Όσοι έχουν εμμονή με τους celebrities, είναι λιγότερο έξυπνοι - Το πόρισμα νέας έρευνας
JTeam
7 Φεβρουαρίου 2025
![Όσοι έχουν εμμονή με τους celebrities, είναι λιγότερο έξυπνοι - Το πόρισμα νέας έρευνας](/sites/default/files/public/styles/article_1025x1025/public/2025-02/erevna.jpg?itok=NT4skj2I)
Οι άνθρωποι που επιδιώκουν να μαθαίνουν όλα τα hot news του Χόλιγουντ και έχουν αδυναμία στους celebrities, μπορεί να έχουν χαμηλότερο επίπεδο εξυπνάδας, σύμφωνα με το πόρισμα νέας έρευνας. Μια ουγγρική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο BMC Psychology, εντόπισε πως η εμμονή με τους celebrities και η χαμηλή απόδοση σε γνωστικά τεστ συνδέονται άμεσα.
Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν 1.763 ενήλικες, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε δύο τεστ με λεξιλογικό και μαθηματικό περιεχόμενο, αλλά και σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν και διαχειρίζονται τα celebrities news στην καθημερινότητά τους. Να σημειωθεί, πως οι συμμετέχοντες έπρεπε να διαλέξουν απλώς «ναι» ή «όχι» στις ερωτήσεις, χωρίς να μπουν σε περαιτέρω λεπτομέρειες και επεξηγήσεις για τις επιλογές τους.
![Μάιλι Σάιρους, ρενέ Ζελβέγκερ, Έλεν Μίρεν, Άλισον Μπρι, Σάρα Πόλσον, άτεκνες γυναίκες από επιλογή](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/2024-03/Untitled%20design%20%2826%29.png?itok=PForGH8o)
Όσα έδειξε το πόρισμα της έρευνας
Μετά την αξιολόγηση των απαντήσεων, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι άνθρωποι που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία στο κουίζ για τους celebrities, δεν τα πήγαν καθόλου καλά στα γνωστικά τεστ. Ορισμένα αποτελέσματα, μάλιστα, ήταν απογοητευτικά. Αυτό συνέβη στην πλειονότητα των απαντήσεων κι όχι απλώς σε μερικά από τα τεστ.
Οι ερευνητές ανέφεραν, ωστόσο, πως δεν μπορούν να γνωρίζουν με σιγουριά, αν η έλλειψη γνώσεων των συμμετεχόντων συνδέεται με τις αυξημένες πληροφορίες που έχει/θέλει/ζητάει κάποιος για τους celebrities. Προς το παρόν, είναι αδύνατον να καταλήξουν στο συμπέρασμα, ότι εμμονή με τις διασημότητες έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες γνωστικές ικανότητες, διότι υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που πρέπει να εξεταστούν.
«Μελλοντικές μελέτες θα πρέπει να αναζητήσουν επιπλέον λόγους να υποστηριχθεί αυτή η διαπίστωση, ότι οι άνθρωποι που περνούν τον χρόνο τους μαθαίνοντας ή αναζητώντας πληροφορίες για έναν celebrity, έχουν λιγότερες γνώσεις και συνεπώς χαμηλότερη απόδοση στα τεστ από εκείνους που δεν ασχολούνται με τον κόσμο της showbiz», ανέφερε ένας από τους ερευνητές.
Εν κατακλείδι, μπορεί να μην προκύπτει ότι αυτά τα δύο δεδομένα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους, ωστόσο είναι φανερό πως μια μεγάλη μερίδα κόσμου ενδιαφέρεται περισσότερο για τα νέα της lifestyle κοινότητας, παρά για βασικές γνώσεις που θα τον ωφελήσουν. Επί πρόσθετα, φαίνεται πως έχει μεγαλύτερη όρεξη να αναζητήσει στο διαδίκτυο πληροφορίες για τη ζωή ενός celebrity, παρά για μια είδηση που θα τον βοηθήσει να εξελιχθεί πνευματικά.
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τη διατροφή, τη γυμναστική, το σεξ και την ψυχική υγεία.