρέπει να κάνεις ντους αμέσως μετά το workout, σκέψου το ξανά

Εντατική προπόνηση, ασταμάτητα workouts (ή και όχι). Ακόμη κι αν ασκείσαι ελάχιστα, ο ιδρώτας τρέχει ποτάμι και το μόνο που σκέφτεσαι κάθε φορά είναι το ντους. Ωστόσο οι ειδικοί επιμένουν πως υπάρχει λόγος που πρέπει να καθυστερείς να κάνεις μπάνιο μετά την άσκηση και θα ξεκινήσουμε από το ότι όλο αυτό μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το fitness σου.

Τα οφέλη του να μην πλένεσαι αμέσως μετά το workout

Σύμφωνα με την ειδικό ευεξίας, Dal Dhaliwal: «Κατά τη διάρκεια ενός workout, η θερμοκρασία του σώματος και οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται, ειδικά αν η άσκηση είναι έντονη. Με το να κάνουμε αμέσως μετά ντους, υπάρχει κίνδυνος για γρήγορη συστολή των διεσταλμένων αιμοφόρων αγγείων».Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, ο χρόνος που μεσολαβεί από την άσκηση μέχρι την πλήρη επαναφορά του οργανισμού είναι πολύτιμος γι' αυτό καλό είναι να μην πλενόμαστε αμέσως μετά την προπόνηση.

Ο καλύτερος χρόνος μέχρι το ντους είναι τα είκοσι λεπτά, όπως αναφέρει ο ιδρυτής του Revel Sports, Alex Randall. «Συνιστώ να περιμένετε είκοσι λεπτά μετά το workout για να επιτρέψετε στο σώμα σας να επανέλθει ομαλά». Ο ιδρώτας άλλωστε, βοηθάει τον οργανισμό να χαλαρώσει οπότε αν τον απομακρύνουμε με το ντους αμέσως μετά την άσκηση, θα μας έχουμε στερήσει την πολυπόθητη χαλάρωση που θα ερχόταν με τον πιο φυσικό τρόπο. Σημασία έχει λοιπόν να προλάβει να ηρεμήσει ο οργανισμός.

Παράλληλα, η μικρή αυτή καθυστέρηση αποτρέπει τον οργανισμό από το να υποστεί «σοκ» και του επιτρέπει να απολαύσει για λίγο ακόμη τα οφέλη της προπόνησης. Μπορείς όσο περιμένεις, να κάνεις λίγες διατάσεις, που είναι απαραίτητες για να βοηθήσεις την καρδιά σου να επιστρέψει στους κανονικούς παλμούς, όπως και να ρίξεις τη θερμοκρασία του σώματος. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεις και τον κίνδυνο τραυματισμών.

Μετά τη γυμναστική, βοηθάει πολύ να περπατάς για λίγο για να ηρεμήσεις αλλά και να βγάλεις τα ιδρωμένα ρούχα, ενυδατώνοντας το σώμα σου με νερό ή χυμό. Όταν μπεις για μπάνιο, σημαντική είναι και η θερμοκρασία του νερού που θα επιλέξεις. Αν θες να κάνεις αποθεραπεία στους μυς σου, προτίμησε το κρύο νερό. Αν θες να χαλαρώσεις για να κοιμηθείς, είναι προτιμότερο να διαλέξεις το ζεστό.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις μετά την άσκηση γενικά, χωρίζεται σε κάποια σημαντικά βήματα. Αρχικά, είναι σημαντικό να τεντώσεις τους ζεστούς μύες σας μέσα σε 30 λεπτά μετά την άσκηση. Στη συνέχεια, σημαντικό βήμα είναι ο ανεφοδιασμός. Είναι καλύτερο να τρως κάτι με πρωτεΐνη και υδατάνθρακες εντός 30 λεπτών μετά την άσκηση, ώστε να μπορείς να αναπληρώσεις τη μυϊκή σου μάζα.

Τέλος, μην ξεχνάς να ενυδατώνεσαι συχνά κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση. Το νερό θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις ενέργεια και να μην έχεις κράμπες, ώστε να μπορείς να ασκηθείς αύριο χωρίς πρόβλημα.