Γυμναστική μετά τα 40: Τι να προσέξετε

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τετάρτη 20 Φεβρουάριος 2019
stage-7-photography-1226559-unsplash.jpg

Κανείς δε μπορεί να νικήσει το χρόνο και το σώμα μας είναι η απόδειξη αυτού. Τα 40 είναι ίσως η πιο κρίσιμη ηλικία, αφού κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μικροενοχλήσεις. Κουράζεστε πιο εύκολα και έχετε διπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορείτε να είστε αλλά και να φαίνεστε υγιείς και μετά τα 40. Το μυστικό είναι να γυμνάζεστε έξυπνα.

Διαβάστε εδώ: Εάν δεν ξέρετε τι να κάνετε στο γυμναστήριο ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές

Παρακάτω θα δείτε όλα όσα πρέπει να προσέξετε εάν είστε πάνω από 40 έτη και θέλετε να ξεκινήσετε ή έχετε ήδη ξεκινήσει τη γυμναστική.

Η ένταση και η συχνότητα της άσκησης είναι δυο βασικοί παράγοντες που πρέπει να προσέξετε όταν έχετε ξεπεράσει την ηλικία των 40. Πολλοί παθιάζονται και ξεκινάνε ένα είδος άσκησης χωρίς να γνωρίζουν ότι υπάρχουν και κάποια όρια. Έτσι παρατηρούνται τραυματισμοί, κακώσεις μέχρι και εξάντληση. Επίσης οι μύες και οι τένοντες αρχίζουν να σφίγγουν, γι αυτό είναι σημαντικό να κάνετε καλές διατάσεις, που θα περιλαμβάνουν ελεγχόμενες κινήσεις. Οι περισσότεροι συνηθίζουν να ξεχνάνε τις διατάσεις, όμως είναι πολύ σημαντικές για την καλή σωματική υγεία.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα καταλάβετε ότι είστε εθισμένοι στην άσκηση

Ακόμα μια σημαντική άσκηση που πρέπει να εντάξετε στην προπόνησή σας, είναι αυτή της ισορροπίας. Όσο περνάνε τα χρόνια, η αίσθηση της ισορροπίας φθίνει. Εάν όμως δίνετε την ιδιάζουσα προσοχή και κάνετε τις απαραίτητες ασκήσεις, θα νιώθετε πολύ πιο δυνατοί.  Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάτε πως μετά την ηλικία των 40 χάνετε μυϊκή μάζα η οποία αντικαθίσταται από λίπος. Άρα για να αμβλύνετε το χρονικό διάστημα που θα χαθεί ο μυϊκός ιστός –δεδομένου ότι δεν μπορείτε να σταματήσετε τη μείωση- θα πρέπει να κάνετε ασκήσεις ενδυνάμωσης. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι θα γυμνάζεστε το ίδιο με ένα εικοσάχρονο. Σε καμία περίπτωση η άσκηση δεν θα πρέπει να σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα. Εάν συμβεί αυτό, απευθυνθείτε στο γιατρό ή στο γυμναστή σας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα