UPDATE #NOW

Εκστρατεία ευαισθητοποίησης στη Γαλλία: Η τοξική αρρενωπότητα (όπως το αλκοόλ) συνδέεται με την επικίνδυνη οδήγηση


JTeam

8 Φεβρουαρίου 2023

Εκστρατεία ευαισθητοποίησης στη Γαλλία: Η τοξική αρρενωπότητα (όπως το αλκοόλ) συνδέεται με την επικίνδυνη οδήγηση
Securite Routiere
«Ταχύτητα, αλκοόλ, ναρκωτικά, κούραση... κι αν χρειαστεί να προσθέσουμε στην επικίνδυνη οδήγηση, την τοξική αρρενωπότητα;», αναρωτιέται ένας από τους φορείς της Οδικής Ασφάλειας της Γαλλίας

Μια καθηλωτική διαφήμιση στη Γαλλία, κυκλοφορεί εδώ και λίγες ώρες στα social και τους κινηματογράφους της χώρας, κατηγορώντας εμμέσως τους «τοξικούς» άνδρες για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα εκεί.

Η εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια στη Γαλλία εστιάζει στον ρόλο του φύλου πίσω από το τιμόνι, προειδοποιώνταςότι η τοξική αρρενωπότητα μπορεί να είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας με την ταχύτητα, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και την κόπωση για την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Κι αυτό αναφέρεται για πρώτη φορά στα χρονικά.

«Η τοξική αρρενωπότητα τροφοδοτεί την επικίνδυνη οδήγηση όπως το αλκοόλ», αναφέρει, μεταξύ άλλων, το video για την οδική ασφάλεια. «Ταχύτητα, αλκοόλ, ναρκωτικά, κόπωση… κι αν χρειαστεί να προσθέσουμε την αρρενωπότητα;» διερωτάται ο φορέας Οδικής Ασφάλειας της Γαλλίας.

Από τους Γάλλους οδηγούς, ηλικίας 18 – 24 ετών, το 78% αυτών που έχασαν την ζωή τους το 2022 ήταν άνδρες. Επιπλέον, το 84% των ατόμων που φέρεται να προκάλεσαν τροχαία ατυχήματα ήταν άνδρες, όπως και το 93% των μεθυσμένων οδηγών σε κάποιο τροχαίο ατύχημα, ήταν άνδρες

Στη διαφήμιση, τονίζεται η τρυφερή κι ευαίσθητη πλευρά του ανδρικού φύλου. Για παράδειγμα, κάποια στιγμή εμφανίζεται ένας άνδρας να κρατάει τον νεογέννητο γιο του, με φανερή συγκίνηση, μια εικόνα που απομακρύνεται από τα πρότυπα της επικίνδυνης τοξικής αρρενωπότητας, εκεί πόπου δεν χωρούν ποτέ συναισθηματισμοί.

Η εκπρόσωπος της κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια στη Γαλλία, Florence Guillaume, τονίζει ότι η εκστρατεία της κυβέρνησης δεν έχει στόχο να στιγματίσει γενικά την κατηγορία των ανδρών. «Θέλει να παροτρύνει τους άνδρες να προσέξουν τη συμπεριφορά τους στο τιμόνι», όπως τονίζει, συμπληρώνοντας ότι ο αριθμός των ανδρών που πεθαίνουν στο τιμόνι είναι ένα σοβαρό ζήτημα και «δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνδρες είναι κακοί οδηγοί».

«Αυτό δεν είναι αλήθεια. Αντιθέτως», η κοινωνία θα πρέπει να εξετάσει βαθύτερα συμπεριφορές όπως, η ανάληψη κινδύνων ή οι πιέσεις σε ορισμένους άνδρες να δείξουν ότι μπορούν να οδηγήσουν πιο γρήγορα ή να επιδιώξουν να δείξουν την κυριαρχία τους στην άσφαλτο. Το μήνυμα της καμπάνιας του σχετικού βίντεο αφορά την ευαισθητοποίηση των ανδρών να αντισταθούν στην κοινωνική πίεση», εξηγεί, σχολιάζοντας το μήνυμα που στέλνει ο νεαρός άνδρας στον νεογέννητο γιο του. «Δεν χρειάζεται να κάνεις αυτό που περιμένουν οι άλλοι από έναν άντρα», ακούγεται η φωνή ενός νεαρού πατέρα στον νεογέννητο γιο του που τον κρατά στην αγκαλιά του».

Ο Γάλλος κοινωνιολόγος Alain Mergier προχώρησε σύμφωνα με τον Guardian, σε μια μελέτη για τον ανδρισμό και την οδήγηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες: «Είναι εντυπωσιακό το πώς ορισμένα στερεότυπα μεταφέρονται επίμονα από πατέρα σε γιο, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινήτου ως συμβολικού αντικειμένου αρρενωπότητας, ανδρικής ταυτότητας και ανδρείας. Αυτό δεν εξετάζεται πολύ και όμως μπορούμε να δούμε τον εκτεταμένο αντίκτυπο στα τροχαία ατυχήματα. Ορισμένα αγόρια και άντρες έχουν διδαχθεί από την παιδική τους ηλικία ότι το αυτοκίνητο ήταν το σύμβολό τους και ότι, μέσω της οδήγησης, μπορούσαν να υπερασπίσουν τον ανδρισμό τους».

Ο Γάλλος κοινωνιολόγος περιγράφει ότι τα αγόρια και οι άνδρες θεωρούνται από τη φύση τους «πολύ εξοικειωμένα» με τα αυτοκίνητα, και αυτό μπορεί γρήγορα να οδηγήσει στην υπόθεση ότι οι άνδρες από ένστικτο «ξέρουν να οδηγούν», κάτι που μπορεί να επιφέρει υπερβολική αυτοπεποίθηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. «Θα μπορούσε να οδηγήσει στην αίσθηση ότι ένας άνδρας πρέπει να αποδείξει τον εαυτό του οδηγώντας ένα αυτοκίνητο πατώντας γκάζι ή ξεπερνώντας ακόμη και το όριο ταχύτητας για να δείξει ότι "είναι πραγματικός άντρας"».

«Το ένστικτο ορισμένων ανδρών οδηγών να αγωνιστούν να ξεπεράσουν τα αυτοκίνητα που τους προσπερνούν προέρχεται από την αίσθηση ορισμένων ανθρώπων ότι η αρρενωπότητα πρέπει να προστατευτεί για να μην θεωρηθεί εύθραυστη ή ευάλωτη», συμπληρώνει. «Αυτό που είναι σημαντικό γι' αυτήν την εκστρατεία είναι ότι δεν στιγματίζει τους άνδρες, προτείνει ένα άλλο όραμα για τους άνδρες και την αρρενωπότητα, που δεν αφορά την αντιπαράθεση ή την επιθετικότητα, αλλά την ευαισθησία».